Beantwoord

wegvallend internet

  • 17 April 2020
  • 11 reacties
  • 81 keer bekeken

  • Deelnemer
  • 5 reacties

Probleem zegt het al, wegvallend internet. 11 verschillende kanalen gebruikt voor de 2.4 GHz en nog steeds hetzelfde probleem.

Dit was ook al zonder het corona-virus het geval. 

icon

Beste antwoord door QKH 27 April 2020, 10:57

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Bekabeld heeft u wel goed internet? Heeft u ook interactieve tv? Werkt dat goed?

Bekabeld is het internet prima.

En ja, interactieve tv werkt ook prima

 

Reputatie 7

Hey @QKH, welkom op het KPN forum. 

Bekabeld is het internet prima.

Dat is mooi! Dan komt het signaal tot aan het modem perfect door. Ligt het probleem dus aan je WiFi. 

Vaak wordt de wifiverbinding gehinderd door signalen van andere apparaten en objecten in en rondom je huis. Kijk maar eens om je heen in huis: er zijn vast ‘wifiverstoorders’ aanwezig, zoals de magnetron en tv. Gelukkig is er speciaal voor KPN klanten de Wifi Manager, een online tool waarmee je in een paar stappen je wifisignaal en -bereik verbetert. Hoe het werkt? Simpel. Zorg dat je thuis bent verbonden met jouw eigen KPN netwerk en open onze Wifi Manager. Daarna doorloop je dit slimme programma en verbeter je jouw wifisnelheid! De Wifi manager geeft jouw advies op maat, helemaal afgestemd op jouw verbinding en huis. Probeer maar. De resultaten mag je hier gerust delen, ben benieuwd naar het advies dat jij ontvangt :)

 

Hey @QKH, welkom op het KPN forum. 

Bekabeld is het internet prima.

Dat is mooi! Dan komt het signaal tot aan het modem perfect door. Ligt het probleem dus aan je WiFi. 

Vaak wordt de wifiverbinding gehinderd door signalen van andere apparaten en objecten in en rondom je huis. Kijk maar eens om je heen in huis: er zijn vast ‘wifiverstoorders’ aanwezig, zoals de magnetron en tv. Gelukkig is er speciaal voor KPN klanten de Wifi Manager, een online tool waarmee je in een paar stappen je wifisignaal en -bereik verbetert. Hoe het werkt? Simpel. Zorg dat je thuis bent verbonden met jouw eigen KPN netwerk en open onze Wifi Manager. Daarna doorloop je dit slimme programma en verbeter je jouw wifisnelheid! De Wifi manager geeft jouw advies op maat, helemaal afgestemd op jouw verbinding en huis. Probeer maar. De resultaten mag je hier gerust delen, ben benieuwd naar het advies dat jij ontvangt :)

Hallo, zoals verteld heb ik meerdere kanalen geprobeerd wat deze wifi manager ook doet. Dus het heeft geen nut.

 

 

Reputatie 7

Hey @QKH. De WiFi Manager doet meer dan alleen kanalen wisselen. Jouw verbinding thuis wordt gemeten en op basis van die bevindingen krijg je advies op maat. Baat het niet, schaadt het niet ;)

Laat je ons weten wat de resultaten zijn? Hoor het graag :)

 

Hey @QKH. De WiFi Manager doet meer dan alleen kanalen wisselen. Jouw verbinding thuis wordt gemeten en op basis van die bevindingen krijg je advies op maat. Baat het niet, schaadt het niet ;)

Laat je ons weten wat de resultaten zijn? Hoor het graag :)

 

Ander halve dag geprobeerd, hetzelfde problemen met de wifi manager.

Reputatie 7

Hey @QKH. De WiFi Manager doet meer dan alleen kanalen wisselen. Jouw verbinding thuis wordt gemeten en op basis van die bevindingen krijg je advies op maat. Baat het niet, schaadt het niet ;)

Laat je ons weten wat de resultaten zijn? Hoor het graag :)

 

Ander halve dag geprobeerd, hetzelfde problemen met de wifi manager.

Wat was het resultaat (advies) van de WiFi Manager dan, @QKH?

Hey @QKH. De WiFi Manager doet meer dan alleen kanalen wisselen. Jouw verbinding thuis wordt gemeten en op basis van die bevindingen krijg je advies op maat. Baat het niet, schaadt het niet ;)

Laat je ons weten wat de resultaten zijn? Hoor het graag :)

 

Ander halve dag geprobeerd, hetzelfde problemen met de wifi manager.

Wat was het resultaat (advies) van de WiFi Manager dan, @QKH?

Valt tussen de 11 en 18 mb/s

Reputatie 7

Hey @QKH. De WiFi Manager doet meer dan alleen kanalen wisselen. Jouw verbinding thuis wordt gemeten en op basis van die bevindingen krijg je advies op maat. Baat het niet, schaadt het niet ;)

Laat je ons weten wat de resultaten zijn? Hoor het graag :)

 

Ander halve dag geprobeerd, hetzelfde problemen met de wifi manager.

Wat was het resultaat (advies) van de WiFi Manager dan, @QKH?

Valt tussen de 11 en 18 mb/s

Ok, dat is mager. En wat adviseert de WiFi Manager? 

Hey @QKH. De WiFi Manager doet meer dan alleen kanalen wisselen. Jouw verbinding thuis wordt gemeten en op basis van die bevindingen krijg je advies op maat. Baat het niet, schaadt het niet ;)

Laat je ons weten wat de resultaten zijn? Hoor het graag :)

 

Ander halve dag geprobeerd, hetzelfde problemen met de wifi manager.

Wat was het resultaat (advies) van de WiFi Manager dan, @QKH?

Valt tussen de 11 en 18 mb/s

Ok, dat is mager. En wat adviseert de WiFi Manager? 

Suggereert om een wifi extender te kopen van vanaf 60 euro

Reputatie 7

Ok duidelijk. Met een accespoint / versterker verbeter je de WiFi op de plekken in jouw woning die voor het (alleen) modem lastig bereikbaar zijn. Goed advies. 

Reageer