Vraag

Wegvallend Internet, zowel bekabeld als draadloos

  • 1 April 2021
  • 11 reacties
  • 74 keer bekeken

Ik heb sinds dit jaar opeens problemen met wegvallend internet, zowel bekabeld als wifi, dan valt het internet heel kort 30 seconden tot een minuut weg en daarna herstart het zichzelf. Ik heb meerdere keren deze oplossingen geprobeerd: modem resets, modem opnieuw opstarten, de wegvallend internet oplossingen van KPN, waar ze mij ook van kanaal wisselen, kabels vervangen maar dusver helpt nog niks.

Ik hoor graag hoe ik dit kan oplossen.

 

Alvast bedankt,


Mark


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Badge +19

Welk type modem heb je en zijn tv ontvangers met een kabel aangesloten op het modem?

Ik heb de Experia Box V10A, en ik heb geen TV.

Badge +19

Hum dat is vreemd dan.  Wat gebeurt er met de lampjes op het modem als er uitval is? Heb je het kabeltje tussen het modem en israpunt al gecontroleerd?

Het kabeltje heb ik ook gecontroleerd ja, de het lampje voorop blijft meestal groen, tenzij de modem langer dan een minuut uitvalt dan is hij rood. De Experia V10A heeft maar 1 licht voorop, en niet meerdere lichtjes zoals andere modellen.

Badge +19

Het beste kan je dan de klantenservice bellen. 0800-0402 gratis nummer. De medewerker kan dan de lijn doormeten. 

Oke, dankjewel voor de hulp Joep!

Reputatie 7
Badge +30

Ha @mjdeboer1, welkom! Ik zag dat je nog geen contact had gehad, klopt dat? Ik zie dat je glasvezel hebt: heb je het glasvezelkastje al eens twee minuten van het stroom gehaald? Daarnaast kan ik geen goede resultaten uit de door jou gedane Wifi Manager halen. Heb jij daar wel iets uit kunnen halen? Anders adviseer ik je sowieso om deze nog eens te doorlopen. Ik zie namelijk inderdaad ook wel wat verbroken verbindingen, maar eigenlijk alleen maar doordat je zelf het modem herstart en niet omdat er vanuit ons uitval is. Ik heb dus echt wat meer informatie nodig :-).

Hoi Marcia,

Ik heb inderdaad nog geen contact gehad. Mijn glasvezelkastje heb ik meerdere keren opnieuw opgestart, maar dat hielp niet. Ook de wifi manager hielp niet, overigens doet het probleem zich ook bekabeld voor dus het is niet alleen de wifi die wegvallend is. Overigens herstart ik de modem zelf niet heel vaak, maar ik las in een ander forum van iemand met soortgelijke problemen als ik, dat als de modem uitvalt dat het in jullie systeem staat als een gebruiker herstart, terwijl dat niet het geval is. Hier is het forum waar ik het over had:

 

Reputatie 7
Badge +30

Ah, op die manier! Ik zie inmiddels de afgelopen dagen geen verbroken verbindingen meer, klopt dat? Heb jij iets gewijzigd aan jouw kant? Het systeem adviseert een modemreset, maar ik begreep dat jij dit zelf ook al eens gedaan had en dat dit geen soelaas had geboden. Mocht het toch weer voorkomen, zou ik toch graag een reset willen doen om te kijken wat er uit de testjes komen. Kan dit op elk willekeurig moment? Je diensten vallen dat een paar minuten uit en dat is natuurlijk met thuiswerken o.i.d. niet handig. Je kan ook altijd toch even bellen/chatten op een moment dat het jou uitkomt. Voor de chat klik je op ‘administratie', ‘ik heb een andere vraag’ en dan kom je onderaan de pagina uit op de chat. Doe dit dan wel via mobiel internet, daar bij een reset de wifi en dus de chat wegvalt.

Hij was gisteravond nog een keer uitgevallen. Ik heb verder niks veranderd. Vandaag zou je op elk willekeurig moment de testen wel kunnen doen. En morgenochtend tot 12 uur ook. Dan is het niet erg als het internet even uitvalt.

Reputatie 7
Badge +15

@mjdeboer1 Ik neem het topic even over van @Marcia_ wat ik in dit geval graag wil doen is de Experiabox vervangen om te controleren of het probleem zich hierna nog voordoet. 

Ik stuur je een privé bericht met meer informatie!Â