Beantwoord

Website(s) onbereikbaar vanaf 1 locatie

  • 30 January 2021
  • 5 reacties
  • 142 keer bekeken

Ik kan vanaf mijn thuisnetwerk (Sagem modem) een drietal websites niet bereiken. Het resultaat is dan de melding:
 

Deze site is niet bereikbaar
Het duurt te lang voordat website reageert.
Probeer dit eens:

Controleer de verbinding
Controleer de proxy en firewall
Windows Netwerkcontrole uitvoeren
ERR_CONNECTION_TIMED_OUT


De windows netwerkcontrole geeft als resultaat:

Er zijn connectiviteitsproblemen met uw breedbandmodem

advies: reset
Na reset geen oplossing.

Volgende advies: neem contact op met uw internet provider, gevonden probleem:
de verbinding tussen uw toegangspunt, router of kabelmodem en internet is defect


Dit heb ik middels chat voorgelegd aan een medewerker van de KPN klantenservice. Zijn reactie:

 Dit is iets wat wij helaas niet ondersteunen. Als er dit soort problemen zijn dan kun je inloggen op de modem en zelf de instellingen aanpassen.

O ja: zijn vervolgadvies was om een duurder modem te bestellen (7,99 per maand) wat wél de gevraagde technische ondersteuning zou krijgen . Daar ben ik niet ingetrapt, want waarom zou mijn huidige verbinding na 11 jaar ineens niet goed genoeg zijn?

Daarna heb ik de provider gecontact van het hostingpakket van de betreffende website. Deze geeft aan dat er met de server niets aan de hand is. Hij verzoekt mij om een opdracht uit te voeren op mijn laptop:
 

CMD / tracert
Dit resulteert in:

C:\Users\theor>tracert website

Tracing route to website [185.105.219.12]
over a maximum of 30 hops:

  1     3 ms     1 ms     1 ms  mijnmodem [192.168.2.254]
  2    17 ms    62 ms     4 ms  static.kpn.net [195.190.228.61]
  3     *        *        *     Request timed out.
  4     *        *        *     Request timed out.
  5    13 ms     5 ms     5 ms  xe-3-3-0-3240-ar01.ams03.astralus.net [185.187.12.177]
  6     *        *        *     Request timed out.
  < knip>
 30     *        *        *     Request timed out.

Trace complete.

C:\Users\theor>

Met andere woorden: mijn spoor loopt doos bij de Astralus server; die geeft mijn verzoek niet door.
Op welke manier kan ik dit (laten) verhelpen en wie moet ik daarvoor contacten?

met dank voor alle hulp!
Theo

icon

Beste antwoord door Theo5467 1 February 2021, 12:53

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @Theo5467 

 

Ik heb het vanaf 2 andere provider verbindingen geprobeerd en daar stopt het op vrijwel hetzelfde punt (ander ip-adres in dezelfde reeks).

Ik denk dat dit toch door de provider van die website opgelost moet worden, zijn webservers zijn nu onbereikbaar vanaf diverse internet providers.

Hallo @Theo5467 

 

Ik heb het vanaf 2 andere provider verbindingen geprobeerd en daar stopt het op vrijwel hetzelfde punt (ander ip-adres in dezelfde reeks).

Ik denk dat dit toch door de provider van die website opgelost moet worden, zijn webservers zijn nu onbereikbaar vanaf diverse internet providers.

Dank je voor je reactie GeSp, ik ga het voorleggen aan de hoster. 

@ndere wending….
Mijn hoster heeft mijn probleem nogmaals bekeken en verder uitgezocht, waarna bleek dat mijn IP adres geblocked was doordat ik “te vaak een verkeerd wachtwoord heb ingevuld bij een mailaccount”. 

ik heb sinds vorige week dinsdag een nieuwe laptop en ben druk geweest met het toevoegen van vier verschillende (verenigings)mailaccounts in Mail voor Windows 10 (wat dus vaker mis gaat dan goed)

maar voor het moment is het opgelost; nu zien dat mijn mail werkt ;) 

Reputatie 7
Badge +18

Mooi dat dat opgelost is.

Blijft het toch vreemd dat die trace nog steeds stopt op hetzelfde punt.

Bij mij loopt de trace nu wél lekker door. Op alle websites waar ik voorheen problemen mee had.

Nogmaals: Dank je voor je hulp.