Vraag

Wachtwoord KPN box 12 wijzigen onmogelijk

  • 19 December 2020
  • 10 reacties
  • 1737 keer bekeken

Nu 3 keer geprobeerd de naam en het wachtwoord van onze box 12 te wijzigen via de servicetool. Modem tussentijds opnieuw opgestart en gereset. De naam van het netwerk wijzigen lukt, maar het wachtwoord blijft het oude. In de tool blijft het wieltje ronddraaien dus er gaat duidelijk wat mis, maar de error is compleet nutteloos (“er is iets misgegaan”). Wat nu?

 

Edit: net geprobeerd om via mijnmodem.kpn of http://192.168.2.254 in te loggen. Ik krijg geen verbinding met het modem op deze manier (“can’t connect to the server”, zegt mijn browser). En ja, ik ben met het thuisnetwerk verbonden.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +15

@beeks420 Welkom op het forum. 

Het klopt dat niet alle servicetools nog werken voor de Box 12. Inloggen op het apparaat zou overigens wel moeten lukken. 

Heb je wellicht een mogelijkheid om (tijdelijk) een apparaat bekabeld aan te sluiten en hier opnieuw in te loggen via het door jou genoemde IP adres? Kun je laten weten of het op deze manier lukt? 

Reputatie 1

Hier hetzelfde probleem. Mislukking na mislukking. Er wordt ook wel een overdaad aan ‘oplossingen’ aangeboden. Ben al naar de Thuis-app geweest en daar de mist in gegaan, de servicetool gevonden en opnieuw de mist in gegaan, inloggen op het modem dmv ip-adres lukt niet omdat het tig keer gecontroleerde wachtwoord niet juist zou zijn. Ik snap dat het nieuwigheid is, en het is natuurlijk geen spoedeisend probleem, maar ik hoop toch dat er binnenkort een glashelder stappenplan verschijnt.

@beeks420 Welkom op het forum. 

Het klopt dat niet alle servicetools nog werken voor de Box 12. Inloggen op het apparaat zou overigens wel moeten lukken. 

Heb je wellicht een mogelijkheid om (tijdelijk) een apparaat bekabeld aan te sluiten en hier opnieuw in te loggen via het door jou genoemde IP adres? Kun je laten weten of het op deze manier lukt? 


Hoi Rutger,

Zou ik dan via een ethernetkabel met de de box moeten verbinden? Dat kan ik proberen.

Badge +19

Dan moet het lukken.

Reputatie 7
Badge +24

Probeer anders: https://192.168.2.254. Let op dat er dus https voor staat.

 

Ik kan inmiddels via mijnmodem verbinden. Hoe verander ik de namen van de verschillende frequenties?

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @beeks420 , op de KPN Box 12 kan je geen aparte wifi namen instellen voor 2.4GHz en 5GHz. De ingestelde SSID geldt voor beide frequenties.

Hallo @beeks420 , op de KPN Box 12 kan je geen aparte wifi namen instellen voor 2.4GHz en 5GHz. De ingestelde SSID geldt voor beide frequenties.


Waarom niet?

Reputatie 7
Badge +21

Dat is een keuze van KPN, zogezegd om bandsteering mogelijk te maken. Daar zijn andere meningen over, maar het is wat het is.

Het is dat ik een versterker heb waarop ik ze aparte namen kan geven, maar wat ontzettend irritant. Ik ga hier dan wel bij iemand anders over klagen, bedankt voor het antwoord in elk geval.