Beantwoord

Vraag omtrent glasvezel & isra punt

  • 29 January 2019
  • 8 reacties
  • 183 keer bekeken

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag over het volgende:

Ik ben sinds kort eigen ondernemer en om die reden huur ik een pand. Aangezien ik medewerkers in dienst neem, is goed en snel internet ontzettend belangrijk. Echter bestaat dit hele pand uit 2 delen, en zit mijn isra punt bij de ''buren''. Wat kan ik het beste doen? Een isra punt aanleggen? En hoelang duurt die hele procedure?
ps: Ik ga uiteindelijk voor glasvezel (via ip visie)maar dat heeft een wachttijd van tenminste 12 weken.

Alvast bedankt voor alle moeite en feedback!!!
icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 30 January 2019, 12:07

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Aangezien ik medewerkers in dienst neem, is goed en snel internet ontzettend belangrijk.
Dat hangt er maar van af wat voor werk ze (zouden) moeten doen :-)

en zit mijn isra punt bij de ''buren''. Wat kan ik het beste doen
Praatje maken met de buren en een slimme tijdelijke kabelroute verzinnen . . . .
Kees,

Gezien het feit dat ik ze in dienst neem is goed en snel internet vereist. Zodoende.

Praatje met de buren maken was interessant geweest als het enkel om mij ging, dit betreft eerder een man of 10/15.

Toch bedankt voor je antwoord!
Kees,

Gezien het feit dat ik ze in dienst neem is goed en snel internet vereist. Zodoende.

Ik bedoel dat internet niet voor elk soort werk nodig is en dat het nog al af kan leiden :-/

Tijdelijk een internetverbinding delen ?
Wat is er beschikbaar aan snelheid : https://netco-fpi-info.fourstack.nl/
Ik snapte je al, maar gezien ik de topic begon praat(te) ik vanuit mijn eigen perspectief.

Ik neem nu voor mezelf al internet van de buren af, maar met 10/15 man gaat dat gewoonweg niet. Vandaar de vraag wat de alternatieven zijn.
Toch is het met internetgebruik ook sterk afhankelijk van de toepassing.
https://blog.xs4all.nl/welke-internetsnelheid-is-echt-nodig/
( ik had nog een mooiere uitleg gezien maar die zie ik nu niet meer )

Hoeveel aderparen komen er binnen op dat isra punt bij de buren ?

Als er gegraven moet worden voor een extra aansluiting dan is de 12 weken al aardig om ws :-
Reputatie 7
Blijkbaar zit je op een bedrijventerrein met zakelijk glas.
Dat is een zeer solide netwerk waarbij twee glasvezels gebruikt worden.
Zelf heb ik dat ook in mijn kantoor gehad, maar €328,- per maand voor 10Mbps werd me toch iets te gortig.
Samen met 11 andere ondernemers hebben wij Ziggo bereid gevonden om vanuit een nabij gelegen woonwijk een glasvezel naar onze locatie door te trekken en zijn wij nu voorzien van max. 500/50Mbps. Éénmalig een investering van €400,- per pand en nu maandlasten van €95,-.
Hoi! Mocht dit inderdaad om een zakelijke aansluiting van KPN gaan en jullie komen er onderling niet uit is het raadzaam deze vragen op het zakelijke forum van KPN te posten: https://zakelijkforum.kpn.com/
We hebben niks meer gehoord. Is alles nu naar wens en/of weet je wat je kunt doen? Mochten er toch nog vragen zijn, stel ze gerust!