Vraag

VX10A zwakke wifi

  • 3 March 2019
  • 18 reacties
  • 124 keer bekeken

Sinds 1 maart weer bij KPN.....
VX10A modem gekregen en vol verwachting geinstalleerd....
Bekabelde experia wifi wil niet in de verbonden modus
Toon wordt zo’n 5 x per uur opnieuw opgestart
compleet wegvallende wifi en bekabelt internet inclusief de TV, telefoon, printer etcetcetc, zo’n 3x per dag.......is dat gebeurd dan start alles weer op en dat duurt zo’n 5 minuten, + weer het opstarten van de media boxen, best vervelend als je favoriete club speelt
super vervelend!!

Alb.

18 reacties

Reputatie 7
Wat is de firmware versie van die V10A?
Heb je die Experia WiFi nog in gebruik?
Waar kan ik de firmware zien?
en de experia wufi draait nog

alb
Reputatie 7
Waar kan ik de firmware zien?
en de experia wufi draait nog

alb

Om de firmware versie te kunnen zien zal je op http://192.168.2.254 moeten kijken.

Wil die Experia WiFi dan ondertussen wel "in de verbonden modus"?
V5.00.20 build190

En de Experia WiFi meest linkse lampje groen dan blauw maar het groene lampje 3e van links wat in de beschrijving staat van “verbonden” brand nu niet, uurtje geleden wel.
Toon is voor de verandering ook weer eens opnieuw aan het opstarten.
Reputatie 7
Dan heb je in ieder geval de nieuwste firmware op die V10A staan.
Zou jij de Experia WiFi eens uit willen zetten en kijken of het probleem zich dan blijft manifesteren.

Heb jij een glasvezelverbinding of VDSL?
Glasvezel, en de experia WiFi is er uit en Toon start van schrik weer is opnieuw op.
wifisignaal vanaf modem bij test 55 op 8 meter afstand
Op de een of andere manier lijkt de experia WiFi soms te werken, als het verbondenlampje het doet (eventjes) dan zit ik ruim aan de 100
Reputatie 7
55dBm op 8 meter afstand is niet verkeerd.
Je zegt dat de wifi compleet wegvalt. Is er dan nog wel een wifi verbinding, maar werkt die niet of is de wifi verbinding echt verbroken en in dat geval, is het wifi netwerk dan nog wel zichtbaar?

Heb je al eens de stroom van de NTU gehaald bij zo'n storing?
Doe dat eens. Komt alles vrijwel direct weer tot leven als de stroom er weer terug op gezet wordt?
Reputatie 4
Badge +3
Hoe ziet jou isra punt eruit.
Reputatie 7
Hoe ziet jou isra punt eruit.
Glasvezel ... dus geen ISRA punt.
Yep glasveel, en de stroom heb ik er al een paar keer afgehaald, het hele circus gaat daarna verder waar het gebleven is.
en bij het “wegvallen” gaan zelfs de mediaboxen uit.
dus geen tv enzo.
.....mediaboxen starten dan niet op maar hebben dan wel direct beeld.... inclusief programmainfo, alsof je naar een andere zender hebt geschakeld
Reputatie 7
Yep glasveel, en de stroom heb ik er al een paar keer afgehaald, het hele circus gaat daarna verder waar het gebleven is.
Mag ik hieruit opmaken dat als je de stroom alleen eventjes van de NTU afhaalt daarna vrijwel direct alles weer gaat werken?
Of bedoel je iets anders met die zin?

.....mediaboxen starten dan niet op maar hebben dan wel direct beeld.... inclusief programmainfo, alsof je naar een andere zender hebt geschakeld
Wat bedoel je met "Ze starten niet op maar hebben wel direct beeld"?
Bedoel je dat ze direct weer functioneren?
Ja, gelijk weer tv, geen opstartcyclus met de voortgangsbalken.
en ik haal nergens de stroom af... de boel stopt gewoon helemaal geen wifi, geen tv niks en plop... alles is er weer... nogmaals, zonder opstartcyclus.
Reputatie 7
En je zegt dat het soms wel 5 minuten duurt.
Nu is mijn vraag aan jou, wat gebeurt er als je wel heel even de stroom van de NTU af haalt, komt alles dan ook direct weer tot leven?
De reden waarom ik dat vraag is omdat ik vermoed dat het niet de Experia Box is die hier roet in het eten gooit, maar de NTU.
Als ik de stroom er “geforceerd” afhaal gaat wel het hele circus opnieuw starten, inclusief de mediabox(en).

ap
Heb wel het een en ander gelezen over het vaste ip adres voor Toon..... zwakke schakel in het geheel.
maar ik ben daar teveel digibeet voor omdat te doen.

ab
Reputatie 7
Als ik de stroom er “geforceerd” afhaal gaat wel het hele circus opnieuw starten, inclusief de mediabox(en).
Dat kan eigenlijk niet, als je alleen de stroom even van de glasvezelmodem afhaalt en dus niet van de Experia Box dan zouden jouw apparaten absoluut niet opnieuw op hoeven te starten.


Heb wel het een en ander gelezen over het vaste ip adres voor Toon..... zwakke schakel in het geheel.
Vergeet Toon, die heeft hier niets mee te maken.

Reageer