Vraag

Wegvallend internet met glasvezel

  • 21 July 2021
  • 14 reacties
  • 212 keer bekeken

Goedemiddag,

Ik heb sinds mijn aansluiting last van wegvallend internet. Oorspronkelijk zat ik op de Experiabox v12, maar sinds vannochtend is deze vervangen door een v10, hopende dat dit het zou verhelpen.

Echter speelt dit nog steeds. Ik heb een glasvezel verbinding en verwacht dat het kastje problematisch is, aangezien we het modem vervangen hebben en het probleem is nog steeds aanwezig.

Daarnaast nog even een ping laten draaien naar google.com om te kijken wanneer ik geen verbinding meer heb

 

21-7-2021 13:34:27 test start

 

21-7-2021 13:38:16 tot 21-7-2021 13:38:22
21-7-2021 13:38:31 tot 21-7-2021 13:38:39

 

21-7-2021 13:39:36 tot 21-7-2021 13:39:42

 

21-7-2021 13:52:31 tot 21-7-2021 13:52:37

 

21-7-2021 14:09:51 tot 21-7-2021 14:09:57

21-7-2021 14:16:18 tot 21-7-2021 14:16:24

 

21-7-2021 14:24:02 tot 21-7-2021 14:24:08

 

21-7-2021 14:24:16 tot 21-7-2021 14:24:22

 

21-7-2021 14:24:22 tot 21-7-2021 14:24:28

21-7-2021 14:24:28 tot 21-7-2021 14:24:35

 

21-7-2021 14:24:54 test gestopt 


Test duratie: 0:50:27

 

 

Ik heb in 50 minuten, 10x netwerk verlies. Ik kan niet normaal in meetings aanwezig zijn, aangezien ik mensen hun zinnen af en toe niet eens meekrijg.

Hoe kunnen we dit oplossen? Een modem reset werkt niet, een modem vervangen werkt niet. 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

@MartijnB50 Hoe branden de lampjes op uw glasvezelkastje ( NT)( in de meterkast ?) 

@MartijnB50 Hoe branden de lampjes op uw glasvezelkastje ( NT)( in de meterkast ?) 

 

Aan/uit Brand
Pijltje link+pijltje rechts Brand
3 blokjes met lijnen er tussen Brand niet 

 

@MartijnB50 Hoe branden de lampjes op uw glasvezelkastje ( NT)( in de meterkast ?) 

 

Aan/uit Brand
Pijltje link+pijltje rechts Brand
3 blokjes met lijnen er tussen Brand niet 

 

Dat is een voor mij onbekende NT, kunt u daar een foto van plaatsen ?



Het is een Genexis Elements

Reputatie 7
Badge +10

@MartijnB50 Hoe branden de lampjes op uw glasvezelkastje ( NT)( in de meterkast ?) 

 

Aan/uit Brand
Pijltje link+pijltje rechts Brand
3 blokjes met lijnen er tussen Brand niet 

 

Als het onderste lampje totaal niet brand, heeft de Experiabox geen verbinding met de glasvezelaansluiting (rode kabel) en zou er helemaal geen internet moeten zijn.

 

Knippert hij niet? 

@MartijnB50 Hoe branden de lampjes op uw glasvezelkastje ( NT)( in de meterkast ?) 

 

Aan/uit Brand
Pijltje link+pijltje rechts Brand
3 blokjes met lijnen er tussen Brand niet 

 

Als het onderste lampje totaal niet brand, heeft de Experiabox geen verbinding met de glasvezelaansluiting (rode kabel) en zou er helemaal geen internet moeten zijn.

 

Knippert hij niet? 
 

