Beantwoord

VPN verbinding instellen

  • 27 March 2019
  • 11 reacties
  • 3756 keer bekeken

Hoi,

Kan iemand bij helpen om een verbinding te maken op een VPN verbinding, met de huidige instellingen van de WIFI wil het niet lukken. Thanks.
icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 29 March 2019, 18:41

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Hoi @tubis88
Heb je soms een Experia Box v10A ?

Door een firmware update zijn er op die Experia Box problemen ontstaan met VPN
Lees het volgende forum bericht voor meer informatie VPN met Experia v10A

Er is een oplossing (nieuwe firmware) voor, meld je dan aan in genoemd bericht.
Hoi @RBxx ,

Ik heb een Experia Box v8
Reputatie 7
Badge +21
Hoi @tubis88
Het goede nieuws, je hebt geen last van het bovengenoemde v10A probleem.
Het slechte nieuws, ik kan je met VPN zelf helaas niet helpen, geen kennis/ervaring.

Hopelijk reageert snel een andere klant óf een KPN moderator om je verder te helpen.

Succes!
@RBxx ik hoop het, dankjewel!!
Hoi @tubis88 ! Welkom op het forum.
Dankzij het voorwerk van @RBxx hoef ik de v10a vraag niet meer te stellen 🙂 VPN is een ruim begrip dus ik heb wat meer info nodig.
Probeer je zelf een VPN verbinding te maken met eigen apparatuur? Of heeft dit te maken met je werk? Een derde optie zou een betaalde VPN zijn.
Laat maar weten! Alle info is welkom!
@Erwin_Hoi, dankjewel!

Ik probeer verbinding te maken met de beveiligde netwerk van mijn werkgever. Elke keer als ik een poging waag, gaat de verbinding helaas weg.
Dank voor je snelle antwoord! Heb je hierover ook contact gehad met de systeembeheerder van je werk? Wat voor software gebruik je precies? Weet je toevallig ook welk protocol het bedrijf hanteert?
Je hebt een V8. Zit daar misschien ook nog externe hardware op aangesloten? Of probeer je het púúr via de wifi van de V8?
Lukt het bedraad trouwens wel?
Een hoop vragen, ik weet het 🙂 Ik hoop dat je ze voor mij kunt beantwoorden. :-)
Kun je ook je profiel aanvullen met gegevens en mij een seintje geven?
@Erwin_

Nee, ik heb geen contact gehad met mijn systeembeheerder, want op een ander netwerk lukt het wel.
Ik moet inloggen via pulse secure, maar meer dan dat heb ik er niet veel verstand van :)
Bedraad lukt niet, want mijn laptop kan ik niet bedraad een internet verbinding maken, heb er geen ingang voor.
Ai, dat is jammer. Maar ik begrijp dus dat als je een ander wifi netwerk gebruikt het wel werkt?
Het kan zijn dat er poortjes open moeten. Meestal is dat niet het geval want wij blokkeren geen VPN verbindingen (op het incident met de v10a na, maar daar is nu een oplossing voor). Misschien kan jouw systeembeheerder nog iets vertellen over eventuele poorten die open moeten of firewall instellingen.
Uit mijn stappenplan komt deze zin naar voren, die betrekking heeft op een eigen firewall. Kan het zijn dat er een firewall actief is?

Laat de firewall PPTP door?
Is poort 1723 geblokkeerd door de firewall?
Schakel de firewall (tijdelijk) geheel uit om te testen.
Mocht de klant niet weten hoe de firewall is uit te schakelen laat de klant dan contact opnemen met de leverancier.
Heb je iets aan deze informatie gehad, @tubis88 ?
Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat het probleem is opgelost. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust 🙂