Beantwoord

Vrienden kunnen met hun PC's niet verbinden met mijn wifi

  • 24 February 2024
  • 5 reacties
  • 75 keer bekeken

Vrienden kunnen soms niet verbinden met mijn wifi netwerk. Is er iets dat ik met de modem anders in kan stellen? Zij krijgen de melding ‘Can’t connect to this network’. Er staat een wifiicoon met een kruisje erbij. Sommige vrienden lukt het wel, maar anderen niet. Alle pc’s hebben windows 10. 

icon

Beste antwoord door Middelburg2002 24 February 2024, 18:19

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +11

Wat voor merk en type modem heb je van KPN @WardG .

Verder hoop ik dan wel dat je gastnetwerk hebt aangezet voor je vrienden en ze niet toelaat op je privé-netwerk, dit i.v.m. de veiligheid en jouw verantwoordelijkheid bij misbruik van het netwerk door derden, lees vrienden.

 

Het is een KPN box 12b. Ik heb ze in dit geval toegelaten op mijn privé-netwerk. Misschien niet het meest veilig maar ik vertrouw mijn vrienden. 

Zou het wel werken op het gast-account? Ik heb die niet aan staan zie ik.

Zou het kunnen dat je vrienden een PC hebben die WIFI 6 niet ondersteund? In dat geval zou je op de V12 in kunnen loggen via 192.168.2.254 en dan bij wifi settings terug zetten naar 802.11b+g+n (2.4) en 802.11a+n+ac (5.0)

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @WardG, is het nog gelukt je vrienden op Wifi te krijgen?

Dank allen voor de antwoorden! Ik ga de volgende keer als ze komen bovenstaande dingen proberen en dan laat ik weten of dat het probleem heeft verholpen. 

 

Reageer