Beantwoord

Wegvallend internet op willekeurige momenten op de dag. (bedraad en via wifi)

  • 14 January 2022
  • 6 reacties
  • 72 keer bekeken

Goedemorgen,

 

ik heb vrijwel dagelijks last van wegvallend internet (zowel draadloos, als bedraad). Er lijkt hierbij geen duidelijke lijn te zijn in wanneer dit gebeurd (als ik aan het browsen ben, of in een videocall zit, maakt dus niet uit).

Ik kan, zodra dit gebeurd, ook geen verbinding maken met mijn modem (zowel niet via http://mijnmodem.kpn/ of via het directe ip adres 192.168.2.254). Het modem zelf achteraf lijkt ook geen bijzondere meldingen te tonen als ik hier achteraf weer wel bij kan inloggen. Tijdens het wegvallen van het internet staat het modem ook nog gewoon aan (met alle lampjes op groen). Op het modem heb ik verder geen speciale dingen ingericht, en na het rebooten van het modem lijkt het probleem ook niet verholpen. Het kpn-modem zelf heb ik ook pas ± 2-3 maanden in gebruik.

 

Het enige wat me is opgevallen tijdens het wegvallen van het internet, is dat zodra ik een pagina probeer te openen, er de volgende status melding van de browser optreed:

DNS_PROBE_STARTED

Na enkele seconden/minuten gevolgd door de browserstatus:

DNS_PROBE_FINISHED_BAD_CONFIG

En weer iets later werkt het internet weer.

 

Zijn er suggesties over wat ik nog kan proberen om dit probleem op te lossen?

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 17 January 2022, 19:17

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Badge +19

Heeft u dit soort dingen in huis?

 

Ik heb in huis soortgelijke apparaten, welke internet over het stroomnetwerk mogelijk maken. Deze punten leveren echter geen wifi-signaal. Ik heb echter niet het idee dat daar het probleem ligt. Immers heb ik zowel problemen met bedraad als wireless internet. Waarbij het bij deze laatste niet uitmaakt of ik naast het modem zit of in een andere ruimte (met direct gezichtsveld naar het modem).

Ik heb in huis soortgelijke apparaten, welke internet over het stroomnetwerk mogelijk maken. Deze punten leveren echter geen wifi-signaal. Ik heb echter niet het idee dat daar het probleem ligt. Immers heb ik zowel problemen met bedraad als wireless internet. Waarbij het bij deze laatste niet uitmaakt of ik naast het modem zit of in een andere ruimte (met direct gezichtsveld naar het modem).

Die dingen zorgen ervoor dat het modem een probleem ziet en het modem gaat dan opnieuw opstarten.

Verwijder ze eens en kijk het dan aan.

Badge +19

Ik begon meteen met die vraag omdat ik het probleem meteen herkende. Draadloze verbindingssets versturen data via het electriciteitsnetwerk zoals u al zei. Het electriciteitsnetwerk is daar niet voor geschikt. Data versturen doe je met een utp kabel. Verder is het zoals @martijn197108 zegt. 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @ReneApa, welkom op ons forum!
Dit probleem zit hem vaak ergens in het thuisnetwerk. Kun je toelichten hoe je dit verder ingericht hebt?
Heb je het nog eens een tijdje zonder draadloze verbindingssets kunnen proberen?

Als je wilt kijk ik ook graag even mee naar de lijn.
Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

Als je hierover liever direct contact hebt kun je ook altijd met ons bellen op 0800-0402 of chatten via www.kpn.com/service

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat het opgelost is. Anders hoor ik het graag!