Beantwoord

Vreemd wifinetwerk met naam en toestel van mijn vrouw

  • 3 February 2022
  • 6 reacties
  • 136 keer bekeken

Ik zie op KPN thuis periodiek een verbinding opduiken met de naam van mijn vrouw haar telefoon. Echter is ze via haar telefoons dan reeds verbonden en zie ik de imac nummers als online.

 

Kan het zijn dat bv een dual sim telefoon twee verbindingen maakt terwijl er niet twee kaarten geplaatst zijn? Dit door bv een instelling oid. Ene dus op imac en één op telefoon naam.

Hoor graag. 

Dank.

Gr. Bas

 

icon

Beste antwoord door Noordzee 3 February 2022, 20:16

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @BasRomein ,

Heeft ze in haar telefoon toevallig de persoonlijke hotspot aangezet? Ik weet het bijna zeker! 

Meer info ? : 

https://www.wifiweb.nl/telefoon-als-wifi-hotspot/

Reputatie 7
Badge +17

Hallo en welkom, @BasRomein! Wat @Noordzee zegt, klinkt als een mogelijke verklaring. Het ligt er eigenlijk een beetje aan wat je precies bedoelt.

Zie je een nieuw wifi netwerk met de naam van het toestel van jouw vrouw? Dan is het hoogstwaarschijnlijk een hotspot zoals Noordzee zegt.

Zie een tweede verbonden apparaat met dezelfde naam van het toestel van jouw vrouw? Dan kan het inderdaad te maken hebben met dual sim, zoals je zelf zegt.

Hi,

 

Dank voor jullie reacties. Hotspot getest maar lijkt het niet.

Wat ik precies bedoel is dat ik een apparaat zie in de online/offline lijst in de KPN Thuis app ons thuisnetwerk. Dus die verbinding heeft gemaakt met ons thuisnetwerk. Met de naam van mijn vrouw hierin. Echter heeft zij twee telefoons die via andere omschrijving verbonden zijn met het netwerk. Ook zie ik het soms random opduiken met als laatst gezien online in de nacht. Dit terwijl we dan gewoon slapen.

Kan het zijn dat de KPN thuis app soms wat foutieve data weergeeft? Oftewel niet geheel accuraat is? 

Gr. Bas

Check van die apparatuur eens het Mac adres. Die kan je ook terugvinden in de telefoon van u vrouw.

Een MAC-adres is een vrijwel uniek identificatienummer dat aan een apparaat in een ethernetnetwerk is toegekend.

Thanks. Ik denk dat ik er wellicht achter ben. Haar werktelefoon genereert soms automatisch een hotspot wanneer haar andere telefoon in de buurt is. Het zijn beide Iphones en delen gegevens zoals foto's etc. Begrijp alleen nog niet goed hoe ons thuis Wi-Fi netwerk hier dan ook mee verbindt sporadisch. Of wellicht pikt hij enkel dit signaal op en geeft hem dan weer alszijnde offline. 

Gr. Bas

Reputatie 7
Badge +28

Aha, dus inderdaad een hotspot! Lag ook wel voor de hand.