Beantwoord

Vraag over bezorging tv van KPN

  • 20 July 2021
  • 3 reacties
  • 144 keer bekeken

Hoi! 

Wij krijgen een tv via kpn, nu staat er al twee dagen dat hij morgen bezorgd word meer gisteren kwam hij er niet. Dus als hij nu naar een postnlpunt word afgegeven, en hij raakt daar beschadigd. Wie is hier voor aansprakelijk en kunnen we eventueel dan een nieuwe krijgen ?

 

icon

Beste antwoord door Denise van KPN 21 July 2021, 12:09

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Sproetje17 ,

Je gaat nu wel heel erg van het negatieve uit. De TV wordt afgeleverd in een kartonnen verpakking met piepschuim voor het tegengaan van beschadigingen. 
 

Wacht de aflevering eerst maar af. Als er werkelijk iets beschadigd is, dan heb je uiteraard garantie. 

Als die beschadigd zou zijn kun je twee dingen, accepteren op het postpunt onder voorbehoud van de beschadiging, laat dit duidelijk noteren, of de zending weigeren. (Uitpakken mag niet voordat je hem geaccepteerd heb, dus kijk wel goed, zeker naar de hoeken)

Accepteren zonder melding resulteerd in dat je alle beschadigingen voor je eigen rekening neemt en kan de afzender weigeren om de schade te vergoeden, dit is iets anders als de TV onbeschadigd is en defect gaat in de garantie periode, dat risico is voor de verkopende partij om aan te tonen dat het defect je eigen schuld is.

Garantie is niet meer dan omgekeerde bewijslast, in de garantie periode zal de verkoper moeten aantonen dat het geen defect is waar de klant niks aan kan doen, na de garantie periode moet de klant aantonen dat product ondeugdelijk is en een langere te verwachten levensduur behoort te hebben.

Reputatie 7
Badge +17

Een hele terechte vraag, @Sproetje17. Je wacht natuurlijk met smart op de nieuwe televisie. Het zou ontzettend jammer zijn als deze beschadigd aankomt. We gaan er natuurlijk niet vanuit, maar het kan gebeuren. Mocht het nou zo zijn, dan kan je contact opnemen met Sidekix. Dit is onze partner die over de levering en afhandeling van de EK actie gaat. Het Sidekix callcenter is op werkdagen van 08.00 tot 21.00 uur en op zaterdag van 10.00 tot 16.00 uur bereikbaar op het telefoonnummer 088 - 623 70 06 (lokaal tarief).