Vraag

Wegvallende verbinding

  • 14 February 2021
  • 11 reacties
  • 67 keer bekeken

hallo mijn experia v10 valt regelmatig uit. Ik mis dan ineens de wifi op mijn laptop. Ook de vaste verbinding naar mijn ps4 hapert om de haverklap.  blijf de v10 maar herstarten of terug te zetten naar fabrieksinstelling niets helpt. Wie weet een oplossing. GRT Marcel


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Welkom op het forum @Thebeij. Heb je de reset van de Experiabox uitgevoerd zoals aangegeven bij stap 2 in onze instructie? Zo ja zou je dan je profiel in kunnen vullen zodat ik voor je kan kijken of er iets met de verbinding naar de woning zelf aan de hand is?

Hallo Bram, ik heb een complete reset uitgevoerd maar niets helpt. mijn profiel heb ik in gevuld ik verneem graag van je. misschien is opsturen van een nieuwe box de oplossing.

 

grt Marcel 

Reputatie 7
Badge +17

Ik zie dat de verbinding inderdaad een aantal keer is weggevallen. Wat daar de oorzaak van is kan ik niet direct vinden. Zou je kunnen aangeven of op zo'n moment van uitvallen wel de televisie blijft werken? Zou je daarnaast kunnen kijken of het wegvallen begint als specifiek een stuk apparatuur, zoals de Playstation, wordt aangezet?

op het moment van uitvallen valt alleen het internet uit op de laptops. de playstation blijft wel gewoon werken. inmiddels denk ik dat het uitvallen van de lan verbindeing bij de playstation komt door de playstation zelf. Ik zou wel willen onderzoeken of het ligt aan mijn experia v10 box.

Reputatie 7
Badge +17

Wat ik je kan aanraden is inderdaad te kijken of het aansluiten of afkoppelen van verschillende producten kan uitsluiten of een van de apparaten het probleem veroorzaakt. Het zou kunnen helpen om te kijken of een van de kabels ergens wellicht een stukje schade heeft en de oorzaak is. Mocht je uiteindelijk tot de conclusie komen dat de box zelf weldegelijk stuk is laat het dan hier even weten. Dan kijk of of vervanging nodig is. :relaxed:

Hallo Bram,

 

Ik heb het een ander verder uitgezocht gisteren en vandaag. Ik denk toch dat het ligt aan de box ligt.

Deze zou ik dan ook graag willen vervangen. hoe dit aan te pakken?

Reputatie 7
Badge +17

Begrijp ik daarmee goed dat het probleem ook voorkomt als bijvoorbeeld alleen de Playstation of alleen de laptop is aangesloten?

Klopt inderdaad. De laptop geeft inderdaad aan geen verbinding te hebben zonder dat de playstation aan staat. Ook de playstation geeft soms korte tijd aan geen verbinding te hebben.

 

 

Goedemorgen, Toch wel jammer dat het nu al weer 2 dagen stil is. Mijn probleem is nog steeds niet opgelost hopelijk heb ik snel een oplossing want dit werkt niet prettig zeker niet als je de financiele administratie doet en betalingen. @Bram_ Weet je al wat meer?

Reputatie 7
Badge +17

@Thebeij ik heb na nog een meting toch besloten om een nieuw modem aan te vragen. Het is een lastig probleem omdat het in dit soort gevallen vaak aan het thuisnetwerk ligt en dan een modem sturen geen oplossing is. De aanvraag is dus ondertussen gedaan en ik zal je op de hoogte houden van de voortgang!

@Bram_ super dank je wel ik verneem graag van je wanneer je meer weet.