Beantwoord

wegvallende verbinding en mogelijheid glasvezel

  • 9 November 2020
  • 17 reacties
  • 95 keer bekeken

Sinds 1 september de sleutel van onze nieuwe woning. Wederom voor kpn gekozen omdat het vorige keer goed beviel. Deze keer gaat het wat minder.
 

 We hebben een nieuwe experiabox met super WiFi. Internetsnelheid is niet hoog (max 14mb). De laatste tijd problemen met wegvallende verbinding van internet. Zowel via de WiFi als bekabeld last van. Met thuiswerken best vervelend. Zijn daar oplossingen voor? Wij hadden de hoop dat glasvezel een oplossing gaat zijn maar dat blijft onduidelijk  

 

eind november sluit delta fiber overal in onze wijk glasvezel aan, ongeacht je aanbieder. Kan kpn van deze glasvezel gebruik maken ookal legt iemand anders deze aan? Eerder gevraagd bij kpn toen was het ja en vandaag was het een onduidelijke nee. 
 

als het een nee blijft ga ik toch nadenken over overstappen met deze lage en wegvallende verbindingen. Ookal hebben we pas sinds kort het abbonement. 
 

iemand tips of ervaringen?

icon

Beste antwoord door Dionve 9 November 2020, 19:44

Bekijk origineel

17 reacties

Badge +19

Wat zegt deze site over de te behalen snelheid op jouw adres? https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl graag een screenshot zonder je postcode plaatsen. 

 

Vul in onderstaande link de postcode en huisnummer in en vermeld in je volgende reactie de uitkomst in

https://tele2-fpi-info.fourstack.nl

Heb een screenshot geplaatst. 

Vul in onderstaande link de postcode en huisnummer in en vermeld in je volgende reactie de uitkomst in

https://tele2-fpi-info.fourstack.nl

Heb hierboven een screenshot geplaatst. 

Badge +19

Tsja je hebt het zelf al gezien he. Meer dan 16 zit er echt niet in. Overstappen is dan toch het beste helaas.

Tsja je hebt het zelf al gezien he. Meer dan 16 zit er echt niet in. Overstappen is dan toch het beste helaas.

Kan kpn dan gebruik maken van de glasvezel die door delta fiber wordt aangelegd?

Badge +19

Kpn maakt levert zelden over het netwerk van een ander. Misschien heb je hier iets aan. https://www.kpnnetwerk.nl/providers/alle-providers/

Kpn maakt levert zelden over het netwerk van een ander. Misschien heb je hier iets aan. https://www.kpnnetwerk.nl/providers/alle-providers/

Oké bedankt. Dan zal ik uit moeten zoeken hoe het met overstappen zit. Hebben natuurlijk een jaarcontract wat loopt tot 1 september volgend jaar. Maar een jaar met deze verbinding gaat het niet worden. 

Badge +19

Ik denk dat het geen overstappen wordt. Ik denk eerder dat je 2 aanbieders in huis moet nemen.  Zonde van je geld natuurlijk maar er zit weinig anders op.

Ben benieuwd wat voor antwoord je krijgt van een KPN  moderator over eventueel opzeggen bij KPN v.w.b. de halen internet op jou adres en of je in aanmerking komt voor een 4G verbinding in je buitengebied.

Vul je forum profiel aan met je postcode en huisnummer en klantnummer dan ziet webcarewie je bent

Ben benieuwd wat voor antwoord je krijgt van een KPN  moderator over eventueel opzeggen bij KPN v.w.b. de halen internet op jou adres en of je in aanmerking komt voor een 4G verbinding in je buitengebied.

Vul je forum profiel aan met je postcode en huisnummer en klantnummer dan ziet webcarewie je bent

Net via chat contact gehad maar dat was niet erg hoopvol. Ging alleen over dat de bedenktijd voorbij is. 

Ben benieuwd wat voor antwoord je krijgt van een KPN  moderator over eventueel opzeggen bij KPN v.w.b. de halen internet op jou adres en of je in aanmerking komt voor een 4G verbinding in je buitengebied.

Vul je forum profiel aan met je postcode en huisnummer en klantnummer dan ziet webcarewie je bent

Profiel heb ik aangevuld. Dank voor de reacties. 

Reputatie 7
Badge +24

Tsja je hebt het zelf al gezien he. Meer dan 16 zit er echt niet in. Overstappen is dan toch het beste helaas.

Kan kpn dan gebruik maken van de glasvezel die door delta fiber wordt aangelegd?

Kan wel. Maar ze doen het niet. KPN moet daarvoor natuurlijk aan Delta betalen. En ze kunnen het vooralsnog niet eens worden over de prijs.

Reputatie 7
Badge +24

Net via chat contact gehad maar dat was niet erg hoopvol. Ging alleen over dat de bedenktijd voorbij is. 

Tja... u had bij afsluiten voor € 2,50 extra kunnen kiezen voor maandelijks opzegbaar. Dan had u geen jaarcontract gehad. Waarschijnlijk had u ook geen SuperWiFi's of korting gekregen... maar dat terzijde.

Het enige advies wat ik nu nog kan bedenken: zoveel mogelijk bekabeld werken. En tv uit als u op de pc of laptop werkt.

Reputatie 7
Badge +10

Ik ben niet van Webcare maar kan wel met zekerheid zeggen dat KPN niet via Delta fiber zal leveren.

Zoals Nick83 al zei: zowel prijs als alle aanvullende voorwaarden zijn al een paar jaar een groot struikelblok.

Telefonisch contact gehad. Mevrouw heeft hij haar best gedaan maar de conclusie is:

  1. Doorgaan zoals het is. Er komt 14mb binnen. 
  2. huisige contract afkopen voor de resterende maanden. 
  3. Zelf extra aanbieder erbij nemen en kpn eigenlijk afkoppelen en in de kast laten liggen. 

Technisch is er weinig op te lossen want de WiFi manager meet 11mb. Verder konden ze geen gekke dingen zien. 

Reageer