Beantwoord

Virusscanner ESET op mijn zakelijke laptop geeft aan dat protocol van Experia Box V8 WPA/WPA2 niet veilig is

  • 6 November 2020
  • 3 reacties
  • 117 keer bekeken

Virusscanner geeft ook aan dat het in functionaliteit wordt beperkt door dit protocol. Onze iPhones geven een vergelijkbare melding.

Dus wil ik naar een veiliger protocol, het liefst naar WPA3 met de bijbehorende Experia Box V12. Met het vele thuiswerken met persoonsgevoelige informatie is een veilige verbinding een vereiste.

Kan mijn oude V8 worden omgeruild? Of is aanschaf van een V12 mogelijk?

icon

Beste antwoord door Anonymous 6 November 2020, 15:05

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Hallo @Maaskeet , blijkbaar ben je een zakelijke klant en hoort die vraag eigenlijk bij de afdeling zakelijk thuis.

Ook de Box12 kent geen WPA3 en is ook niet te koop. KPN-modems worden uitsluitend in bruikleen verstrekt.

Log in in je modem en stel de beveiliging in op WPA2 AES en géén andere combinaties zoals WPA/WPA2 TKIP, dus alléén WPA2 AES gebruiken dan ben je weer helemaal bij.

Succes

 

Bedankt voor dit antwoord JanD, was even zoeken dat WPA2 AES wordt weergegeven als alleen WPA2 maar na reset en schone nieuwe instellingen doet alles het weer zonder de hinderlijke melding over het beveiligingsniveau.

Dus kan ik weer verder totdat de kwetsbaarheid van WPA2 verder in het geding komt :grin:

Hallo @Maaskeet , in het ene modem kun je AES wel apart aanklikken en bij een ander modem niet.

Bij jou heb je blijkbaar alleen de keus voor WPA/WPA2 en WPA2, als je dan alléén voor WPA2 kiest heb je automatisch AES en ben je goed beveiligd.

Â