Wegvallend internet

  • 19 May 2020
  • 11 reacties
  • 185 keer bekeken

Hallo, sinds geruime tijd heb ik last van wegvallend internet. Meerdere keren per dag daalt de snelheid fors en soms valt de verbinding helemaal weg. Ik heb hierover al meerdere keren contact gehad met KPN. Met als resultaat een nieuwe Experia box, extra wifi versterkers en omzetting van ADSL naar VDSL. Helaas zonder echt resultaat. Het probleem van wegvallend internet blijft bestaan. Wie kan mij verder helpen?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 3
Badge +1

Een steeds trager wordende internetverbinding in combinatie met wegvallende verbinding kan veroorzaakt worden door teveel ruis op de telefoonlijn.

Kun je laten zien hoe de verbinding tussen ISRA (aansluitpunt in woonkamer of meterkast) en modem er nu uitziet aan de hand van een foto? De kabel tussen ISRA en modem dient zo kort mogelijk te zijn. Kun je tevens een screenshot van de DSL-statuspagina van het modem plaatsen?

Het DSL kabeltje max 150 cm liefst een ronde vervangen wil nog wel eens helpen

Hallo, hierbij de gevraagde foto's 

 

 

Reputatie 7

Hoi @Lakmoes, welkom bij ons op het forum. Wat vervelend dat jouw verbinding wegvalt! Ik ben in de eerste plaats benieuwd wat er precies wegvalt, is dat de WiFi verbinding of zijn dat ook bekabelde verbindingen? Je hebt het in je eerste bericht zowel over een WiFi versterker als over ADSL/VDSL, waardoor het een beetje verwarrend is. Zou je dat kunnen toelichten?

Op de tweede foto heb je de kabel ook opgerold voordat deze naar de Experia Box gaat, zou je die eens los kunnen halen? Als het opgerold is kan dat het signaal storen, mocht de hele verbinding het zijn zou dat al een verschil kunnen maken.

Als je daarnaast ook je forumprofiel volledig in kunt vullen zal ik met je mee kunnen kijken. Ik hoor het graag van je.

Hallo Jasper

We zijn al weer wat verder mbt het oplossen van het  probleem. Een KPN monteur heeft deze week in de verdeelkast in de straat onze aansluiting vervangen. Daarbij is de lijn geoptimaliseerd. De afgelopen 2 dagen heb ik geen last meer gehad van wegvallend internet. Wel wordt nog steeds niet de internetsnelheid gehaald die ons abonnement zou moeten geven. De downloadsnelheid laag vandaag de hele dag rond 10 Mpbs ipv 20 MPbs wat het zou moeten zijn. De uploadsnelheid van ca 2MBps wordt wel gehaald.

Reputatie 7

Hallo @Lakmoes, dank voor de gegevens en de terugkoppeling van de monteur. Zijn werkzaamheden hebben vruchten afgeworpen voor de stabiliteit begrijp ik, dat is fijn om te lezen. Met de gegevens heb ik jouw verbinding ook na gekeken. De verbinding heeft nu zo te zien de meest stabiele verbinding gekozen, waardoor dit het maximaal haalbare is. Ik zie ook dat je vandaag contact hebt gehad met de afdeling die over de contracten gaat en het je het abonnement laat beëindigen. Is dat ook vanwege de snelheid?

Reputatie 7
Badge +24

Op de tweede foto heb je de kabel ook opgerold voordat deze naar de Experia Box gaat, zou je die eens los kunnen halen? Als het opgerold is kan dat het signaal storen, mocht de hele verbinding het zijn zou dat al een verschil kunnen maken.

Als ik het goed zie is dat ook een platte kabel. Dat is niet de originele kabel die je bij het installatie pakket krijgt. Deze vervangen voor de juiste kabel zou ook positief uit kunnen pakken.

Daarnaast is het volgens mij ook geen echt isra punt.

Reputatie 7

Hoi @Lakmoes, had je de laatste tips nog kunnen proberen? Ik ben benieuwd hoe de verbinding het daarna doet.

Hallo Jasper,

Ik heb er geen tijd meer in gestoken. Zoals vermeld heb ik het abonnement bij KPN opgezegd. Dit heb ik gedaan omdat het KPN niet lukt om de snelheid en wegvallend internet op orde te krijgen. Vele telefoontjes en aanpassingen ten spijt. Het is niet anders, ik stap nu over naar internet via de kabel.

Reputatie 7

Hoi Lakmoes, in je eerdere berichten zag ik dat niet staan dus ik lees dat nu voor het eerst. Ik vind het jammer om te lezen, ik hoopte dat we samen toch naar een oplossing konden werken. Het is inderdaad niet anders, maar wel jammer. Mochten we in de toekomst nog iets voor je kunnen doen of als je andere vragen hebt, je bent altijd welkom :slight_smile: