Beantwoord

wat voor type kabel is de dsl kabel van mijn experia v10a box

  • 23 March 2020
  • 14 reacties
  • 4700 keer bekeken

Ik wil mijn modem verder in mijn huis zetten aangezien ik op 3 hoog woon en me modem nu beneden staat kan ik een gewone huis tuin en keuken telefoonlijn gebruiken hier voor? 

icon

Beste antwoord door Nick83 23 March 2020, 17:46

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Bij glasvezel is het verplaatsen van het modem geen probleem. Bij een DSL verbinding word dit afgeraden. Want dit is niet bevorderdelijk voor de snelheid en stabiliteit van de verbinding. U kunt beter de Experiabox laten staan en een netwerkkabel naar boven trekken. Hier kunt u dan een accespoint op aansluiten voor wifi.

Wilt toch de Experiabox verplaatsen, gebruik dan een kabel met massieve koperen aders.

Oke ik heb namelijk nu wat jij oppert een utp kabel naar boven lopen en daar aangesloten op mijn eerste super wifi punt maar hij pakt dit wifipunt niet op op een of andere manier dat doet hij alleen met de bijgeleverde gele kabel. Dit is toch een gewone utp kabel of niet?

 

Reputatie 7
Badge +24

Ja. Maar heeft u zelf de stekkertjes er op aangesloten? Of is het een kabel waar de stekkertjes aan zaten?

Zelf aangesloten idd mis moet ik dat maar even overnieuw proberen dan

 

Zelf aangesloten idd mis moet ik dat maar even overnieuw proberen dan

Als jij iets van 14 draadjes ofzo in  de juiste volgorde krijgt en ze allemaal contact maken.

Ik heb speciale montagesets gevonden voor RJ45 stekkers en die waren rond de € 200 . Er is speciaal gereedschap voor nodig.

Oke dus dat is niet zelf te doen zeg jij? Ik heb ze afgeknipt met een kabel strip tan en ze 100 % zeker op de juiste kleur volgorde erin geschoven maar dan is het wss nog niet goed?

 

Testen,  computer er op aansluiten.

Ja ik gebruik een macbook air uit 2010 :sweat_smile:  maar k ga even me windows laptop van zolder halen

@PeterG 

Een plugje aanzetten is goed te doen, er zitten overigens 8 draden in, 4 sets van 2.

Reputatie 7
Badge +13

@2Donnie welkom op ons forum! Ik zie dat @Nick83, @PeterG en @KeesYagi je al van de nodige tips hebben voorzien . Heb je er voor gekozen om de kabel naar het eerste SuperWifi punt boven te vervangen en is dat nog gelukt? Als ik nog iets voor je kan doen dan help ik graag!

Reputatie 7
Badge +24

Oke dus dat is niet zelf te doen zeg jij? Ik heb ze afgeknipt met een kabel strip tan en ze 100 % zeker op de juiste kleur volgorde erin geschoven maar dan is het wss nog niet goed?

 

Welke volgorde als ik vragen mag? Ik ben wel benieuwd... :thinking:

Or-wt or gr-wt bla bla-wt gr br br-wit

 

Reputatie 7
Badge +24

Or-wt or gr-wt bla bla-wt gr br br-wit

Ziet er goed uit :thumbsup:

Or-wt or gr-wt bla bla-wt gr br br-wit

Ziet er goed uit :thumbsup:

Ik zou de br br-wit eventjes omdraaien😬

 

Tevens is het ook belangrijk dat het koper te zien is aan het einde van de stekker. 1 draadje niet helemaal door en de kabel is al onbruikbaar.

Reageer