Vraag

VPN doet het ineens niet meer

  • 17 March 2020
  • 12 reacties
  • 249 keer bekeken

Ik heb precies hetzelfde probleem, na 3 jaar werkt opeens mijn VPN verbinding niet meer.

Als ik mijn computer aansluit op de gewone kabel voor internet werkt het ook niet.

Mijn werkgever heeft ook alles nagekeken (ik werk bij een ict bedrijf) en ook deze kan niets vinden.

hij heeft een nieuwe verbinding gemaakt en ook deze werkt niet.

Als ik bij de buurvrouw op intenet ga via tele2 dan heb ik geen problemen, dit geld ook als ik inlog op internet bij een vriendin van Ziggo. dan kan ik ook zonder problemen werken met mijn VPN verbinding.

Ik blijf erbij dat het aan KPN ligt maar krijg op de helpdesk te horen dat ze me niet kunnen helpen. 

ik vind het schandalig. 

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7

Welke VPN methodiek gebruik je?

Welk VPN programma gebruik je?

Welke Experia Box gebruik je?

ik heb er niet zoveel verstand van maar volgens mij een VPN L2TP

Hij geeft de volgende melding : The L2TP connection attempt failed because the securitylayer en countered a processing error during initial negotiations with the remote computer.

dit hebben we ook al geprobeerd 

 

ik heb trouwens een experiabox V9

Reputatie 7

Kan je vanaf een Android telefoon of tablet wel een L2TP VPN verbinding opzetten?

Kan je ook kijken of de onderstaande services actief zijn op jouw Windows machine:

  • IKE key generation module and AuthIP
  • IPSEC policy agent

 

Ja vanaf mijn Android telefoon lukt het wel.

Beide services zijn actief, ik heb deze voor de zekerheid beide herstart. 

Het lukt nog steeds niet :-(

Reputatie 7

Het probleem lijkt dus te zitten in de gebruikte L2TP VPN software op Windows 10 al dan niet in combinatie met de Experia Box V9 en/of het KPN netwerk.

Ik hoop dat een specialist van KPN hier iets mee kan.

Reputatie 7
Badge +24

HI G, welkom op het forum. 

Ik kan dit ook niet zo snel plaatsen. Voor de zekerheid, je hebt de Experiabox ook gereset naar fabrieksinstellingen door het resetknopje ingedrukt te houden tot alle lampjes uit gaan? Op korte termijn kan ik alleen proberen om het om te ruilen voor de nieuwere V10A. 

Hoi Alex, vandaag de v10 ontvangen en geïnstalleerd, ze(. Ijn collega ict en iemand van kpn) zijn weer een halve dag bezig geweest en deze werkt ook niet. Waarom hebben ze niet gelijk een v10A opgestuurd. Misschien kan dat het probleem oplossen. Als ik bij Ziggo of tele2  zit met WiFi werkt het wel. Ik zie mij bijna genoodzaakt om over te stappen want ik heb die vpn echt nodig. Dus ik zou zeggen stuur maar op die V10A, dan ruil ik hem weer om

 

Reputatie 7
Badge +24

Dan vermoed ik dat je bonding hebt op je adres of meerdere telefoonnummers. Dan zal de A niet werken. Vul alsnog even je gegevens in dan kan ik het nakijken. Ik zal morgen ook hier navragen of er iets anders ingesteld kan worden oid. 

Gerja Kromdijk 

 

(...) 

 

Dit is mijn enige telefoonnummer al zolang ik een mobiel heb

 

*admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

Alex,

Ik kreeg van onze ict-er de vraag of het mogelijk is om mijn publieke ip-adres te veranderen. 

De reden is dat dit adres ergens geblocked wordt.

Reputatie 7

Ik kreeg van onze ict-er de vraag of het mogelijk is om mijn publieke ip-adres te veranderen. 

De reden is dat dit adres ergens geblocked wordt.

KPN wijzigt publieke IP adressen niet.

Kan jouw ict-er aangeven waar jouw publieke IP adres geblokkeerd zou worden?

Dat is dan namelijk de plek om die blokkade aan te kaarten.