Vraag

Wanneer verder met aansluiten op glas?

  • 23 March 2021
  • 10 reacties
  • 80 keer bekeken

In september 2020 werd er met veel bombarie en felicitaties een glasvezelverbinding in de wijk(en) uitgerold. Stoep open, modder naar binnen, maar voor een goed doel denk ik maar.

Kastje op de muur geschroefd, oranje kabel erin en…..????

Nu, na bijna een half jaar, nog geen verandering. Geen glasaansluiting dus. Wel is de verbinding naar de centrale gecontroleerd en daar bleef het bij.

Dat ik met een Telfort-contract niet bij de KPN_gemeenschap hoor oké, maar de hele wijk (stadsdeel) is er nagenoeg niks aangesloten.

Daarom mijn eerdere woordkeuze “bombarie”. En propageren dat er zoveel woningen zijn aangesloten op het glasvezelnetwerk. Klopt, maar dat is het ook.

Zal natuurlijk worden afgedaan met de alom bekende dooddoener…. oorzaak ”C”...


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

@marc k  

Als in september 2020 de glasvezelaansluitpunten in de woningen al zijn afgemonteerd en de lijnen oke zijn bevonden, lijkt het mij stug dat u geen abonnement via glasvezel kunt nemen. Heeft u dat al eens aangevraagd ? Op deze website kunt u controleren of FttH (Fiber to the Home) op uw adres beschikbaar is.  https://tele2-fpi-info.fourstack.nl

Mocht de beschikbaarheid er nog niet zijn kunt u navragen bij KPN NetwerkNL hoe het er voor staat. Rechtsonderin op die pagina kunt ueen chat met de klantendienst starten.

@Hansaanzet;

Natuurlijk heb ik gebeld, gelijk al. Tweemaal tot nu. Maar ik ga toch echt geen 25,- aansluitkosten betalen. Dat waren de antwoorden. Zelfs werd er nog verteld “omdat ik dit zelf (aan)vroeg”.

Zelfs voor de overstap van Telfort naar KPN moest ik 25,- aansluitkosten gaan betalen

Dus eigenlijk heb ik geen enkele behoefte meer aan dit soort vakkundige antwoorden. Kan ik net zo goed naar Zxxx gaan.

Uk kunt mij ook een PB sturen. Dit is nu niet het meer een juist medium hiervoor, denk ik

Nabrander:

Heb die site geraadpleegd en zowel koper als glas is beschikbaar. Zoals ik al zei.

@marc k  Hier op het forum proberen lezers elkaar te helpen met een oplossing. U kunt er ook voor kiezen om te wachten op een moderator van KPN, welke u wellicht verder kan helpen. Op mijn  vraag of FttH op uw adres beschikbaar aangeeft is er nog geen antwoord van uw kant gegeven. 

Hans: zojuist antwoord gegeven. Ik blijf wachten hoor. Zodra abo verloopt ga ik op zoek naar iets anders.

Bedankt voor je moeite en geduld.

Reputatie 6
Badge +10

Welkom op ons forum @marc k.

Ik wil graag voor je kijken wat er nu aan de hand is en of je al diensten via glasvezel kunt bestellen. Voor het omzetten van je Telfort abonnement naar een KPN abonnement hoef je geen €25,- aansluitkosten te betalen hoor, deze overgang is altijd zonder aansluitkosten geweest :grinning:

Zou je je forumprofiel kunnen invullen met jouw gegevens en hier een reactie kunnen geven zodra je dat klaar hebt? Ik zal dan op onderzoek gaan voor jou!:mag:

Reputatie 7
Badge +24

Och... hier zijn zijn ze al sinds 2017 bezig. Ik heb me in 2018 al ingeschreven, inclusief keuze voor een bepaald abonnement. En het ligt er nog niet. Er is nog niets gebeurt. Wees blij dat het bij u alvast binnen ligt 😜

@nico,

Hey,

Heb wat erbij gezet. Als dat niet voldoende is hoor ik het. Ik ben erg voorzichtig.

En die 25,- weet ik. Misschien handig om mensen achter de telefoon te informeren. Zelfs de KPN-winkel destijds kwam met die 25,-.

Reputatie 6
Badge +10

Ik snap je voorzichtigheid @marc k maar ik heb voldoende informatie zo. Ik zie dat via onze systemen gewoon een aanvraag gedaan kan worden om overgezet te worden naar een glasvezelverbinding. Mochten er nog aanvullende werkzaamheden vanuit KPNnetwerkNL nodig zijn dan gaat er automatisch een signaaltje naar hun toe. Mijn advies, bel even met 0800-0402 en geef aan dat je nu nog op koper zit en graag over zou willen naar een glasvezelverbinding die er al ligt. Mijn collega kan je dan doorverbinden naar de juiste afdeling welke dit proces in gang kan zetten.

Met betrekking tot die €25,-, dat is natuurlijk jammer dat dat gezegd is, maar ik kan je verzekeren, je bent al klant bij ons met vaste diensten en hoeft dus niet die aansluitkosten te betalen :grinning:

Dank je wel Nico. Ik zal straks weer eens proberen. Jouw genoemde nummer heb ik destijds ook gebeld. Kreeg erg de indruk dat het een callcenter die probeerde haar best te doen, om een abo af te sluiten.

Je krijgt sws een terugkoppeling