Beantwoord

Wanneer krijg ik mijn apparatuur voor installatie glasvezel?

  • 19 May 2022
  • 4 reacties
  • 123 keer bekeken

Beste,

Ik heb thuis een glasvezel grondplaat siens enkele weken.

Ik heb meerdere keren contact genomen om een afspraak voor een monteur in te plannen, maar ik word elke keer geïnformeerd dat ik eerst material moet krijgen thuis voor dat ik een monteur kan inplannen. Wat is mis is een apparaat met een stekker en een rode kabel.

Tot nu toe heb ik geen materieel gekregen, maar ook geen schriftelijke bevestiging dat ik material geleverd zal krijgen.

Wanneer kan ik dit material verwachten?

Vriendelijke groet

Francis

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 20 May 2022, 20:21

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Hallo @FrancisC , glasvezelspullen krijg je niet thuisgestuurd, is geen DHZ-werk, maar werk voor een door of namens KPN gekwalificeerde monteur.

Kijk op www.kpnnetwerk.nl via je postcode/huisnummer naar de status van je aansluiting, staat er dat het is opgeleverd en dat je een provider kunt kiezen, vraag dan aan KPN, de provider, om een migratie van koper naar glas en er wordt een monteur ingepland.

 

Hey Jan, bedankt voor je reactie.

Glasvezelkabel is door een KPN team bij mij thuis geinstalleerd, tot de grondplaat die aan de muur is geplakt. Tussen de grondplaat en de modem moet er een ander aparaat komen die stroom nodig heeft om de lazer signaal van de fiber te omvormen tot electrische signaal via een RJ45 connector die ik dan kan aansluiten (via een rode kabel) aan de wan poort van mijn modem (experia 12).

Alles is bijna klaar om te schakelen van DSL tot glasvezel, en voor dat ik een monteur kan inplannen via de kpn site, moet ik dit aparaat en de rode kabel thuis geleverd krijgen. Ik heb al meerdere keren met KPN klanten dienst gebelt: er word mij geinformeerd dat ik op het materiaal moet afwachten. Tot nu toe niks gekregen, en ook geen bevestiging dat het materiaal verzend is.

Hopelijke is dit een duidelijkere beschrijving, en kan U mij zeggen wanneer ik de materiaal geleverd zal worden.

Reputatie 5
Badge +1

Het is  hier al gezegd dat je spullen voor de glasvezel aansluiting niet kunt “bestellen” en zo zelf glasvezel aan kunt sluiten. Dat gaat met glasvezel duidelijk anders dan met vdsl.

Een monteur van kpn netwerk neemt de benodigde spullen mee en wanneer je niet een oranje kabel hebt, zal een monteur die ook wel voor je hebben. Er zat bij de box12 een oranje kabel. Nu wordt die oranje kabel meer belangrijkheid toegedicht dan die waard is, want een goede cat6-kabel voldoet ook prima. Ik heb de 2 meter oranje kabel vervangen door een halve meter cat6-kabel. Hoe kleinere afstand hoe meer kans op meer snelheid…... Hij plaatst de NTU (kastje om licht naar stroom om te zetten) en sluit die aan op een stopcontact middels een stroomadapter. Hij prikt de netwerkkabel in de NTU die naar een computer gaat. Hij test de verbinding en zet die over van vdsl naar glasvezel. Hij moet dan controleren dat je tenminste op één computer (bedraad of via wifi) internet hebt en wanneer je ip-tv en ip-telefoon hebt controleren of dat ook allemaal werkt.

Hoi @FrancisC . Ik heb even meegekeken. Die lijn lijkt opgeleverd. Er moet nu inderdaad een installatiemonteur naar jou toe om een NT te plaatsen. Waarom dit niet lukt is mij onduidelijk en ik heb  hiervoor een ticket aangemaakt. Die wordt binnen 3 werkdagen opgepakt. Uiterlijk Donderdag hoop ik dus meer te weten te komen.

Geef jij mij donderdag hier even een seintje als je zelf nog niks gehoord hebt?