Beantwoord

Website Kruitvat niet te bereiken

  • 4 December 2019
  • 14 reacties
  • 283 keer bekeken

De website kruitvat.nl is niet bereikbaar. Er komt de melding terug

The requested URL was rejected. Please consult with your administrator.
Your support ID is: 9150904313341009323
[Go Back]

Dit is zo voor alle computers en browsers, iPhones en iPads achter deze gateway. Als op de iPhone wifi wordt uitgezet krijgen we de Kruitvat site wel.

Heb harde resets uitgevoerd
Zowel op de gateway alswel m.b.v. de servicetool
Resultaat negatief

Heb een andere V9 geïnstalleerd
Resultaat negatief

Firewall instellingen niet te wijzigen. Box is gray
Instelling staat dus fixed op High

Firewall Level  staat op High
   
Instruction of firewall level:
High:  Allow legal WAN side access, but have stateful packet inspection and prohibit PING from WAN side
Medium: Allow legal WAN side access and have no stateful packet inspection, but prohibit PING from WAN side
Low: Allow legal WAN side access and PING from WAN side, have no stateful packet inspection
Off: Turn off the firewall

Nu denk ik in de richting van Stateful packet inspection

icon

Beste antwoord door Hendrik W 13 December 2019, 21:31

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 4
Badge +3

Ik heb geen Experia V9. Maar de nieuwste Experia V10a en ik kan de site gewoon zonder problemen bereiken. Ik kan het probleem ook niet zo goed plaatsen eerlijk gezegd.

Reputatie 7
Badge +24

Er was hier vorige week ook iemand die Kruitvat.nl niet kon bereiken. Dus je bent niet de enigste / enige :thinking:  

Reputatie 7
Badge +24

Kruidvat.nl is overigens met een d. Werkt het met een d wel? Met een t zou ook moeten werken, dan word je doorgestuurd...

Reputatie 4
Badge +3

Heel scherp je hebt gelijk een typo.

Ook zonder typefout werkt het niet. Heb deze storing overigens maandag gemeld op KPN storingsnummer. Tot op heden geen antwoorden...

 

Hoi @Hendrik W . Welkom op het forum.

Dat is frappant. Kan het zijn dat jouw IP adres geblokkeerd is door kruitvat administrators?   Ik zie meerdere contact mogelijkheden via hun site: https://service.kruidvat.nl/

Kun je proberen contact met hun te zoeken op social media/email? (even via 4g, in dit geval)  en dit navragen? Je ip adres kun je via volgende website opzoeken: https://www.watismijnip.nl/

Ik ga er voor het gemak van uit dat je niet vanaf een VPN werkt en dat er geen anti virus programma actief sites blokkeert op jouw verbinding.

Mocht kruidvat aangeven dat je niet op een blacklist staat/niet geblokkeerd bent, wil ik dat graag weten.

Ik mention voor de zekerheid @Dennis ABD  van onze abuse afdeling nog even. Wellicht heeft hij nog een ingeving. 

 

@Erwin_ Heb ondertussen een 2e contact gehad met KPN helpdesk. Daarbij serieus geholpen. Uiteindelijke conclusie is  daar dat het een blacklist bij Kruidvat moet zijn. Zal nu proberen contact met hun webmaster te krijgen. 

Reputatie 7
Badge +7

@Erwin_ Heb ondertussen een 2e contact gehad met KPN helpdesk. Daarbij serieus geholpen. Uiteindelijke conclusie is  daar dat het een blacklist bij Kruidvat moet zijn. Zal nu proberen contact met hun webmaster te krijgen. 

 

Dat was wat ik ook kwam zeggen. Je kan de site bereiken, je krijgt echter enkel een foutmelding aan hun kant. Dat kan dan enkel wat te maken hebben met iets wat er aan hun kant ingesteld staat.

Prima, @Hendrik W . Ik ben benieuwd naar de uitkomst! 

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust!

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust!


Bij Kruidvat kwam ik bij een deskundig persoon. Bleek inderdaad een geval van blacklisting te zijn geweest. Men kan niet verklaren hoe mijn IP adres daar op kwam. Nu alles weer prima.

Dit is de laatste reactie van (naam bij mij bekend) de Kruidvatmedewerker

Beste meneer

Ik snap dat u graag exact zou willen weten waar dit probleem lag, helaas heb ik geen direct contact met deze afdeling die dit geregeld heeft.

Er is mij enkel doorgegeven dat u, door onbepaalde reden, op een blacklist bij ons terecht bent gekomen waardoor uw IP-adres geblokkeerd werd. Hoe dat exact heeft kunnen gebeuren kan u dus niet gedefinieerd vertellen, als ik dat wist had ik dat zeker weten vermeld.

Ik weet uit eigen ervaring dat het meerdere redenen kan hebben, maar deze omgeving beheer ik zelf niet. Als een e-mailadres op een blacklist staat, is het enkel een kwestie van IP opzoeken en uit de quarantaine halen. Als dit compleet is heeft u gewoon weer toegang.

Hopelijk bent u zo voldoende geïnformeerd, nog een fijne avond en alvast een heel goed weekend toegewenst!
Vriendelijke groet,

Heel erg bedankt voor je terugkoppeling en ik ben blij dat je een ter zake kundig persoon bij Kruidvat hebt gevonden. Voor toekomstige vragen weet je ons te vinden.

Heel erg bedankt voor je terugkoppeling en ik ben blij dat je een ter zake kundig persoon bij Kruidvat hebt gevonden. Voor toekomstige vragen weet je ons te vinden.

Hoe markeer ik het beste antwoord?

Er is al een antwoord gemarkeerd dat kan je nu dus niet doen, tenzij een moderator dat gemarkeerde antwoord demarkeerd.