Beantwoord

Wegvallend internet via Wifi Experia Box V10a

  • 28 February 2022
  • 3 reacties
  • 59 keer bekeken

Begin februari was mijn WiFi toegang geblokkeerd. Modem was zichtbaar, maar password werkte niet meer. Toegang tot modem werkte ook niet meer. Fabriekinstellingen gereset. Wachtwoord dat achter op modem staat gebruikt en weer toegang tot mijn modem (Experia Box V10a met firmware versie v5.00.53 build498-owl). Alleen was het WiFi wachtwoord niet meer mijn oude ww of het WiFi ww achter op het modem, maar verandert in “123456789”. Alles aangepast en sindsdien weer WiFi, maar nu heb ik wel continue internet onderbrekingen.

Valt een keer of 30 per dag heel even weg en komt dan weer terug. Soms wat langer en dan krijg ik ook een melding op de TV, maar meestal zeer kort. Wel lastig bij het gamen, want kan iedere keer het spel opnieuw opstarten.

Wat kan hier aan de hand zijn en wat kan er aan gedaan worden?

 

M.vr.gr.

 

Marco Hanen

 

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 8 March 2022, 11:29

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Marco Hanen, welkom op ons forum!
Dat is wel merkwaardig! Hoe brandt het lampje op je v10a als de verbinding wegvalt?

Kun je ook toelichten hoe je je apparatuur aangesloten hebt zitten?
Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

Beste Thomas,

Bedankt voor je reactie. Heb intussen ook contact gehad met 0800-0402 en na reset glasvezelkast (was ik even vergeten) werkt het tot nu toe weer goed. Geen onderbrekingen meer gehad. 

Overigens denk ik zelf dat het te maken heeft met de software update van begin februari. Toen was ik mijn V10a helemaal kwijt en kon er ook niet meer in via admin. Fabrieksreset gedaan. Mijn WiFi wachtwoord was alleen wel verandert in een voor mij onbekende; “123456789”. Volgens de KPN medewerker was er inderdaad iets fout gegaan bij die update. Instellingen worden van de V10a blijkbaar ergens bij KPN bewaard en kunnen dus weer ingelezen worden bij zo'n fabrieks-reset. Alleen had ik het wachtwoord van iemand anders gekregen. ????  Beetje vreemd.

Enfin, het werkt weer dus ik hoop dat dat zo blijft.

 

Marco

Reputatie 7
Badge +20

Hoi Marco! Fijn dat het opgelost is met een reset van de glasvezelkast! Dat kan een hoop uitmaken inderdaad.

Als je je wifigegevens aanpast via de online servicetools of KPN Thuis app worden deze inderdaad opgeslagen en ook na een reset weer opgehaald. Deze zijn echter wel aansluiting gebonden dus zouden wel via jouw aansluiting ingesteld moeten zijn ooit. 

Maar goed! Fijn dat alles weer werkt!
Mocht je toch verder nog vragen hebben dan weet je ons te vinden!