Vraag

Waarom KPN niet als provider te kiezen terwijl er glasvezel ligt?

  • 21 April 2024
  • 9 reacties
  • 135 keer bekeken

In mijn regio is glasvezel al enige jaren geleden aangelegd. Waarom is daar de kpn niet als provider

te kiezen?


9 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Mogelijk omdat KPN niet over dat netwerk levert. KPN levert bijvoorbeeld niet over het netwerk van Delta. Ook niet over het netwerk van Open Dutch Fiber/E-fiber.

Wat ligt er bij u? Hoe ziet het aansluitpunt eruit?

Dat is interessant. Ja, wij hebben Open Dutch Fiber. Maar….. Daar hadden wij als gebruiker geen enkele

invloed op gehad. Werd gewoon door de gemeente door die firma aangelegd.

Wat nu? Blijft dus de KPN koppig buiten schot en wij in de kou??

Reputatie 7
Badge +12

Nee hoor, KPN vervangt zijn kopernetwerk maar kan dat niet overal tegelijk. ODF en Delta zijn uiteraard ook vrij om glasvezel neer te leggen waar hun dat willen. Dus ik verwacht dat ook bij u gewoon glasvezel van KPN komt.

Maar ik neem aan dat dan de KPN dat via het reeds aangelegde glasvezelnetwerk doet? Of gaat de

KPN zelf nog een parallel glasvezelnetwerk aanleggen? Nee toch?

Reputatie 7

Maar ik neem aan dat dan de KPN dat via het reeds aangelegde glasvezelnetwerk doet? Of gaat de

KPN zelf nog een parallel glasvezelnetwerk aanleggen? Nee toch?

KPN is niet zo happig om haar diensten via netwerken van derden te leveren en dus ligt het in de verwachting dan KPN haar eigen glasvezelnetwerk zal komen aanleggen.

Reputatie 7
Badge +24

KPN zelf nog een parallel glasvezelnetwerk aanleggen? Nee toch?

Ja wel. KPN komt ook gewoon zijn eigen netwerk aanleggen.

Reputatie 4
Badge +2

Maar ik neem aan dat dan de KPN dat via het reeds aangelegde glasvezelnetwerk doet? Of gaat de

KPN zelf nog een parallel glasvezelnetwerk aanleggen? Nee toch?

 

ja toch wel, en om het nog "leuker" te maken, Wellicht komt Delta ook nog 

Reputatie 7
Badge +9

@Kwikstaart Als je niet oplet, kom ook Ziggo een vierde glasvezelkabel aanleggen, de techniek hebben ze al.

 

Reputatie 7
Badge +19

Hi @Kwikstaart, goed om te zien dat je al op weg geholpen bent hier. 

Of wij via je huidige glasvezelverbinding ook signaal kunnen of gaan leveren, kan nog wel eens verschillen. Je kunt op netwerk.kpn.com de status voor glasvezel via KPN op jouw adres nakijken.

 

Bij mij in de buurt wordt glasvezel aangelegd door een andere partij. Levert KPN (provider) ook via dat netwerk?

Dit verschilt. Bij sommige lokale aanbieders is het mogelijk om ook een KPN abonnement af te nemen. Meer informatie hierover vind je op onze informatiepagina lokale glasvezelaanbieders.

Reageer