Vraag

Wegvallen Wifi en TV (vaak gelijktijdig)

  • 16 April 2021
  • 15 reacties
  • 121 keer bekeken

Hoi,

Ik heb al een tijdje het probleem dat zowel de TV alswel de wifi (vaak gelijktijdig) wegvallen. Dit duurt dan even (een halve minuut ofzo ?), en dan herstelt de verbinding zich weer. Dit gebeurd een paar keer per dag. Ik heb een glasvezelaansluiting, en een v12 box (Sagemcom F5359 ?) en de TV gaat geloof ik via de stroomkabels (devolo ?). Ik heb een flink aantal keer het glasvezelkastje, het modem, en de tv ontvanger uit/aangezet maar dat lost het niet op. Wat mij opvalt is dat het vaak gelijktijdig de wifi en de tv is die uitvallen. Omdat het niet alleen de tv of alleen de wifi is maar vaak beide tegelijk, krijg ik de indruk dat het niet alleen aan de tv verbinding of alleen de wifi ligt, maar dat er iets anders aan de hand is ? Ik weet eigenlijk niet goed hoe ik dit nu op moet lossen. Alle ideeën zijn welkom.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Goedemiddag @MaartenHoes, welkom! Heeft u dit al eens geprobeerd? KPN ExperiaBox V12. Daar staat naar mijn weten alles wat u wil weten over dit modem. Dit modem is ook nieuw voor mij, vandaar deze suggestie.

Badge +19

Je gebruikt toch niet dit soort dingen?

 

Reputatie 7
Badge +14

Je gebruikt toch niet dit soort dingen?

 

Goede vraag @Joep1965!

Je gebruikt toch niet dit soort dingen?

 

 

Die lijken wel wat op wat ik hier in huis heb, ja (maar niet helemaal hetzelfde). Maar die zijn gewoon door de KPN monteur geplaatst, ik heb ze niet zelf aangeschaft ofzo. En dat gaat al jaren goed. Maar dan nog: als ‘die dingen’ het probleem waren, dan verklaar dat toch niet waarom tegelijkertijd ook de wifi wegvalt ?

Ik ben na de laatste keer dat dit gebeurde maar eens ingelogd op het modem om te kijken of er iets te zien was, en het viel mij op dat onder 'My Modem | General' de 'System Up Time' erg laag was, slechts enkele minuten. Ik heb zelf het modem niet gereset. Zou dit kunnen betekenen dat het modem om de een of andere reden regelmatig reboot/herstart ? Het zou wel verklaren waarom zowel de TV als de wifi tegelijkertijd uitvalt.

Goedemiddag @MaartenHoes, welkom! Heeft u dit al eens geprobeerd? KPN ExperiaBox V12. Daar staat naar mijn weten alles wat u wil weten over dit modem. Dit modem is ook nieuw voor mij, vandaar deze suggestie.

Bedankt voor de suggestie. Ik had al eens ingelogd om naar de settings te kijken. Maar het probleem begon niet met het plaatsen van de v12; het heeft een tijd gewoon goed gewerkt, dus dat lijkt dan niet de oorzaak te zijn ?

Dit lijkt op wat ik heb staan. Daar zit de TV op. Wifi gaat rechtstreeks op de v12 box.

https://www.devolo.global/support/downloads/download/dlanr-200-avplus

Badge +19

Je gebruikt toch niet dit soort dingen?

 

 

Die lijken wel wat op wat ik hier in huis heb, ja (maar niet helemaal hetzelfde). Maar die zijn gewoon door de KPN monteur geplaatst, ik heb ze niet zelf aangeschaft ofzo. En dat gaat al jaren goed. Maar dan nog: als ‘die dingen’ het probleem waren, dan verklaar dat toch niet waarom tegelijkertijd ook de wifi wegvalt ?


