Beantwoord

Website PFZW.nl werkt niet via KPN verbinding

  • 3 March 2020
  • 23 reacties
  • 463 keer bekeken

De website http://pfzw.nl/ werkt helaas niet via onze KPN Glasvezel verbinding.

Zowel Ping als een HTTP verzoek naar deze website werkt niet, er komt geen enkele reactie. Als ik een traceroute uitvoer naar pfzw.nl/145.4.230.12 dan krijg ik het volgende resultaat:

Tracing route to pfzw.nl [145.4.230.12]
over a maximum of 30 hops:

  1     2 ms     1 ms     1 ms  VRV9517 [192.168.2.254]
  2     3 ms    19 ms     1 ms  195.190.228.111
  3     *        *        *     Request timed out.
  4     *        *        *     Request timed out.
  5     *        *        *     Request timed out.
  6    10 ms    14 ms     9 ms  static.kpn.net [145.4.227.237]
  7     *        *        *     Request timed out.
  8     *        *        *     Request timed out.
etc… dit loopt door tot in de oneindigheid/hop 30.

 

Als ik dezelfde website benader via een andere verbinding dan werkt de website wel. Als ik bijvoorbeeld deze website op mijn telefoon probeer te benaderen via WiFi dan werkt het niet, zet ik de WiFi uit en ga ik via mijn mobiele Vodafone verbinding dan werkt de website wel. Ook als ik op mijn laptop een VPN verbinding opzet dan werkt de website. Hiermee kunnen we volgens mij concluderen dat het probleem zit in de verbinding van KPN, want elke andere verbinding met hetzelfde apparaat werkt wél.

 

Het IP adres van pfzw (145.4.230.12) is van KPN, dus of het nou aan mijn verbinding ligt of ergens verder in het netwerk, het is sowieso een probleem voor KPN om op te lossen. Telefonisch met de klantenservice kom ik er niet uit, wie-o-wie kan verder helpen?

icon

Beste antwoord door post-it 14 March 2020, 12:42

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

23 reacties

Hallo @afIOtZ7CYltj9r7EDosbL , ik kan de website gewoon benaderen.

 

Reputatie 7

Ook ik ondervind geen problemen met die site.

Welk type Experia Box heb je?

Heb je deze al een keer opnieuw opgestart?

Ik heb de Experiabox zelfs al naar fabrieksinstellingen gezet, ik heb de Experiabox 10a.

In de traceroute zie je dat het tot aan 195.190.228.111 goed gaat, dit is de gateway van mijn modem dus daaruit kunnen we concluderen dat het bij KPN niet goed gaat en het niet aan mijn thuissituati ligt.

 

Zouden jullie (mensen bij wie de website werkt) een traceroutee willen uitvoeren en hier plaatsen?

Reputatie 7

In de traceroute zie je dat het tot aan 195.190.228.111 goed gaat, dit is de gateway van mijn modem dus daaruit kunnen we concluderen dat het bij KPN niet goed gaat en het niet aan mijn thuissituati ligt.

Vergeet die traceroute, die zegt helemaal niets.

Wat de oorzaak is kan ik je helaas niet vertellen.

Het zegt wel degelijk iets: als het namelijk in mijn modem zal zitten dan zal zich bij de eerste hop al een probleem voordoen.

Reputatie 7

Het zegt wel degelijk iets: als het namelijk in mijn modem zal zitten dan zal zich bij de eerste hop al een probleem voordoen.

En bij welke hop doen er zich dan volgens jou problemen voor?

Bij mij geeft een traceroute precies hetzelfde resultaat en toch is de site prima te benaderen.

Dat een hop niet reageert op ping requests (traceroute) is volstrekt normaal.

Dat weet ik niet, we kunnen hieruit enkel concluderen dat het niet aan mijn thuis-situatie ligt.

Reputatie 7

Dat weet ik niet, we kunnen hieruit enkel concluderen dat het niet aan mijn thuis-situatie ligt.

Nee, die conclusie kan je echt niet trekken op basis van die traceroute.

Nogmaals, ik kan je helaas ook niet vertellen wat het probleem dan wel is.

Als jij naar https://pfzw.nl gaat, wat krijg je dan te zien?

Zet IPv6 eens uit op jouw V10a. Geeft dat een ander resultaat?

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @afIOtZ7CYltj9r7EDosbL, heel vreemd dat de website bij jou niet werkt. Ook bij mij werkt deze probleemloos. Is dit de enige site die niet werkt? En wat zie je precies? Zou je een screenshot kunnen plaatsen? En helpt het uitzetten van IPv6 zoals wjb voorstelt? 

