Beantwoord

Wegvallend internet ondanks omruil naar Box 12

  • 7 June 2022
  • 7 reacties
  • 83 keer bekeken

Sinds een paar weken last van wegvallend internet. In eerste instantie met het V10a modem, waarbij deze met behoorlijke regelmaat reboot. Na een incident bij KPN te hebben gemeld, nu in het bezit van een KPN Box 12. Hierbij blijft het modem wel online, echter verliest deze de verbinding. TV-kastje is rechtstreeks verbonden met de modem, en TV/Radio valt dan ook uit.

In de logbestanden van het modem staat deze melding:

  • Connection to the Internet has been terminated.(Reboot,Reconfiguration,forced termination

 

icon

Beste antwoord door AQper 13 June 2022, 08:31

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Dat is helaas een euvel van sommige van die modems, aan een oplossing wordt gewerkt d.m.v. een firmware-update.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @AQper, welkom hier. 

Aan de nieuwe firmware wordt gewerkt zoals JanD aangeeft. Dat is ook balen, maar hoop dat die niet lang meer op zich laat wachten. En voor de zekerheid, heb je het modem gereset toen je deze kreeg? Bij een nieuw modem is dat altijd verstandig. Weet je zeker dat die de nieuwste firmware etc. binnenhaalt. 

@Bart_Z , ja ik heb het modem een hardware reset gegeven. Helaas geen positief resultaat...

Reputatie 7
Badge +20

Dat is wel balen. :( Weet je zo welke firmware je nu hebt? In ieder geval komt de nieuwe er snel aan zoals je ook in het topic kan lezen. 

Voor de zekerheid wil ik toch graag jouw verbinding even doormeten. Zou je jouw profiel van verdere gegevens willen voorzien. Hoor ik van je als je dat gedaan hebt, dan duik ik daar eens in. 

@Bart_Z, afgelopen vrijdag toch nog maar eens met de KPN servicedesk gebeld, wat uiteindelijk resulteerde dat er afgelopen zaterdag een monteur is langs geweest. Bleken (te veel) errors op de lijn te zitten. Lijkt nu goed/opgelost te zijn. 

Reputatie 7
Badge +20

Dat is helemaal top. 

Mocht er toch nog weer wat zijn, laat het dan weten. 

Ga ik doen. Bedankt!!

Â