Beantwoord

Wegvallende (bekabelde) internet tijdens gamen Xbox One X

  • 19 August 2020
  • 9 reacties
  • 501 keer bekeken

Badge

Hallo,

 

Na een aantal dagen wilde ik gaan gamen, maar nu gooit het internet mij steeds uit de game. We hebben samen (man en ik) alles al geprobeerd. De WIFI manager en de wifi test, maar niets blijkt te werken. Daarnaast hebben wij een V10 modem, hier heb ik al wel het één en ander over gelezen, maar toch wil ik dat dit probleem wordt opgelost. We hebben nooit problemen gehad tot een aantal dagen geleden. Kan dit liggen dat de V10 niet juist is? We hebben een restart en een hard reset met het modem uitgevoerd, maar tot op heden geen verbetering.

 

Met vriendelijke groet: 

 

Marissa

icon

Beste antwoord door Sanne van KPN 22 August 2020, 16:26

Bekijk origineel

9 reacties

Badge

Het gaat om gamen via de Xbox one x.. de Xbox is bekabeld met internet 

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @Marissa2  en welkom op het forum! Goed dat je je vraag hier stelt. Ik heb ook een V10 en heb nooit problemen met het gamen, dus ik wil in eerste instantie niet meteen de Experia Box V10 als boosdoener aanwijzen. Je geeft aan dat je de Wifi Manager hebt doorlopen, ik neem dus aan dat je via de wifi gamet? Zo ja, heb je dan de mogelijkheid om een internetkabel aan te sluiten tussen de Experia Box en de Xbox? Bekabeld zorgt echt voor een stabielere verbinding en met name bij gamen is dat niet onbelangrijk. 

Badge

Hoi @Sanne_M 

de Xbox is bekabeld aangesloten maar

volgens kpn moest ik toch de WiFi manager doorlopen.. vanochtend even geen problemen gehad maar nu start het weer helemaal opnieuw.. 

gr marissa

Reputatie 7
Badge +17

Hmm, de Wifi Manager zal niet veel uithalen als de Xbox bekabeld aan is gesloten, maar goed om te weten dat het om een bekabelde aansluiting gaat. De internetkabel loopt rechtstreeks van de Experia Box naar de Xbox? Wat als je een laptop of PC op de kabel aansluit? Valt de verbinding dan ook weg, of gebeurt dit alleen bij de Xbox? Vanochtend waren er geen problemen, maakten er toen toevallig minder apparaten gebruik van het internet en valt het internet ook op andere apparaten in huis uit als je op de Xbox uit je spel gegooid wordt?

Ook wil ik je vragen om je forumprofiel aan te vullen met je adresgegevens en naam en geboortedatum van de contractant. Dan kan ik de verbinding doormeten. 

Badge

De laptop heeft ook problemen met wegvallende internet. De experia box staat direct bekabeld met de Xbox of laptop. We hebben beide geprobeerd. 
daarnaast vanavond wel gebeld met de klantenservice, zij gaf aan dat het misschien ligt aan de internet snelheid. Deze hebben wij nu verhoogd van 100mbit naar 200mbit en hebben 14 dagen om dit uit te proberen.. persoonlijk denk ik dat het niets mee te maken heeft, maar dat is afwachten. Ik hoop dat u misschien nog meerdere oplossingen heeft. 
de profiel wordt aangevuld!

 

gr Marissa 

Hmm, de Wifi Manager zal niet veel uithalen als de Xbox bekabeld aan is gesloten, maar goed om te weten dat het om een bekabelde aansluiting gaat. De internetkabel loopt rechtstreeks van de Experia Box naar de Xbox? Wat als je een laptop of PC op de kabel aansluit? Valt de verbinding dan ook weg, of gebeurt dit alleen bij de Xbox? Vanochtend waren er geen problemen, maakten er toen toevallig minder apparaten gebruik van het internet en valt het internet ook op andere apparaten in huis uit als je op de Xbox uit je spel gegooid wordt?

Ook wil ik je vragen om je forumprofiel aan te vullen met je adresgegevens en naam en geboortedatum van de contractant. Dan kan ik de verbinding doormeten. 


ik weet niet of je de topics over call of duty al heb gelezen maar dat er een probleem is bij online gamen via kpn. wifi of bedraad maakt in deze niet uit. heel veel mensen die gamen hebben hier nu last van ongeacht de game die je speelt.

Reputatie 7
Badge +17

@mcferra Scherp, bedankt voor je bijdrage! 🙂 @Marissa2 Gaat het in alle gevallen om COD toevallig? Zo ja, dan lees ik in dit topic dat die problemen inmiddels verleden tijd zijn. Is dit bij jou ook zo? 

Mocht het om een ander spel gaan of valt de verbinding buiten het gamen om ook weg, gebeurt dit dan als er meerdere apparaten in huis gebruikmaken van het internet? Dan kan het namelijk wel goed met de internetsnelheid te maken hebben. Voor stabiel online gamen op één apparaat in huis heb je vaak rond de 25 Mbit/s nodig. Ik zie dat je nu naar de 200 Mbit/s gaat per 25 augustus, dus als het aan de snelheid thuis lag zou het daarna verleden tijd moeten zijn. Ik heb de verbinding ook doorgemeten en zie een hoop verbrekingen op 19 augustus en een aantal op 20 en 21 augustus, maar vandaag lijkt de verbinding zich te gedragen. De verbrekingen kunnen ook door herstarts of resets van de Experia Box zijn overigens. Merk jij ook dat het sinds vandaag beter gaat? Ik ben benieuwd! 

Badge

Hoi @Sanne_M 

 

inmiddels is het probleem verholpen.. het lag niet aan de internet snelheid dus dat was wel fijn.. wat het precies is geweest weet ik niet, maar er was een probleem met een bepaalde poort. Nu is dat weer opgelost! 
bedankt voor de jullie hulp en @mcferra  bedankt vóór de tip!!

 

gr Marissa 

Reputatie 7
Badge +17

Yes! Fijn dat het weer werkt. :smile: Mocht je de bestelling van sneller internet hierdoor willen annuleren, dan kun je altijd weer bellen met ons via 0800-0402 en dan kunnen mijn collega's dit met je regelen. Bedankt voor de terugkoppeling!

Reageer