Beantwoord

Wegvallen verbinding Experia Box V9

  • 19 April 2021
  • 3 reacties
  • 15 keer bekeken

Heb al jaren KPN en nooit problemen gehad met mijn modem V9. Nooit in de steek gelaten.

Maar nu valt regelmatig de laatste tijd mijn modem weg waardoor ik geen tv en internet meer heb.

Het modem start dan weer automatische op. en werkt alles weer normaal.

Is mijn modem soms aan vervanging toe of zijn er andere problemen?

icon

Beste antwoord door Alexandra van KPN 21 April 2021, 08:27

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Heb al jaren KPN en nooit problemen gehad met mijn modem V9. Nooit in de steek gelaten.

Maar nu valt regelmatig de laatste tijd mijn modem weg waardoor ik geen tv en internet meer heb.

Het modem start dan weer automatische op. en werkt alles weer normaal.

Is mijn modem soms aan vervanging toe of zijn er andere problemen?

Admin: dubbele topics samengevoegd

Reputatie 7
Badge +14

Goedemiddag @Zebulon, welkom! U kunt het volgende doen:

1. Start je Experia Box (modem) opnieuw op

Lees eerst deze beschrijving goed door (of maak er een foto van). Bij het herstarten van je modem valt ook je internetverbinding weg.

- Haal de stekker(s) van je modem uit het stopcontact.

- Wacht 10 seconden.

- Stop de stekker(s) van je modem weer in het stopcontact.

- Wacht 10 minuten tot je modem weer helemaal opgestart is.

- Controleer of het Internet/Online lampje knippert of groen brandt.

- Je modem is herstart.

Tip: gebruik onze Servicetools om zelf je televisie-, bellen- of internetproblemen op te lossen.

 

2. Reset je KPN Box (modem)

Wanneer je bij je modem een reset uitvoert, dan worden alle instellingen van het modem terug naar de fabrieksinstellingen gezet. Dat betekent dat al je persoonlijke wijzigingen in het modem verwijderd worden. Ook moeten je aangeloten producten (zoals een smart thermostaat) mogelijk opnieuw aansluiten.

Tip: lees eerst deze beschrijving goed door (of maak er een foto van). Bij het resetten van je modem valt ook je internetverbinding weg. Het resetten van je modem kan op twee manieren:

 

Gebruik de Servicetool Fabrieksinstellingen

Je kunt je KPN modem het makkelijkst resetten via de Servicetool Herstellen Fabrieksinstellingen Experia Box Modem. Dit werkt alleen als je thuis bent.

En dit: Zou je je Forumprofiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Bij persoonlijke opmerkingen ook de laatste 4 cijfers van je IBAN. Deze gegevens kan alleen jij zien en de KPN moderators. Kan wel even duren voordat ze reageren.

Reputatie 7
Badge +19

Hi @Zebulon, ik heb je twee topics samengevoegd. Op die manier houden we ons forum overzichtelijk en kunnen we je het beste helpen :)

Niet fijn dat jouw Experia Box geregeld uitvalt. Wat gebeurt er precies, vallen echt alle lampjes uit, of is het iets anders? Ik zie ook dat Fame je al advies gegeven heeft. Vooral het resetten van jouw Experia Box (volgens stap 2) is een hele goede om te doen, dat helpt in vrijwel alle gevallen heel goed als 't modem niet lekker meer werkt. Laat je weten of het helpt?