 

 

Net weer gekeken. Het is momenteel als volgt:
 

Aan/uit Brand
Pijltje link+pijltje rechts Knippert
3 blokjes met lijnen er tussen Knippert 

Hoi @MartijnB50 . Je lijn lijkt vandaag stabiel. Is dat ook jouw ervaring?

gisteren stabiel, vanochtend weer hiccups

test start: 11:15:00
 

23-7-2021 11:20:20  lost connection
23-7-2021 11:20:25 connection established

23-7-2021 11:30:22  lost connection
23-7-2021 11:30:28 connection established

23-7-2021 11:32:36  lost connection
23-7-2021 11:32:41 connection established

23-7-2021 11:50:16  lost connection
23-7-2021 11:50:21 connection established

23-7-2021 12:01:03  lost connection
23-7-2021 12:01:09  connection established

23-7-2021 13:52:56  lost connection
23-7-2021 13:53:05 connection established

23-7-2021 13:54:01 lost connection
23-7-2021 13:54:09 connection established

 

test stop: 13:58:00

 

Nog steeds niet te volgen in sommige meetings

Waar komt deze uitdraai uit, @DennisA78 ? Ik zie hier nog steeds geen onderbrekingen in toevoer van het signaal. 

Kan het zijn dat dit alleen het draadloze signaal is dat wegvalt? Zie je ook iets gebeuren op de FTU/NT of de v12? 

Heb je ook itv ? Zijn daar ook storingen te zien?

Ik ping met een script iedere seconde naar google.com, tweakers.net en naar een ip van een externe server op IP niveau.

Dit doe ik op mijn computer die via LAN verbonden zit. De tijden dat ik geen connectie heb, zijn niet computer gebonden aangezien deze ook op andere apparaten in het huis gemeten zijn (zelfde tijdstippen).

Ik kan vaststellen dat het niet aan de LAN/WIFI verbinding ligt. Ik kan vaststellen dat het niet op modem niveau lijkt fout te gaan(ik had v12, nu een v10). 


Ik kan voor de volledigheid ook nog even smokeping op mijn raspberry pi laten lopen, mocht dit wenselijk zijn.


Ik denk dat het in het NT kastje of ergens in het netwerk van KPN zit, aangezien ik alles aan mijn kant van het netwerk met 90% zekerheid kan uitsluiten. 


 

Leuk je even gesproken te hebben, @MartijnB50 .

Je hebt zelf al flink wat handelingen ondernomen. Tijdens ons gesprek kwam nog wel de  VPN constructie ter sprake.  

Het is belangrijk dat we weten hoe een directe verbinding (mobieltje, laptop met directe verbinding zonder VPN) naar de buitenwereld pingt. Mocht je dan nog steeds problemen ervaren wil ik dat graag weten zodat we verdere actie kunnen ondernemen. 

@Erwin_ 

Ik heb nog geen tijd gehad om een bare bones ping systeempje in elkaar te zetten, mijn bruiloft staat voor volgende week, dus qua tijd kom ik redelijk wat te kort komende dagen!

 

Vandaag rond 13:40 connectie verloren. Ik kreeg de volgende melding:
Your broadband IP connection is down.
Please check if your Internet WAN connection is correctly configured.

Mijn NT kastje had de volgende situatie:
 

Aan/uit Brand
Pijltje link+pijltje rechts Uit
3 blokjes met lijnen er tussen Brand



Contact gelegd met klantenservice. Ik kreeg een SMS met link naar ‘Servicetool geen diensten’ die mijn netwerk zou testen. De progressie bar liep van 0 tot ong. 15%, toen schoot dit door naar 100% en gaf als melding ‘Er is een fout opgelopen’

Uiteindelijk doorverbonden naar een medewerker. Met gezamelijk instructies het stroom van het NT kastje afgehaald, 2 minuten gewacht en daarna weer op het stroom aangesloten.

Huidige situatie op NT kastje:

Aan/uit Brand
Pijltje link+pijltje rechts Knippert
3 blokjes met lijnen er tussen Knippert



Het rare is, ik heb wel gewoon stabiel netwerk vanaf 28-7-2021 14:01:25 via LAN & WIFI.


Dit is een .mp4 met waargave van NT kastje:
https://galavant.stackstorage.com/s/18eo8wotpkkZ7hXi

Het filmpje laat een goed werkende FTU/NT zien. 

Laten we het nog even aanzien. Ik kan me voorstellen dat je nu ook even andere prioriteiten hebt (gefeliciteerd, trouwens!) 

We kunnen te zijner tijd gewoon kijken hoe vaak die lijn verbreekt. Als we daar dan geen aanwijsbare reden voor kunnen vinden en er zijn verder geen potentiele boosdoeners in jouw eigen netwerk, dan wordt het tijd voor een monteur.Â