Beantwoord

Wat is het Hidden SSID dat via mijn V12 wordt uitgezonden?

  • 2 December 2020
  • 6 reacties
  • 2057 keer bekeken

  • Nieuwkomer
  • 3 reacties

Beste lezer,

Afgelopen weekend heb ik mijn V12 modem van KPN geïnstalleerd incl 3 super wifi punten.  Als ik in het menu van de modem de “Wireless Environment” 5Ghz scan, komt hier een “Hidden SSID” voor?

Ik heb dit zelf niet ingesteld en kan het ook niet uitzetten. Ik vraag mij af hoe dit kan. Is dit gebruikelijk of moet ik mij zorgen maken dat wellicht anderen via deze modem een signaal sturen?

Hopelijk is er iemand op dit forum die mij hier verder mee kan helpen..

Alvast dank en greets,

Yuri

icon

Beste antwoord door wjb 2 December 2020, 22:52

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7

De "super"WiFi nodes communiceren onderling ook via wifi en daar heb je jouw hidden SSID.

Die wil je dus ook niet verwijderen.

Beste WJB,

 

Dank voor je snelle respons. Dat verklaart het verborgen netwerk. Een zorg minder.

Heb ik nog een vraag. Dit gaat over het netwerk, Wellicht weet jij (of anderen) daarop ook het antwoord.

Voor de volledigheid meld ik ook nog dat ik naast de drie huidige Wifi versterkers ook vijf oudere KPN (Arcadyan) wifi versterkers gekoppeld. De vragen:

  1. Ik heb mijn Wifi netwerk de naam “V12” gegeven. Als ik inlog op de router toont deze dat er twee Wifi netwerken met de naam V12 actief zijn. Als ik mijn netwerknaam wijzig op de router, blijft mijn oude netwerk zichtbaar.  Er ontstaan twee netwerken zeg [1] de oude V12 en [2] het nieuwe [V13}. Enig idee wat hiervan de reden kan zijn? Wisselen de Wifiversterkers niet mee wanneer ik de naam op de router wijzig?
  2. De KPN app toont niet welke apparaten zijn aangesloten op het Wifi netwerk. Enig idee waar dit aan kan liggen? Zit hier een verband met voorgaande vraag.

Nogmaals dank voor je vorige antwoord en hoop snel van jou/jullie te horen!

Greets,

Yuri

Reputatie 7

1) De V12 werkt nog niet samen met de Experia WiFi's en "super"WiFi's waardoor het inderdaad zo is dat de naam (SSID) niet automatisch mee wijzigt.

2) De KPN app zal apparaten die aangesloten zijn op de oude vertrouwde witte Arcadyan KPN WiFi "versterkers" tonen als "bekabeld aangesloten". Apparaten die met de wifi van de Experia WiFi's of "super"WiFi's aangesloten zijn zouden mijns inziens ook als zodanig getoond moeten worden.

Hi WJB,

Dank voor je reactie. 

[1} Helder, dat verklaard de de ongewijzigde modus.

[2] klopt eveneens, de apparaten zijn in het menu van de modem on ‘Ethernet” zichtbaar.

Laatste vraag, als ik mijn modem zou willen laten screenen op virus, ongewenst gebruik, etc. Heb jij dan een tip hoe ik dat het beste zou kunnen doen?

Alvast dank en heel goed weekend!
Greets,

Yuri

Reputatie 7

Laatste vraag, als ik mijn modem zou willen laten screenen op virus, ongewenst gebruik, etc. Heb jij dan een tip hoe ik dat het beste zou kunnen doen?

Je hoeft je geen zorgen te maken dat er virussen op jouw Experia Box geplaatst worden, dat gaat niet lukken. Ongewenst gebruik kan alleen vanuit jouw thuisnetwerk plaatsvinden.

Beste WJB,

Dank voor je reactie. Dan verleg ik mijn focus richting het gebruik van ons thuisnetwerk.

Greets,

Yuri