Beantwoord

Websites laden traag en downloads worden afgebroken: hoe wordt dit opgelost?

  • 15 January 2022
  • 6 reacties
  • 460 keer bekeken

Badge

De afgelopen weken heb ik regelmatig een slechte internetverbinding. Laden van websites gaat erg traag, downloads worden onderbroken. Hoe kan dit ineens optreden en nog belangrijker hoe wordt het opgelost.

icon

Beste antwoord door Jose_ 19 January 2022, 15:33

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Hallo @trage en wegvallende wifi , welke snelheid moet je volgens je abonnement kunnen halen?

Wat haal je bij een snelheidstest, bekabeld gemeten?

Heb je glasvezel of een koperverbinding?

Reputatie 7
Badge +9

Dit is vervelend inderdaad, laten we kijken of we de bron hiervan kunnen vinden, Kunt u onderstaande beantwoorden zodat we een helder beeld krijgen van de situatie.

  • Is dit op WiFi of bekabeld ? en heeft u toevallig al eens een Speedtest uitgevoerd ? 
  • Weet u toevallig wat uw abonnementsnelheid is..
  • Heeft u een verbinding op glasvezel of op koper ?



Admin: topics samengevoegd

Badge

Hallo,

Volgens mijn abonnement moet mijn internetsnelheid 50 Mbit zijn.

Bij de snelheidstest haal ik  7.61 mbps.

Ik heb koperverbinding.

 

Reputatie 7
Badge +10

Hoi @trage en wegvallende wifi,

Wat irritant dat je regelmatig een slechte internetverbinding ervaart. Ik zie dat @JanD en @LaurensZalm je graag willen helpen en daar goede vragen voor stellen. Je geeft aan dat de uitkomst van de snelheidstest 7,61 Mbit/s is. Ik mis in je reactie of dit over bekabeld internet (dus op een pc/laptop die rechtstreeks met een internetkabel aangesloten is op de Experia Box) of via de wifi-verbinding wordt gemeten?

Hoe meer informatie, hoe beter de community met je mee kan denken en je kan helpen!

Badge

Hoi,

Ik heb de meting via de wifi-verbinding gedaan.

Reputatie 7
Badge +10

Hoi,

Ik heb de meting via de wifi-verbinding gedaan.


Oke helder, wat zijn de uitkomsten wanneer je een snelheidstest doet over de bekabelde internetverbinding? Heb je dan wel een downloadsnelheid van rond de 50 Mbit/s? En is je verbinding stabiel?

Als dat het geval is, dan komt er een goede verbinding binnen op jouw modem en zou je het meer in je thuisnetwerk (wifi-instellingen en eventuele versterkers) moeten zoeken. Hiervoor hebben we een heel handige online tool; de Wifi Manager. Deze meet je wifi-verbinding door en geeft je daar vervolgens advies over! Ook kun je het volgende topic eens doorlezen voor handige tips: Slechte wifi: oplossingen voor trage en wegvallende wifi.

Kom je er niet uit? Dan kun je het beste contact opnemen met onze klantenservice. Op onze website vind je de contactmogelijkheden: Contact en klantenservice. Als je op deze pagina een stukje naar beneden scrolt, zie je ze staan onder het kopje ‘Neem contact met ons op’.