Beantwoord

Wegvallende en trage internet

  • 26 January 2021
  • 2 reacties
  • 59 keer bekeken

Goedemiddag,

 

Sinds paar maanden nu ondervinden wij zeer slecht internet thuis. (eigenlijk gebeurt dit al jaren maar ik denk nu met het vele thuis zitten dat het onwijs hinderlijk begint te worden) het probleem is dat dit heel wisselend is. Ene moment werkt het goed en zijn de snelheden zowel bekabeld als via de wifi helemaal prima maar laatste tijd komt het steeds vaker voor dat de snelheden zo traag zijn dat een teams meeting er mee op houdt. dit gebeurd op een middagje een teams vergadering zo'n 5 x. Hiernaast is een multiplayer spelletje spelen ook niet altijd mogelijk deze geeft dan aan dat er absurde pakket loss aanwezig is. Dit werkt zowel via de wifi als bekabeld beide geven het zelfde probleem. Hiernaast wil het ook wel paar keer per week gebeuren dat er helemaal geen internet aanwezig is en ook op de router brandt het lampje dan rood. Ook ben ik vrijwel elke middag alleen thuis of met z’n 2en. Router resetten maakt niks uit ook het glasvezel kastje is al eens stroomvrij geweest. 

 

Het is wel een oude Experia v8 box zou dit nu problemen opleveren?

 

Ook heb ik een paar jaar geleden contact gehad en werd er mij aangeraden om van "lijn” te wisselen in de wijk omdat het kon zijn dat die overbelast werden door buren etc. Ik zou dit graag nogmaals willen proberen alleen weet ik niet meer hoe iemand die dit herkent?

 

 

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 2 February 2021, 14:25

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @GvanDijk, welkom hier. 

Als ik je verhaal zo lees is het puur de WiFi die problemen geeft, dat klopt toch? In dat geval wil ik je aanraden om de tips voor wegvallende en trage WiFi te doorlopen. Hoor graag of dat voor verbetering zorgt. 

Mocht je bekabeld ook problemen ervaren, dan is er vermoedelijk meer aan de hand, dan wel met het modem of de lijn. Zou je in dat geval jouw profiel willen voorzien van gegevens. Hoor ik van je als je dat gedaan hebt, dan kijk ik mee. 

Reputatie 7
Badge +20

Ik ga er van uit dat alles duidelijk is, ik heb namelijk geen reactie meer gezien.