Vraag

Waarom krijg ik geen cadeau als vaste klant?

  • 2 July 2022
  • 16 reacties
  • 368 keer bekeken

Hallo ik zag dat nieuwe klanten gratis een i pad kregen. Maar wat krijg je als je al meer dan 50 jaar abonnee bent van kpn niets dus .eigenlijk niet eerlijk.

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Bel eens met kpn, wellicht kunnen ze mooi aanbod doen mbt het abonnement.  

Voor bestaande klanten zijn er voldoende extraatjes. 

https://www.kpn.com/kadootjevankpn.htm

Nou de cadeautjes die ik zie zijn niets voor ons .wil ook wel een gratis i pad.

Dan moet u overstappen en over een jaar terugkomen. Wekelijks is er een topic met dit onderwerp. Als iedereen jaarlijks cadeaus krijgt, worden de abbonementskosten flink duurder.

Maar ik ben al 50 jaar lid. Ja waar ligt dan de grens. 50 jaar, 40, 35??? Dit is hoe het eigenlijk bij de meeste aanbieders werkt.

Maar als u zo lang klant bent heeft u misschien nog een oud abbonement? Nieuwe abbonement nemen kan soms voordeliger zijn en soms ook niet. Belletje wagen kan geen kwaad

0800-0402

In Engeland zeggen ze het mooi: “there is no such thing as a free lunch”

Jij (of eigenlijk wij) betalen die kado’s allemaal zelf dus hou jezelf niet voor de gek.

Beter is om een lager maandbedrag te hebben.

@Marja Brouwers mag ik bij u een declaratie doen voor de te hoge maandlasten omdat door mensen zoals u een prijsverlaging nooit zal plaatsvinden. 🤣

Nee, al zou niemand meer een cadeau krijgen, de prijzen zullen nooit dalen. Althans dat vermoeden heb ik niet.

Overstappen is de enige keuze. Dat vind ik teveel risico tenzij je weet dat het voor een langere periode is.

Jeroen ruiter wat zijn dat voor rare antwoorden bemoei je ergens anders mee 

Reputatie 7
Badge +24

Nou de cadeautjes die ik zie zijn niets voor ons .wil ook wel een gratis i pad.

Dat kunt u echt wel vergeten. Dat gaat nooit gebeuren. Als u overstapt naar een andere provider en na een jaar terug komt, dan krijgt u mogelijk een kadootje. Anders niet.

Wie wil er nu een Apple ? Nee zelfs gratis nog niet 🤢

Reputatie 7
Badge +7

Ik rij al vele jaren hetzelfde automerk. Wat denk je, kopers van het nieuwste model krijgen zomaar korting! Schande.

Nee serieus… KPN heeft miljoenen bestaande klanten. Het bedrijf gast failliet als ze die allemaal telkens cadeautjes moeten geven.

Dus overstappen naar een andere provider. Dan krijgt u daar korting of een wekomstcadeau. En over een jaar weer naar KPN, dan weer.

En een ander een voordeel gunnen is een deugd, zelf steeds cadeautjes willen niet.

Reputatie 7
Badge +8

Ik rij al vele jaren hetzelfde automerk. Wat denk je, kopers van het nieuwste model krijgen zomaar korting! Schande.

Nee serieus… KPN heeft miljoenen bestaande klanten. Het bedrijf gast failliet als ze die allemaal telkens cadeautjes moeten geven.

Dus overstappen naar een andere provider. Dan krijgt u daar korting of een wekomstcadeau. En over een jaar weer naar KPN, dan weer.

En een ander een voordeel gunnen is een deugd, zelf steeds cadeautjes willen niet.

Dat faillissement zal wel meevallen maar de aandeelhouders gaan morren als  de omzet daalt …

Maar feit is, dat al die zogenaamde ‘gratis’ spullen of kortingen voor nieuwe klanten lokkertjes zijn: de kosten daarvan zijn in de abonnementsprijs verdisconteert. Een (beursgenoteerde)  onderneming is gericht op het maken van winst en is geen filantropische instelling die dingen gratis weggeeft. 
 

