Beantwoord

Waarom valt internet steeds 's avonds weg sinds aansluiten Experiabox V10A

  • 22 September 2021
  • 11 reacties
  • 461 keer bekeken

Goeiedag beste mensen van KPN, ik ben nieuw op het forum dus ik hoop dat ik het goed doe.

Ik heb een vraag over mijn thuis-internet aansluiting. Ik heb namelijk al sinds telfort-tijden een vast internet abonnement en heb daarvoor tot 2 maanden geleden de oude Zyxel P-2812HNU-F1 modem in gebruik gehad zonder enige klachten, was een top ding. Totdat ik een mailtje kreeg dat ik perse toch echt de spiksplinternieuwe Experiabox v10a (die ik al een tijdje in een doos op zolder had) moest aansluiten omdat anders mn internet eruit gegooid wordt. Nou ja oke dan maar, na een hoop gedoe en gestoei met dat ding werkend gekregen, admin wachtwoord weigerde een hele tijd te werken en mn mooie 10.0.0.xx subnet kan ik ook vergeten nouja goed dan maar het internet werkt tenminste.

Pluspunt mijn internetsnelheid nam toe van gemiddeld 18.4mbps naar 19.3mbps down en ongeveer dezelfde marge up. :)

Totdat ik na een tijdje begon te merken dat mijn internetverbinding 's avonds, zeker wat later op de avond bijna helemaal tot compleet wegvalt met kleine intervallen, en dit is een terugkerend fenomeen op alle apparaten in mijn huis, bekabeld of draadloos maakt niet uit. Regelmatig zó erg dat mijn vaste pc het "geen internetverbinding"-icoontje geeft, en dat alles terwijl de experiabox in het configuratiescherm bij verbinding en dsl status beweert dat er niks aan de hand is. Ik heb 's avonds geen enkel apparaat verbonden met het netwerk behalve mijn telefoon en mijn pc, en beiden hebben tegelijkertijd iedere avond hetzelfde probleem.

Help!!!

icon

Beste antwoord door Hanna_ 22 September 2021, 17:37

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +13

Hallo @DaanMC, welkom, 

Op het forum ben je aan het juiste adres, we denken graag met je mee. :blush: Valt enkel jouw Wifi uit of jouw gehele internet verbinding (dus ook eventueel tv en bekabelde internet) Heb je naast jouw modem ook andere Wifi apparatuur in huis? 

Je zou kunnen beginnen met het doorlopen van de Wifi Manager. Deze tool meet jouw Wifi uit en past dit waar nodig aan. Als het niet aan de Wifi ligt, bekijk dan stappenplannen op onze self-service pagina, dan kan je zelf jouw verbinding uit meten en problemen oplossen. 

Dank voor de reactie, het gaat hier om zowel bedraad als draadloos, lijkt geen verschil in te zitten. De problemen beginnen iedere avond steevast rond een uur of 6 en klaren pas laat in de nacht op. Ik heb een donkerbruin vermoeden dat het te maken heeft met die nieuwe experiabox 10a, omdat dit precies is begonnen vanaf de dag dat ik dat ding heb geinstalleerd. De verbindingschecker op de site kan niks vinden wat mis is, overdag wanneer het zaakje het goed doet niet en 's avonds tijdens de problematiek niet. Nu maanden verder is de wegvallende verbinding nog steeds niet opgelost, dus ik hoop dat we hier een oplossing voor kunnen vinden.

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u ook een tv ontvanger? 

Heeft u ook een tv ontvanger? 

Ja, wij hebben al jaren een Digitenne

Reputatie 7
Badge +13

Hallo @DaanMC

Dank voor je reactie, de problemen zijn de afgelopen 3 maanden dus niet verminderd of verandert? Ik zag dat jij je profiel al had aangevuld, ik zal eens voor jullie een aantal metingen uitvoeren. 

@Hanna_ De enige verandering die ik heb gemerkt de afgelopen 3 maanden is dat de problemen nu iedere avond ron 6 uur beginnen, in plaats van 9 uur. Ik kan er mn klok op gelijk zetten, 5 voor 6 ongeveer.

Ohja en mn internetsnelheid is overdag wanneer het het wel doet toegenomen van 18,4Mbps naar 20,5Mbps, mocht dat iets betekenen

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @DaanMC

Het rare is dat ik zelf niks vreemds kan vinden, is er al via de reguliere klantenservice een monteur langs geweest of is de Experiabox omgeruild? 

@Hanna_ Nee, er is nog niets gebeurd qua monteur of vervanging. Hoe zou ik zoiets in gang kunnen zetten?

Reputatie 7
Badge +13

@DaanMC

Ik ga voor je overleggen wat wij vanuit het forum voor jou kunnen betekenen. 

En wat was de oorzaak? Ik heb hetzelfde probleem. Derde dag op rij. Rond 18:00 geen wifi tot ca. 22:00.

 

Onbekend, probleem is ook nog niet verholpen. Wel is het enkele maanden grotendeels weggeweest. Echter nu sinds een paar weken weer terug helaas. Ik overweeg serieus om over te stappen naar een andere provider want er gebeurt maar niks. Klantenservice kan ook niet helpen heb ik gemerkt.