Beantwoord

Vraag over update V10 van version V1.01.01T01.9 naar version V1.01.00T03.8V4

  • 19 June 2021
  • 6 reacties
  • 1245 keer bekeken

Ls,

Kan iemand mij vertellen wat de update van version V1.01.01T01.9 naar version V1.01.00T03.8V4 technisch gezien inhoud of is er een side waar ik het kan vinden. 

Bij voorbaat dank, Raderius

icon

Beste antwoord door Alexandra van KPN 21 June 2021, 17:12

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7

Jouw aansluiting is tecnisch omgezet van Telfort naar KPN en daarbij is de Telfort variant van de firmware omgezet naar de KPN variant.

Bij KPN is er vaak iets minder mogelijk dan bij de oorspronkelijke dochters maar wat er precies anders is kan ik je helaas niet vertellen, simpelweg omdat ik het niet weet.

wjb,

Dank voor de snelle reactie maar mijn vraag blijft nog. Ik ben idd oud-Telfort klant en lange tijd geleden al ingelijfd bij KPN met de V10 etc. 

Kortom nog altijd de vraag naar de technische veranderingen.

Dank, Raderius

Reputatie 7

De enige echte technische verandering is dat je nu via een pppoe verbinding op vlan 6 met Internet verbonden wordt terwijl dat voorheen  via vlan34 o.b.v. DHCP was.

Daarnaast is er vast wat functionaliteit verdwenen ui de beheeromgeving van de V10.

Reputatie 7
Badge +19

Hi @Raderius, ik zie dat wjb je al prima op weg geholpen heeft, ik doe ook graag een duit in het zakje: 

De enige echte technische verandering is dat je nu via een pppoe verbinding op vlan 6 met Internet verbonden wordt terwijl dat voorheen  via vlan34 o.b.v. DHCP was.

Daarnaast is er vast wat functionaliteit verdwenen ui de beheeromgeving van de V10.

We zetten je modem om binnen het kpn netwerk. Hierdoor krijgt je modem een ander WAN IP-adres. Dat is het openbare IP-adres. Dit heeft geen invloed op je vaste telefoon of tv. En meestal ook niet op je internet, behalve als je hele geavanceerde functies van je internet gebruikt. Je leest meer over de software update van Telfort naar KPN op onze site.

Alexandra,

 

Bedankt voor de extra duit, Ik had het al begrepen dat met deze update de laatste sporen van Telfort ook uitgewist zijn. Wat mij verbaast is dat KPN het niet wat helderder opgeeft in haar melding over de update.

Maar ja zo gaat dat blijkbaar…..

Groet,,

Reputatie 7
Badge +19

@Raderius Ja, dat klopt grotendeels. Technisch gezien ben je met de update helemaal over naar het KPN netwerk. Jouw abonnement blijft natuurlijk wel hetzelfde, dus als je nog een TFT abonnement hebt, blijft dat zo totdat je het zelf zou aanpassen. Dankjewel voor de feedback!