Beantwoord

Wegvallende LAN paar keer per dag

  • 11 April 2020
  • 5 reacties
  • 49 keer bekeken

gezien deze topic al 9 maanden oud is, gok ik dat het probleem toch opgelost was met vervangen van de router. klopt dit @MusicSack ?

Ik heb namelijk sinds een aantal weken hetzelfde probleem:

wegvallende LAN verbinding op meerdere PC's en NAS. wifi blijft overeind. router is in de 4-6 minuten niet te pingen. komt nadien zelf weer online, of als ik de kabel er opnieuw insteek.

begon met eenmaal per dag, inmiddels is 5-6 maal per dag normaal.

kabels vervangen poorten gewisseld, eigenlijk alles wat ik hier gelezen heb gecontroleerd.

zojuist IPV6 op de router uitgeschakeld dat moeten we nog afwachten.

gehele netwerk statisch ingericht boven de .100. onder 100 is voor de mobiele devices. 

Gaat KPN de tg789 router kosteloos vervangen mocht het IPV6 niet het probleem zijn?

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

icon

Beste antwoord door JohTheMa 11 April 2020, 10:38

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Klopt is opgelost maar niet door het vervangen van de Router. Ik beschikte over een SONOS installatie een van de players veroorzaakte stress in het netwerk. Ben er achter gekomen door alles lost te koppelen van het netwerk en alles )NAS, SONOS players, LapTop etc.) een voor een weer op het netwerk te zetten. Dit een dag testen en vervolgens weer verder. Dit nam een week in beslag. 

Hoi @Doublejan . Welkom op het forum.

Een mooie troubleshoot van @JohTheMa . Op die manier kun je achterhalen of het probleem door een van de apparaten in je netwerk veroorzaakt worden of dat er toch iets niet goed gaat met de toevoer van het signaal.

Mocht je het idee hebben dat er aan de KPN zijde iets mis gaat, lees ik dat graag.

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je momenteel voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.

Ik ga de helft van het netwerk uitschakelen, de problemen lijken temperatuur gebonden te zijn, dus ik krijg een idee waar het misgaat. Waarschijnlijk komt een switch in de problemen die in een warme ruimte (kas) hangt. Ik laat het nog weten hoe het afloopt. Afgelopen dagen waren de problemen een stuk minder iig

Afgesproken, @Doublejan . Een kas is waarschijnlijk geen ideale plek voor elektronica. Ik hoop dat je de dader gevonden hebt.