Beantwoord

Waarom kosten voor leggen koperkabel

  • 8 October 2019
  • 6 reacties
  • 211 keer bekeken

Kan iemand mij vertellen waarom ik 700 euro moet betalen voor het leggen van een koper leiding naar mijn chalet. Ik heb al 30 medewerkers gesproken maar niemand kan iets vertellen. Je krijgt een offerte wat eigenlijk geen offerte is maar een lang verhaal waarin veel wordt geschreven maar niks nuttigs. Ik wil weten waar dat bedrag op is gebaseerd. 700 euro is veel geld en ik wil weten waar ik het aan uitgeef. Aantal meter, voorrij kosten, materiaal etc. Maar dat is blijkbaar strikt geheim. Ik heb 3 abonnementen maar als het zo moet helemaal niks meer. Al 5 jaar klant en al 5 jaar gezeik bij elke aanpassing.

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt
icon

Beste antwoord door Ward_ 8 October 2019, 21:04

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Badge +19
Zomaar even uit nieuwsgierigheid....hoeveel meter is het ongeveer?
Omdat er geen infrastructuur ligt naar mijn chalet op een camping. En blijkbaar is het meer dan 25 meter. Dus dan is het voor eigen kosten.
Reputatie 7
Badge +24
700 euro is niks. Als kpn daadwerkelijk alles aan u zou doorrekenen, dan komt u op een veelvoud uit. Die kabel alleen al kan zomaar 300 of 400 euro kosten ofzo. Tis geen gamma-kabeltje hé, tis een officiële grondkabel, die het 50 jaar uit moet houden. U hoeft maar een gedeelte te betalen. Hoeveel precies kan KPN u eigenlijk heel niet vertellen. Die grondwerkers die voor KPN werken worden vaak namelijk niet voor elk klusje apart aangenomen, maar dat gaat per week. Of per maand. Of per 50 aanuitingen ofzo.
Als 700 euro niks is. Stuur ik wel even een tikkie😂 is een grapje. Ik snap het wel. Maar ik wol graag weten waar die 700 euro over verdeeld is. Als er zou staan 2 uur personeel kosten a 40 euro. 30 meter kabel a 300 euro, mini kraan a 150 euro etc etc. Dan heb ik er begrip voor maar ik weet nu helemaal niks. Dat is hetgene dat me mateloos irriteert
Reputatie 7
Badge +10
Volker Wessels/KPN kan op die manier helaas geen offerte uitbrengen omdat er geen gebruik wordt gemaakt van al deze losse kosten. Dat doen volgens mij niet veel partijen meer omdat het veel uitzoekwerk en nakijkwerk is voor zowel opdrachtgever als opdrachtnemer.
700 euro is zeker niet duur en de hoofdkabel lag dus niet heel ver weg van je chalet.

NB: Die 25 meter geldt in principe alleen voor officiële adressen (te vinden in de https://bagviewer.kadaster.nl/lvbag/bag-viewer/index.html#/?geometry.x=160000&geometry.y=455000&zoomlevel=3 viewer). Als het betreffende chalet geen officieel adres heeft zou er in principe altijd een offerte voor aansluiting op eigen kosten gemaakt moeten worden.
Reputatie 7
Badge +24
Hoi Luuk, welkom op het forum.

Volker Wessels/KPN kan op die manier helaas geen offerte uitbrengen omdat er geen gebruik wordt gemaakt van al deze losse kosten. Dat doen volgens mij niet veel partijen meer omdat het veel uitzoekwerk en nakijkwerk is voor zowel opdrachtgever als opdrachtnemer.
700 euro is zeker niet duur en de hoofdkabel lag dus niet heel ver weg van je chalet.

NB: Die 25 meter geldt in principe alleen voor officiële adressen (te vinden in de https://bagviewer.kadaster.nl/lvbag/bag-viewer/index.html#/?geometry.x=160000&geometry.y=455000&zoomlevel=3 viewer). Als het betreffende chalet geen officieel adres heeft zou er in principe altijd een offerte voor aansluiting op eigen kosten gemaakt moeten worden.


Dankjewel voor de heldere uitleg. 🙂