Beantwoord

Voorrang modem upgrade via het Forum (IPv6)

  • 22 April 2021
  • 14 reacties
  • 376 keer bekeken

Volgens de helpdesk kan je via het forum regelen dat het modem met voorrang wordt geupgraded. Ik wil de upgrade graag in verband met IPv6.

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door hfmanson 21 July 2021, 08:57

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Dag @hfmanson! Welkom op ons KPN Forum. Bijzonder, ik weet niet hoe ik je daar voorrang op kan geven. In de kern is het Forum een platform waar (o.a.) klanten elkaar helpen. Wij KPN-moderators zijn hier om ,daar waar nodig is, bij te springen. Als je het goed vindt, kijk ik even wie je voor het laatst gesproken hebt, om dit recht te zetten. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Postcode, huisnummer en klantnummer heb ik nodig. 

Ik hoor graag van je:smile:

Reputatie 7
Badge +24

Welk modem heeft u?

Experiabox v10

Reputatie 7
Badge +21

De Experia Box v10 is een prima modem en geschikt voor IPv6. Die heeft geen upgrade nodig.
Wat is jouw probleem met de v10?

Ik ben een voormalige Telfort klant en mijn modem zit nog steeds op versie V1.01.01T01.9

Reputatie 7
Badge +21

Aha @hfmanson , nu wordt het me duidelijk.

Je hebt het dus over de technische migratie van Telfort naar KPN. Je hebt nu nog de Telfort firmware (V1.01.01T01.9) en wil zo snel mogelijk omgezet worden naar KPN firmware (V1.01.00T03.8).
Dit proces wordt uitgevoerd in batches en je komt ‘vanzelf’ aan de beurt. Op de planning is geen invloed uit te oefenen, ook niet via het forum, zoals moderator @Lisa hierboven al aangaf.

Reputatie 3

Je kunt het V10 modem in ‘autohunt’ zetten. Hiermee zoekt hij naar de meest recente, geschikte firmware. Hiervoor dien je een monteursreset uit te voeren. Let op: hiermee verwijder je echt ALLES van het modem.

Monteursreset is op eigen risico.

Hou de herstelknop en de resetknop met een pinnetje ingedrukt tot het powerlampje rood gaat branden. Laat nu los, wacht tot het modem opstart met een groene powerlamp.

Na een x aantal minuten zal de powerled blauw kleuren en gaat hij firmware updaten.

Deze update kan 10 minuten duren. Hierna start het modem opnieuw op en kun je kijken of je de firmware hebt gekregen die je wilt :).

Reputatie 7
Badge +21

Ik vraag me af of een monteursreset helpt. Als topicstarter @hfmanson nog geen aankondiging van een komende omzetting heeft ontvangen, staat hij nog op “Telfort techniek” en zal de KPN firmware nog niet beschikbaar zijn.

@BJB12 waar zit de “herstelknop”?
Naar aanleiding van het antwoord van @RBxx wacht ik nog even

Reputatie 7
Badge +21
Herstelknop op voorzijde Experia Box v10

 

Je abonnement wijzigen helpt!

Reputatie 7
Badge +24

Je abonnement wijzigen helpt!

Aanpassen naar Hussel helpt ja. Maar dan ga je mogelijk wel meer betalen.

@Nick83 Gelukkig niet, ik heb mijn TFT abonnement gedowngraded

Je abonnement wijzigen helpt!

In dit topic staat het juiste antwoord op de vraag: Status uitrol Experiabox v10 firmware upgrade Telfort naar KPN