Als je ze al jaren hebt is het waarschijnlijk de 200. Die is gewoon oud, Je hebt de beste verbinding die er is. Glasvezel!! dan moet je niet verder gaan met het slechtste wat er is. Je zou kunnen overwegen de nieuwste uitvoering te kopen, de 1200, maar dan nog is het niet stabiel en gevoelig voor storingen. En als ze in storing gaan heb je precies de problemen die jij hebt. Ze kunnen bijvoorbeeld slecht tegen ledlampen, dimmers en telefoonopladers. Wil je het probleemloos krijgen dan zal je alles met een kabel aan moeten sluiten. Veel werk maar succes gegarandeerd. Maar ga morgen of als je tijd hebt eens testen. Verwijder de draadloze verbindingsets, reset het modem en kijk dan eens wat er gebeurt.

Je gebruikt toch niet dit soort dingen?

 

 

Die lijken wel wat op wat ik hier in huis heb, ja (maar niet helemaal hetzelfde). Maar die zijn gewoon door de KPN monteur geplaatst, ik heb ze niet zelf aangeschaft ofzo. En dat gaat al jaren goed. Maar dan nog: als ‘die dingen’ het probleem waren, dan verklaar dat toch niet waarom tegelijkertijd ook de wifi wegvalt ?


Als je ze al jaren hebt is het waarschijnlijk de 200. Die is gewoon oud, Je hebt de beste verbinding die er is. Glasvezel!! dan moet je niet verder gaan met het slechtste wat er is. Je zou kunnen overwegen de nieuwste uitvoering te kopen, de 1200, maar dan nog is het niet stabiel en gevoelig voor storingen. En als ze in storing gaan heb je precies de problemen die jij hebt. Ze kunnen bijvoorbeeld slecht tegen ledlampen, dimmers en telefoonopladers. Wil je het probleemloos krijgen dan zal je alles met een kabel aan moeten sluiten. Veel werk maar succes gegarandeerd. Maar ga morgen of als je tijd hebt eens testen. Verwijder de draadloze verbindingsets, reset het modem en kijk dan eens wat er gebeurt.

Ik begrijp wat je zegt. Ik zou bijvoorbeeld in principe de tv bekabeld aan kunnen sluiten, in plaats van via die door de monteur geplaatste devolo set (heeft niet de voorkeur). Maar dat lost dan het gelijktijdig wegvallen van de wifi toch niet op ? Wat dat gaat niet via die dat setje.

Badge +19

Nee dat heb je goed. Alleen je modem constateert een probleem en die gaat rare dingen doen om dat op te lossen wat ook wifi problemen kan geven. Even in jip en janneke taal.:wink:

Nee dat heb je goed. Alleen je modem constateert een probleem en die gaat rare dingen doen om dat op te lossen wat ook wifi problemen kan geven. Even in jip en janneke taal.:wink:

Zoals spontane reboots/herstarts ? (zie eerdere post).

Overigens, (als het echt aan de devolo 200 ligt): Ik heb indertijd bij het afsluiten van het abonnement aangegeven dat ik 'draadloos' TV wilde kijken, en dat setje is toen gewoon door de monteur geleverd en aangesloten. Is het dan niet zo dat KPN ook gewoon vervangende apparatuur moet leveren als het stuk is ? Net zoals dat bij bv een defecte v12 modem het geval zou zijn ?

Badge +19

Ja dat gaat ie ook zeker doen. Inderdaad kreeg je jaren geleden weleens een setje van kpn maar ze staan niet op de faktuur . Je kunt het zien als een kadootje toendertijd.

Fijn. Maar niet heus. Nou, dan ga ik denk ik eerst maar eens kijken of ik nog ergens een cat6 utp kabel heb liggen die lang genoeg is, puur om te testen. Als dat het probleem oplost dan is waarschijnlijk na jaren lang gebruik die 200 gewoon stuk gegaan, en ga ik dan denk ik maar zo'n DVS1200 setje aanschaffen ter vervanging. Is de beste plek om dat te doen gewoon in de KPN shop ?

https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/437811/draadloze-verbindingsset-1200-2-adapters/?pos=0

Badge +19

Ook bij de 1200 krijg je geen garantie dat het werkt. Je kunt het proberen en eventueel binnen 14 dagen terug sturen.  Het beste is natuurlijk een permanente kabel. Die site is goed.