Beantwoord

Waarom wordt de aansluitdatum van mijn snelheidsverhoging steeds verplaatst?

  • 1 January 2022
  • 14 reacties
  • 151 keer bekeken

Ik heb een abonnementswijziging gedaan van 50 naar 100 Mbit/s  (aanbieding) 

Nu wordt de ansluitdatum telkens verder naar voren gezet. Wat is hier de reden van?

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 11 January 2022, 12:33

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

HoI @Geppo . Dat is een goede vraag.

Kun jij je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven? Dan kijk ik met je mee.

Ik heb je gegevens er bij gezocht, @Geppo .

Jij zit/zat nog op een oude kaart. (EoF). Om die nieuwe snelheid succesvol te leveren moet er een nieuwe kaart in de wijkcentrale.(GoF)

Daarbij is vertraging opgetreden. Voorlopig staat ie gepland voor 6-1.  Of die datum gehaald wordt kan ik niet met zekerheid zeggen.

Als jij 7-1 nog steeds geen snelheidsverhoging hebt gemerkt, laat het mij even weten. 

De aansluitdatum schuift elke dag maar weer door. Staat nu voor 11 januari. Ben dan al twee weken verder zonder dat er wat gebeurd is. En hoe blijft dit nog doorgaan zo?

@Erwin_ 

op een Eof moet gewoon het 100mbit pakket leverbaar zijn toch ?

je haalt niet de volle snelheid maar wel tegen de 100mbit (paar mbit lager)

ik heb jaren 100mbit gehad op een Eof verbinding

ik heb nu wel Gof en met 100mbit pakket haalde ik 130 +/- down als up

@Geppo een monteur moet dit om gaan zetten in de pop (wijkkast) naar Gof (1gbit lijn)

dit kan uitgesteld worden

bij mij heeft dat toen ruim een maand geduurd

welk glasvezel kasje heeft U soms moet deze ook vervangen worden omdat die dan geen 1gbit aan kan foto ?

 

 

 

Reputatie 5
Badge +6

Met EoF haal je maximaal 85-90 mbit/s. Daarom kan je beter op GoF zitten ook als je in de toekomst meer snelheid wil halen.

Ik zie intern dat er weer vertraging is opgelopen bij het updaten van de wijkcentrale.  Dit kan verschillende redenen hebben. Invloed heb ik er helaas niet op.

Er zit niks anders op dan af te wachten. 

Ik wacht al een paar weken maar het schuift per dag door . Dit is toch belachelijk. Laten ze dan een reële datum noemen in plaats van het elke dag maar door te schuiven. Het einde is zo te zien nog niet in zicht 

Reputatie 7
Badge +11

@Erwin_

op een Eof moet gewoon het 100mbit pakket leverbaar zijn toch ?

Technisch ja, de leverstraat zal echter automatisch een migratie naar GoF inleggen om de verhoging te realiseren. In sommige PoPs staan er nog echt aparte DSLAMs te draaien speciaal voor EoF, als die migraties doorgevoerd worden dan kunnen die op termijn uitgeschakeld worden of gemigreerd naar enkele lijnkaarten in een GoF-DSLAM. Ook zal het systeem bij snelheidswijzigingen altijd kijken naar wat de beste drager is en of de snelheid behaald kan worden op de huidige drager. Met het 100Mbps-pakket wordt er een 128-profiel ingezet waardoor het systeem automatisch op GoF over gaat.

Het idee is een beetje vergelijkbaar met snelheidsverhogingen waarbij er door de leverstraat een migratie naar bijvoorbeeld pairbonding of vectoring wordt ingezet.

Ik wacht al een paar weken maar het schuift per dag door . Dit is toch belachelijk. Laten ze dan een reële datum noemen in plaats van het elke dag maar door te schuiven. Het einde is zo te zien nog niet in zicht 

Dat klopt het is niet netjes 

Maar het moet ingepland worden om het in de wijkcentrale om te zetten 

Aangezien het om een verhoging gaat moet dat gewoon kunnen op een Eof die 100mbit verbinding (op een paar mbit minder dan) 

@Erwin_ kan dit niet alvast aan gezet worden voor @Geppo ?

 

 

Het is toch niet normaal. Elke keer als ik kijk naar de aansluitdatum schuift de datum weer verder vooruit..

Die datums zijn puur om het systeem te voeden, @Geppo . Natuurlijk willen we zo snel mogelijk een wijkcentrale upgraden maar als er bijvoorbeeld hardware ontbreekt dat moeilijk leverbaar is. Of er is een vergunning kwestie. Etc. Dan kan het langer duren. Een reële datum is met dit soort variabelen gewoon (nog) niet te geven. 

@peter-keetfm : Helaas niet. Het systeem wil dit op die nieuwe kaart leveren. Ik heb niet de middelen om daar tussen te springen. 

Kan iemand mij vertellen hoelang  ik geduld moet hebben voordat ik de upgrade heb?. De upgrade wordt elke dag maar weer opgeschoven. Ben intussen al een maand verder en ik schiet niks op. Als ik een andere wijziging zou willen doorvoeren kan dit ook niet zolang deze wijziging nog loopt.

@Geppo . Het is natuurlijk veel te laat maar klopt het dat het eindelijk gelukt is met die omzetting?

Het is uiteindelijk met veel pijn en moeite toch gelukt. Heb twee keer over een dag zonder internet (tv) gezeten. Er worden dingen omgezet (aangepast) zonder dat er daarna dingen getest (gecontroleerd) wordt.