Beantwoord

wegvallende internetverbinding V10a (bekabeld)

  • 11 June 2020
  • 3 reacties
  • 55 keer bekeken

Goedemorgen,

 

Ik heb sinds deze week een probleem met mijn internet. Er is niks gewijzigd in de opstelling/config en ik zie in de logging voortdurend de volgende regels terugkomen wanneer het internet wegvalt. Ik heb op internet gelezen dat dit te maken zou hebben met DHCPV6 verkeer i.c.m. de nieuwe Experiabox V10A. Gisteren heb ik al contact gehad met Thomas van jullie Servicedesk en hij heeft mijn router “intern” gereset? ik moest ook mijn router “weer” naar fabriekinstellingen zetten.

 

Noodzaak is wel dat dit snel opgelost wordt, want ik heb een drukke baan en werk vanuit huis. Graag een oplossing :)

 

Hierbij de logging wat je voortdurend terug ziet keren zodra het internet wegvalt:

 

Jun 11 06:34:23 VRV9517 daemon.info dnsmasq[5607]: exiting on receipt of SIGTERM
Jun 11 06:34:25 VRV9517 daemon.info dnsmasq[31773]: make: family 2
Jun 11 06:34:25 VRV9517 daemon.info dnsmasq[31773]: make: family 2
Jun 11 06:34:25 VRV9517 daemon.info dnsmasq[31773]: make: family 10
Jun 11 06:34:25 VRV9517 daemon.info dnsmasq[31773]: make: family 10
Jun 11 06:34:25 VRV9517 daemon.info dnsmasq[31775]: started, cache disabled
Jun 11 06:34:25 VRV9517 daemon.info dnsmasq[31775]: compile time options: IPv6 GNU-getopt no-DBus no-i18n no-IDN DHCP no-DHCPv6 no-Lua TFTP no-conntrack no-ipset no-auth no-DNSSEC no-ID loop-detect inotify
Jun 11 06:34:25 VRV9517 daemon.info dnsmasq[31775]: read /etc/hosts - 6 addresses
Jun 11 06:34:25 VRV9517 daemon.info dnsmasq[31775]: using nameserver 195.121.1.34#53
Jun 11 06:34:25 VRV9517 daemon.info dnsmasq[31775]: using nameserver 195.121.1.66#53
Jun 11 06:34:25 VRV9517 daemon.info dhcpd: Wrote 14 leases to leases file.

icon

Beste antwoord door Kayemi 11 June 2020, 13:38

Bekijk origineel

3 reacties

Ik heb alles stroomloos gemaakt voor de duur van 1 minuut. Tot nu toe heeft dit het gewenste effect.

Het lijkt erop dat de oplossing is: 

 

NT en Experiabox 2 minuten van het stroom te halen en daarna NT en Experiabox weer aansluiten.

Reputatie 7
Badge +17

Nou @Kayemi van harte welkom op ons Forum! Bedankt voor je vraag en tegelijkertijd de oplossing. Zo te horen heeft de meest simpele handeling het probleem opgelost, Top! Laat je het weten als we nog iets kunnen betekenen? 
Veel succes met thuiswerken! Ik hoop dat het een beetje te doen is in deze warmte. :smile:

Reageer