Beantwoord

wat is het verschil tussen best mogelijke kwaliteit HD standaard en SD? en kost dit geld?

  • 15 June 2020
  • 7 reacties
  • 973 keer bekeken

Zou iemand mij bovenstaande uit kunnen leggen?

 

icon

Beste antwoord door huistijger 15 June 2020, 08:19

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Heyhoi 
Een beeld wordt opgebouwd uit allemaal lijnen (regels) en punten per lijn
Een SD beeld heeft 720 x 576
HD heeft 1920 x 1080
UHD heeft 3840 x 2160

Hoe meer lijnen en hoe meer punten per lijn des te scherper is het beeld

Wat bedoel je met je vraag over geld?
Het ontvangen kost niets, maar de ontvanger (TVtoestel) dus wel)
SD toestellen zijn er bijna niet meer En de prijzen van UHD TV's zijn erg gezakt je kunt haast voor de prijs van een HD toestel al een UHD kopen.

Hallo @Heyhoi , als je een 4K(UHD) tv hebt en je wilt ook een 4K decoder van KPN kost dat € 2,50 per maand extra.

 

Wat ik bedoel is dat je bij beeldinstelling kunt kiezen tussen HD standaard en SD, wat is hier het niet van?

Reputatie 7
Badge +21

Als je een lage internetsnelheid hebt en je wilt op meerdere TV's TV kijken dan moet je het signaal instellen op SD
Maar heb je genoeg snelheid wat meestal het geval wel is, dan kun  je het beste voor HD kiezen omdat het beeld veel mooier is op de HD stand.

De prijs is hetzelfde

Dankjewel!

Als de tv-decoder ‘merkt’ dat er een te lage snelheid is voor HD schakelt deze automatisch over naar SD.

 

Hoi @Heyhoi . Ik lees dat je al van nuttige info voorzien bent. Weet je zo voldoende?

Mocht je andere vragen hebben, stel ze gerust!