Beantwoord

Wegvallend internet

  • 19 January 2021
  • 7 reacties
  • 90 keer bekeken

Hoi, ik heb sinds een aantal weken last van wegvallend internet. Dit is erg vervelend gezien ik veel thuiswerk. Vaak valt de verbinding tijdens een online vergadering weg, wat heel irritant is. Het eerste halfjaar hadden wij nergens last van, maar sinds een aantal weken is dit probleem plotseling onstaan.

 

Ik heb de KPN storingszoeker al meerdere keren gebruikt. Dit lost het probleem altijd op, maar een halfuur later valt de verbinding weer weg. Dit gebeurt zo meerdere malen per dag. Het modem schiet op rood en vervolgens valt alles weg; bekabeld internet, WiFi en TV. 

 

Ik ben zelf IT’er en heb uitgebreid naar het probleem gezocht. Ik heb alle mogelijke kabels al vervangen zonder resultaat. Met de KPN storingzoeker kom je ook niet verder, want die moet ik dan 30x op een dag gaan gebruiker. Als je aangeeft dat het probleem nog niet is verholpen geeft hij aan dat het aan jou ligt. Ik heb ook moeite met contact zoeken met KPN, dus ik doe het op deze manier.

 

Kan iemand mij hier mee helpen?

 

M.v.g.

 

Hielke

icon

Beste antwoord door Anonymous 19 January 2021, 09:12

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Hallo @HielkeKPN , ik neem aan dat je als IT’er bekabeld werkt voor je werk en niet draadloos?

Welk merk en type modem heb je van KPN en heb je verder nog iets van andere randapparatuur aangesloten voor de verspreiding van bekabeld internet?

 

Hoi @JanD , ja dat klopt, ik heb alles bekabeld. Ik heb de Experiabox V10A van KPN. Geen extra randapparatuur. 

Hallo @HielkeKPN , heb je een glas- of een koperverbinding?

Indien glas, haal de glaskast eens minimaal 2 minuten van de stroom en reset na de herstart van de glaskast ook de modem/router eens.

Indien koper, geef de modem/router eens een fabrieksreset.

 

Hoi @JanD, ik heb een glasverbinding. Dankje voor je oplossingen, dit heb ik al geprobeerd, maar de problemen blijven aanhouden.

Hallo @HielkeKPN , dan lijkt het me verstandig even met KPN te bellen, 0800 0402, voor een oplossing.

Je kunt ook in het privédeel van je profiel je postcode/huisnummer en klantnummer invullen, dan komt een moderator er op terug, maar bellen gaat sneller.

Succes.

 

Hoi @JanD, ik heb een glasverbinding. Dankje voor je oplossingen, dit heb ik al geprobeerd, maar de problemen blijven aanhouden.

Weer iemand van de club van gebruikers-met-V10a-die-uitvalt.

Als je glasvezel hebt en IT’er bent, regel/maak dan een eigen router. Ethernetkabel van de NTU in een laptop, VLAN ID 6 eruit pikken en daarop PPPoE over opzetten. Sharen naar WiFi van je laptop. Als het dan nog steeds uitvalt, dan kun je eens met KPN gaan praten.

Reputatie 7

Hoi @HielkeKPN, welkom bij ons op het forum. Je bent niet meer teruggekomen na de suggestie van Jan om te bellen, heb je toen contact opgenomen en is het daarmee gelukt? Als het nog niet gelukt is kan je je profiel nog invullen zoals hij zei en dan kijken we met je mee.