Vraag

Wegvallend internet + internetping schiet omhoog

  • 22 July 2021
  • 5 reacties
  • 120 keer bekeken

AUB HELP!!!

 

Hoi allemaal,

 

Ik heb vaker gebeld, maar het lijkt alsof ik 4/5x of arrogante medewerkers krijg of medewerkers die niet weten wat “internetping” inhoudt. Natuurlijk ben ik ook een paar keer kundig geholpen, maar om dit keer weer meerdere keren te bellen voordat ik een goede medewerker krijg zoek ik niet.

 

Alvast bedankt voor alle reacties op het volgende probleem:

Ik ben Marcel, de zoon van dit KPN-id en ik wil even een forum aanmaken mbt wegvallend internet & hoge ping.

 

Ik speel CS:GO, een spel, en ik heb dagelijks wel 3-6 keer last van internet dat volledig wegvalt of dat in enkel een super hoge ping heb voor 20-40 seconden (denk aan 400 ping bijvoorbeeld). Dit maakt gamen maar ook werken super frustrerend.

 

Laat ik nu de situatie van het huis uitleggen voordat ik genuanceerd verder ga op het probleem:

Onder hebben we één modem: v10a. Boven en onder loopt een DVS650 waarop  ik Experia Wifi box heb aangesloten.

 

Ik heb regelmatig gekeken of het aan de Experia Wifi lag; ligt het niet. Het probleem is er nog steeds, zelfs wanneer direct aangesloten op de DVS650. Nu weet ik dat de DVS650 mogelijk het probleem zou kunnen zijn. Alleen zou dat echter betekenen dat de DVS650 sinds een half jaar defect zijn geraakt, want de jaren ervoor hadden we dit probleem echter niet.

 

Dit trek in enkel in twijfel. Want ik zie de kans vrij klein dat de DVS650 de boosdoener is, aangezien mijn moeder beneden ook regelmatig Wifi-Problemen heeft (wegvallend internet). Enkel weet ik niet of ze ook dat “ping-probleem” heeft, waarbij haar ping omhoog schiet; ze gamet immers niet. Ook heeft ze de problemen op dezelfde tijden als ik dat de WIFI wegvalt (zoals bijv. 1 uur geleden en 10 minuten geleden hebben wij allebei dat probleem gehad).

 

Nu komt de nuance:

Zij lijkt het ietsjes minder vaak te hebben, dat slechte & wegvallende internet. Ik denk omdat de keren dat het bij mij wegvalt en bij haar niet zijn de keren dat bij mij de ping omhoog schiet. Ping is essentieel voor tijdens het gamen.

 

Ik vermoed dat de moden v10a defect is (of zelfs mogelijk de DVS650, maar dan zouden we nog steeds regelmatig last hebben van wegvallend internet want ik verdenk de DVS650 van de ping dat regelmatig omhoog schiet - al deed die dat n half jaar tot jaar hiervoor nooit).

 

Ik zit met het handen in de haren omdat ik hier zo radeloos van wordt. Als ik bel met KPN op 't moment dat de probleem zich voordoet dan weet ik dat tijdens het bellen hij alweer over is. Maar het probleem is er - serieus.

 

Onze hele internetsetup thuis is een x (ik geloof een jaar - 2 jaar geleden) door een KPN-monteur geïnstalleerd, dus alles zou goed in elkaar moeten zijn. De reden dat die toen kwam was om Experia Wifi te installeren en toen heeft ie gelijk alles goed in elkaar gezet en de hele internet-setup goed gemaakt.

 

v10a, dv650 etc restarten helpt ook niet. DVS650 resetten helpt ook niet, updaten ook niet.

 

Dus kortom, ik vermoed dat de V10a wellicht defect is en ik hoop zo erg dat er een passende oplossing voor dit probleem komt! Het is totaal niet meer leuk om internet te gebruiken wanneer die plots voor 10sec-1minuut en soms 2,3,4 minuten wegvalt en je gewoon niet serieus voor een vaste periode kunt internetten.

 

Alvast bedankt voor alle reacties.

MVG,

Marcel & Wioletta.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Een Experiawifi dien je niet aan te sluiten op een DVS.

Gamen doe je ook niet op DVS als je dat serieus doet.

De kans is dus niet "vrij klein" maar enorm groot dat het aan de DVS ligt.

 

Zie je kans om een vaste kabel naar voven te leggen? Desnoods eerst even los over de trap puur om eens te testen hoe het dan gaat. Alle DVSen eruit trekken.

Reputatie 7

Ik heb regelmatig gekeken of het aan de Experia Wifi lag; ligt het niet. Het probleem is er nog steeds, zelfs wanneer direct aangesloten op de DVS650. Nu weet ik dat de DVS650 mogelijk het probleem zou kunnen zijn. Alleen zou dat echter betekenen dat de DVS650 sinds een half jaar defect zijn geraakt, want de jaren ervoor hadden we dit probleem echter niet.

Het hoeft ook niet de "draadloze" verbindingsset zelf te zijn maar een nieuw apparaat op het lichtnet kan desastreuze gevolgen hebben voor de werking van een "draadloze" verbindingsset. Ga dus eens na welke nieuwe apparaten er een half jaar geleden op hwt lichtnet aangesloten zijn, een storende telefoonoplader of nieuwe ledlamp kan al voldoende zijn.

 

Installeeer ook eens de devolo cockpit en meet de snelheid tussen de adapters.

Hoeveel Mbps meet je?

 

Je geeft ook aan dat de ping af en toe omhoog schiet.

Is dat vooral als er gegamed wordt?

Hebben jullie een VDSL aansluiting en zo ja, wat is de uploadsnelheid?

Plaats anders eens een screenshot van het resultaat van een speedtest via https://kpn-itns.speedtestcustom.com.

Klopt het dat jouw moeder beneden ook via een adapter van de "draadloze" verbindingsset aangesloten is?

Goede reacties!

 

enkel game ik de laatste tijd zonder de experia box en speelt het probleem nog steeds. Bovendien was het probleem met de ping er vroeger niet en lijkt t me dus sterk dat dat laatste tijd door de DVS650 is gekomen. Maar als dat zo is, vind ik het raar dat de wifi dan ook nog steeds regelmatig uitvalt - naast de ping.

 

ik kan wel nieuwe dvs kopen? Maar dat is wel best duur. Moet ik dat gewoon doen? Want vroeger deed de dvs het perfect zonder lagspikes (dus wifi/ping-spikes)

Badge +19

Nee je moet gewoon geen dvs gebruiken!! Dat is een houtje touwtje oplossing en ze kunnen je hele netwerk plat gooien. De echte gamer doet het bekabeld. 

Reputatie 7
Badge +10

 

Je gamed nu zonder Experiabox? Offline dus?

De vaste kabel optie al geprobeerd?

Dat de wifi regelmatig uitvalt snap ik wel. Die heb je immers aan die DVS aangesloten.

Hangen de 1e DVS en de Experiabox vlak naast elkaar? Ook niet goed, slaat op je koperverbinding. 

 

Ik zou zeggen, test met een vaste kabel en alle DVSen eruit.

Mocht je persee draadloos willen, neem Superwifi’s. Goedkoper dan nieuwe DVS en 100x beter.