Wegvallen wifi op Macbook en iPads

  • 24 March 2021
  • 13 reacties
  • 76 keer bekeken

De iPads en macbook verliezen voortdurend de verbinding met de router. de android telefoon hebben hier geen last van. Al diverse keren de kan router geoptimaliseerd maar dit heeft geen effect.

De bekabelde verbindingen (TV en SONOS) zijn stabiel.

 

Hoe kan dit opgelost worden?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7

Welkom bij ons op het forum @JohnVu. Dat alleen de Apple apparaten de verbinding verliezen is gek inderdaad. Je hebt de Wifi geoptimaliseerd zeg je, was dat met de Wifi Manager, of heb je zelf het kanaal gewijzigd? Op welk kanaal zendt het modem nu uit, en welk model modem heb je van ons?

Was met de wifi manager. Kanaalkeuze staat voor 2,4 en 5 op AUTO. Modem is Sagemcom F5359

Reputatie 7

Voor het gemak noemen wij dat modem de V12 of Box 12, de nieuwste die we nu hebben. Heb je ook verschillende kanalen geprobeerd? En wat gebeurt er precies op de Apple apparaten als ze proberen te verbinden, geven ze een foutmelding, zien ze het netwerk niet of iets anders?

Komt de melding dat geen verbinding met server gemaakt kan worden, terwijl het wifi teken gewoon met vol bereik zichtbaar is. De macbook of ipad uit en weer aanzetten help in de messte gevallen niet. Ik moet dan de stekker van het modem uit de stekkerdoos halen, even wachten en weer insteken. Hierna is meestal wel weer verbinding daar.

Reputatie 7

Op het moment dat de Apple apparaten de verbinding kwijtraken blijven de Android apparaten nog wel verbonden toch, als ik je goed begreep? Of vallen die dan ook weg? Kan de MacBook ook met een kabel worden aangesloten, valt die op dat moment ook weg of is het alleen via de Wifi? Zou je jouw forumprofiel ook volledig kunnen invullen en een seintje geven als je dat gedaan hebt?

profiel is aangevuld. androids blijven verbonden. macbook kan niet met kabel worden aangesloten.

Reputatie 7

Dank je @JohnVu. Ik heb de verbinding nagekeken en ik zie vorige week meerdere verbrekingen van het modem, het is nu minder lijkt het. Je noemde eerder ook een Sonos, hoe is deze aangesloten op de Experia Box? En is dat een nieuwer of een ouder model van Sonos? Sonos apparatuur maakt ook een eigen netwerk aan (Sonosnet), waarbij een ouder STP protocol wordt gebruikt. Dat protocol kan in de weg zitten bij andere apparatuur die een nieuwe versie ervan gebruikt. Je zou als test de Sonos ook eens los kunnen koppelen en kijken hoe de Wifi verbinding het dan doet.

Sonos is bekabeld. Voor deze experiabox heb ik nergens last van gehad………..

Reputatie 7

Dat kan inderdaad, het kan soms een combinatie van verschillende apparaten zijn. Het is dan een kwestie van kijken bij welk apparaat loskoppelen het werkt. Zou je het kunnen proberen?

Ik denk dat ik beter voor een andere provider kan gaan kijken!

Reputatie 7

Als de Sonos hierin meespeelt is de kans groot dat dat bij een andere provider ook het geval is. Dat zou zonde zijn, dan schiet je er niets mee op. Om 'm tijdelijk los te koppelen en te proberen of het een verbetering geeft is dan een makkelijkere en snellere stap om te doen.

Beste Jasper, het wel zeer opmerkelijk dat dit bij de v10 box van kpn alsook de router van t-mobile zich nooit nooit nooit heeft voorgedaan. Dus voor mij ligt de oplossing niet in sonos afkoppelen. Ik verwacht dat dit niet voorkomt. Als kpn mij geen oplossing kan aanreiken ipv alleen maaar vragen te stellen weet ik wat ik ga doen.

Reputatie 7

De vragen (en antwoorden) zijn er om meer duidelijkheid te krijgen over de situatie, omdat er juist geen duidelijke oorzaak (en dus oplossing) aan te wijzen is. Ik kan niet zien wat jij ziet, ik weet alleen wat jij me vertelt. Er is geen bekend issue met het modem wat jij hebt in combinatie met Apple apparatuur en we zien er ook geen grote hoeveelheid andere vragen over waardoor het daar niet op lijkt. Ook in jouw verbinding is niets geks te zien zoals ik eerder al zei. Dan is het zoals ik zei verder kijken naar andere mogelijk oorzaken, en de Sonos is daar een mogelijke oorzaak van. Zijn er ook nog andere apparaten in het netwerk aangesloten?