Beantwoord

Webserver datagebruik FUP?

  • 31 July 2019
  • 1 reactie
  • 180 keer bekeken

Goedendag,

In mijn nieuwe woning overweeg ik een KPN-abonnement met glasvezel te nemen (500 Mbit/sec up- en download). Ik wil graag een webserver plaatsen om mijn Wordpress-site te laten draaien. De site is op dit moment nog bij een datacenter ondergebracht. Het huidige dataverbruik is gemiddeld 8 GB met max. 12 GB per dag. Op het drukste moment vindt er een gegevensoverdracht plaats van (afgerond 0,2 MB/s) dus 1,6 Mbit/sec. Dat valt natuurlijk ruim binnen de haalbare snelheid van mijn abonnement.

Toch vraag ik me af of het datagebruik niet in strijd is met de voorwaarden en daarom is toegestaan. Ik kan weinig informatie vinden over de voorwaarden die KPN stelt over een dergelijke thuis(web)server. Op internet lees ik tegenstrijdige beweringen.

Kan iemand mij meer duidelijkheid over of het:

  1. is toegestaan?
  2. er sprake is van een maximaal datagebruik, met het oog op uitbreiding van de site cq. verdubbeling van het huidige dataverkeer?
  3. eventueel verschilt tussen een consumenten- of bedrijfsabonnement?
Alvast bedankt voor jullie reacties.

Met vriendelijke groet,

Marco.
icon

Beste antwoord door Alex van KPN 1 August 2019, 19:06

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1 reactie

Reputatie 7
Badge +24
Hi MVW1, welkom op het forum.

Precieze getallen kan ik niet noemen omdat we daar niet heel strak naar kijken, belangrijker is dat je geen onveilige dingen doet. Met bovenstaand verkeer zou ik me niet al te druk om maken, een gemiddeld gezin haalt dat met een beetje HD streamen ook nog wel per dag. We laten je natuurlijk ook heus wel die 500 Mpbs gebruiken, anders heb je daar ook niets aan. 🙂