Reputatie 7
Badge +20

Ik ga er van uit dat de website weer werkt. Ik heb geen reactie meer van je ontvangen namelijk. 

Hey Bart,

Het werkt helaas nog steeds niet. Dit is voor zover ik weet de enige site die niet werkt, ik krijg gewoon een time-out.

Het uitzetten van IPv6 helpt niet, PFZW.nl heeft ook geen AAAA DNS.

 

Reputatie 7
Badge +24

Hier doet de site het ook gewoon hoor. Wellicht is gewoonje ip geblockt om 1 of andere reden.

Reputatie 2
Badge +2

Wat voor belang heeft een Pensioenfonds om iemand te blokkeren op basis van ip. :thinking:

Reputatie 7
Badge +24

Wat voor belang heeft een Pensioenfonds om iemand te blokkeren op basis van ip. :thinking:

Die site word waarschijnlijk gehost bij een hoster die nog veel meer sites host. Als op 1 van die vele sites een bepaald ipadres gekke dingen doet, dan kan die hoster besluiten de ip te blokkeren van zn complete netwerk. Met als gevolg dat al die sites onbereikbaar zijn voor dat ip.

Reputatie 2
Badge +2

Wat voor belang heeft een Pensioenfonds om iemand te blokkeren op basis van ip. :thinking:

Die site word waarschijnlijk gehost bij een hoster die nog veel meer sites host. Als op 1 van die vele sites een bepaald ipadres gekke dingen doet, dan kan die hoster besluiten de ip te blokkeren van zn complete netwerk. Met als gevolg dat al die sites onbereikbaar zijn voor dat ip.

Okay, maar dat hoeft niet door toedoen van de topic starter te zijn. Waarschijnlijk dan een

voorganger die dat IP adres heeft gehad in het verleden.

Reputatie 7
Badge +24

Wat voor belang heeft een Pensioenfonds om iemand te blokkeren op basis van ip. :thinking:

Die site word waarschijnlijk gehost bij een hoster die nog veel meer sites host. Als op 1 van die vele sites een bepaald ipadres gekke dingen doet, dan kan die hoster besluiten de ip te blokkeren van zn complete netwerk. Met als gevolg dat al die sites onbereikbaar zijn voor dat ip.

Okay, maar dat hoeft niet door toedoen van de topic starter te zijn. Waarschijnlijk dan een

voorganger die dat IP adres heeft gehad in het verleden.

Kan. Weet je niet. Kan ook een huisgenoot zijn die ooit eens op een gamesite heeft zitten klooien. Of een pc is besmet met een virus / is onderdeel van een botnet en heeft meegedaan met een ddos aanval ofzo. Kan van alles zijn geweest.

Check of je ip hier voorkomt. 
https://www.abuseipdb.com

veel firewall’s laden automatisch lijsten in met ip-adresen die gerapporteerd worden om wat voor reden dan ook. 

Reputatie 7
Badge +20

@afIOtZ7CYltj9r7EDosbL Heel vreemd. Lijkt inderdaad in jouw domein te zitten, overal werkt het. Heb je jouw IP nagekeken. Computer gescant op aanwezigheid van virussen/malware? En heb je contact met de pfzw gezocht of zij iets kunnen vinden?

Het IP adres lijkt geen problemen te hebben als ik kijk op abuseipdb.com

Er is geen malware gevonden op de apparaten in mijn netwerk, en pfzw.nl zegt dat ze niets blokkeren… Is het mogelijk om een ander IP adres te krijgen? Om wat dingen uit te sluiten?

Het IP adres lijkt geen problemen te hebben als ik kijk op abuseipdb.com

Er is geen malware gevonden op de apparaten in mijn netwerk, en pfzw.nl zegt dat ze niets blokkeren… Is het mogelijk om een ander IP adres te krijgen? Om wat dingen uit te sluiten?

Bel de pfzw.nl klanten service gewoon of mail/bel het abus adress wat vermeld staat bij het domein. Waarschijnlijk Is ip onbedoeld in hun firewall terecht gekomen. En als je bewust geblokt wordt door de site beheerder Kan hij ook uitleggen waarom.
maar grote kans dat het gewoon een automatisch block functie is. Die onbedoeld geactiveerd is. 

Goeie tip, ga ik doen!

Reputatie 7
Badge +20

Lijkt mij goed om het na te vragen inderdaad. Wij blokkeren ook niet iets op individueel niveau. Dus waarschijnlijk wordt het door de host geblokkeerd, dan wel niet bewust/onbewust. Ik ben benieuwd wat ze aangeven. 

Reputatie 7
Badge +20

Is er nog iets uitgekomen?