Beantwoord

Wegvallend internet

  • 8 April 2020
  • 20 reacties
  • 143 keer bekeken

Sinds een aantal weken valt het internet dagelijks een paar keer uit. Als ik het modem uit- en weer inschakel, krijg ik wel weer verbinding maar het is wel vervelend met name in deze tijden waar ik veel via Windows Teams werk. Ik weet helaas niet wat de oorzaak is. Heb al diverse oplossingen geprobeerd. Service tool van KPN werkt ook niet. Ik heb glasvezel dus wellicht ligt het ook aan het glasvezelmodem.

 

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 11 April 2020, 09:11

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

20 reacties

Reputatie 7

Hey @Tilburg2019, welkom op het KPN forum. Goed dat je aan de bel trekt. Een brakke verbinding is sowieso al heel irritant, maar in deze tijd van thuisquarantaine kun je dat al helemaal niet gebruiken.
Welk modem heb je thuis? Voor het oplossen van verbindingsproblemen met internet kun je deze pagina proberen: Problemen & storingen met Internet / wifi. Mocht het niet lukken, geef hier dan aan waar je precies tegenaan loopt :) 

Hallo Nadia,

 

Bedankt voor je reactie. Zoals gezegd valt verbinding weg. Ik heb al de nodige zaken geprobeerd maar weet niet wat de oorzaak is. Defecte Experia? Defecte glasvezelmodem? Kun jij van jullie kant zien of en zo ja waarom het internet wegvalt?

Hoi @Tilburg2019 . Werk jij met een kabel of via wifi? Is de storing er ook als je laptop via een kabel aansluit?

Kun je je profiel aanvullenen mij hier een seintje geven?

Profiel aangevuld.

Ik werk zowel met vaste kabel als met wifi. Internet valt helemaal weg, dus zowel bekabeld als met wifi.

Vreemd. Als ik de lijn doormeet lijkt alles stabiel. Dat zegt uiteraard niet alles.

Een aantal belangrijke stappen die ik even zeker moet weten:

-is het glasvezel kastje één minuut spanningsloos gemaakt?

-heeft de experiabox(v10) een harde reset gehad? → dus met een paperclip 10 seconden in het resetgaatje. ?

Hoe lang is de kabel van het glasvezelkastje naar jouw experiabox? Kun je voor de zekerheid nog even kijken of er geen beschadigingen te zien zijn, of losse contacten? 

Ik ga ze allemaal even langs. Laat even weten wat de uitkomst is.

Heb glasvezel kastje minuut uitgezet, heb kabel naar mijn modem vervangen en de  Experia v10 gereset.

Moet nu afwachten of dat heeft geholpen. Ik meld mij weer als het internet weer wegvalt. 

Reputatie 7
Badge +30

Helemaal goed, @Tilburg2019!

Helaas viel het internet gisteravond en vanmorgen weer weg.

Reputatie 7

Hey @Tilburg2019, dat is balen zeg. Is de onderbreking van korte duur op WiFi of dan ook met kabel? Nog geen onderbrekingen kunnen vinden op je profiel namelijk :o  

Internet valt weg dus zowel bekabeld als wifi. Heb zelf de indruk dat het of aan het glasvezelkastje ligt of aan de Experia v10. Ik heb namelijk een router achter de Experia v10 waar o.a. mijn werkkamer (bekabeld) op aangesloten is. Er loopt echter ook een kabel naar de woonkamer voor o.a. spelcomputer en tv on demand die rechtstreeks op de Experia is aangesloten. Als internet wegvalt gebeurt dat voor alle aansluitingen.

Als ik Experia uitzet en weer aanzet, krijg ik weer internet.

 

Dank voor de extra info. Die router, wat is dat voor merk en type? Ik wil graag uitsluiten dat deze niet voor verstoring zorgt. 

Als die router (tijdelijk) uit het netwerk gehaald wordt en je ervaart dan nog steeds onderbrekingen lijkt het mij raadzaam dat we die experiabox omruilen. Zou je het zo sober mogelijk kunnen testen? (dus liefst alleen glasvezelkastje → experiabox )

Netgear R7000. Ik gebruik deze al een aantal jaren. Nooit problemen mee gehad. Zoals gezegd valt de internetverbinding weg vóór de router, dus lijkt me onaannemelijk dat het aan de router ligt. Internet komt weer terug als ik Experia box uitzet en weer aanzet.

Testen met alleen glasvezelkastje en experiabox wordt erg lastig. Dan verliezen we enorm veel functionaliteit. Dan heeft mijn vrouw bijvoorbeeld geen internet in haar werkkamer. Zeker omdat het wel even kan duren voordat het internet wegvalt. Gisteren bv ging het de hele dag goed tot om 20:05 uur het internet ineens wegviel. Is het zo’n probleem om de Experia box om te wisselen?

Reputatie 7
Badge +24

Er loopt echter ook een kabel naar de woonkamer voor o.a. spelcomputer en tv on demand die rechtstreeks op de Experia is aangesloten. Als internet wegvalt gebeurt dat voor alle aansluitingen.

Als ik Experia uitzet en weer aanzet, krijg ik weer internet.

Als de tv het ook niet meer doet, dan is het niet zo belangrijk wat die 2de router is en wat die doet.

Geen probleem. We hebben even gebeld en ik zorg er voor dat er morgen een nieuwe experiabox verstuurd wordt ;-)

 

 

Gelukt. Heb je de SMS gehad met logistieke informatie? Ivm paasweekend duurt het iets langer. Woensdag ligt het nieuwe modem klaar.

Ik heb, mocht de storing erger worden, op beide mobiele nummers een gratis bundel van 50GB gezet. 

Als je de SMS niet gehad hebt, laat het weten!

Heb sms ontvangen. Zeer bedankt voor al je hulp.

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je momenteel voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.

Hallo Erwin,

ik heb het nieuwe modem ontvangen en afgelopen donderdag geïnstalleerd. Sindsdien geen problemen meer dus dat lijkt het probleem te hebben opgelost.

Nogmaals bedankt voor jullie hulp. Prima manier om dit soort problemen via dit forum op te lossen. Mijn complimenten.

Fijn om te lezen dat je nu geen storing meer hebt en dank voor de complimenten. :-)

Voor toekomstige vragen weet je ons te vinden.