@Marja Brouwers : een vraag stellen, is een antwoord verwachten. En als het antwoord niet het gewenste is: beleefd blijven kost niets. En, bij een bedrijf is men klant. Lid wordt je van een gezelligheidsvereniging of de tennisclub.

Maar misschien eens bellen met de klantenservice. Niet geschoten is altijd mis… Maar dan wel beleefd blijven 😉

KPN bestaat sinds 1989 (33 jaar). 50 jaar lid zal lastig worden, maar ik neem aan dat je daarbij rekent de PTT. Dat was wel wat makkelijker toen, want je kon destijds kiezen tussen de postduif en de PTT.

sinds 2004 wordt er internet aangeboden, dus een kleine 20 jaar.

Het zou wel mooi zijn dat KPN iets doet als ze 50 jaar bestaan en je bent 50 jaar abonnee geweest.

Reputatie 7
Badge +7

Ik rij al vele jaren hetzelfde automerk. Wat denk je, kopers van het nieuwste model krijgen zomaar korting! Schande.

Nee serieus… KPN heeft miljoenen bestaande klanten. Het bedrijf gast failliet als ze die allemaal telkens cadeautjes moeten geven.

Dus overstappen naar een andere provider. Dan krijgt u daar korting of een wekomstcadeau. En over een jaar weer naar KPN, dan weer.

En een ander een voordeel gunnen is een deugd, zelf steeds cadeautjes willen niet.

Dat faillissement zal wel meevallen maar de aandeelhouders gaan morren als  de omzet daalt …

Maar feit is, dat al die zogenaamde ‘gratis’ spullen of kortingen voor nieuwe klanten lokkertjes zijn: de kosten daarvan zijn in de abonnementsprijs verdisconteert. Een (beursgenoteerde)  onderneming is gericht op het maken van winst en is geen filantropische instelling die dingen gratis weggeeft. 
 

@Marja Brouwers : een vraag stellen, is een antwoord verwachten. En als het antwoord niet het gewenste is: beleefd blijven kost niets.

Maar misschien eens bellen met de klantenservice. Niet geschoten is altijd mis…

In 2021 3,53 miljoen klanten, zeg een iPad voor iedereen tegen 300 euro inkoop, dat is een miljard. Winst in 2021 was 784 miljoen. Dus elk jaar dit soort cadeautjes weggeven betekent meer uitgaven dan inkomsten. Oftewel: bankroet!

Reputatie 7
Badge +8

@Ernst-Jan : ik bedoelde natuurlijk niet dat alle klanten van KPN jaarlijks een tablet toegestuurd moeten krijgen. Het punt dat ik maak, is de lokkertjes van een half jaar korting of een cadeau, sigaren uit eigen doos zijn.

Het woord ‘korting’ leidt bij velen tot een vlaag van verstandsverbijstering, marketing doet de rest. 

Dat verschijnsel van ‘gratis’ zie je bijvoorbeeld ook de supermarkt en voordeeldrogisterijen : 3 halen 2 betalen of 2 + 2 gratis. Die acties kunnen alleen alleen bestaan omdat de producten veel te hoog geprijsd zijn en daarom kunnen de winkels er zogenaamd een of twee cadeau doen. 

Die acties van 2 + 2 gratis bestaan bijvoorbeeld in Duitsland niet, maar daartegenover staat, dat verzorgingsproducten en schoonmaakmiddelen daar véél goedkoper zijn dan in Nederland. 
 

Reputatie 7
Badge +7

Ik vind het jammer dat dit onderwerp/vraag zo tot in den treure doorgaat, dit leidt tot niets. Bel kpn, vraag of ze voor jou als bestaande klant iets kunnen betekenen door een aanpassing in het abonnement,  wellicht levert het behoorlijk wat op. En nu niet meer onnodig doorgaan met een discussie die hier niet in jouw voordeel wordt vertaald. Gewoon bellen,  morgen tussen 8 en 20 uur. Succes.