Beantwoord

Wegvallende verbinding Experia box

  • 11 May 2020
  • 17 reacties
  • 145 keer bekeken

Mijn experia box V10 valt wel 6 keer per dag weg, alle tools van kpn al geprobeerd.

de box start wel weer op na 5 tot 10 minuten, maar voor thuis werken is dat wel lastig. 

wie kan mij van advies zijn voor een oplossing

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 18 May 2020, 15:43

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

Reputatie 7

Heb je een glasvezelaansluiting of VDSL?

heb geen glasvezelaansluiting maar VDSL

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @rgrk91. Welkom op ons forum! Wat vervelend dat je de ExperiaBox steeds moet resetten omdat jouw verbinding steeds wegvalt. Valt de verbinding weg op meerdere apparaten en maak je gebruik van wifi, kabel of beide? Zou je alvast jouw gegevens achter willen laten op het KPN Forum profiel? Dan kunnen wij het verder voor jouw uitzoeken. 

Bedankt voor de reactie, de verbinding valt op meerdere apparaten weg, omdat de experiabox uitvalt.

maak gebruik van kabel en wifi. hoop dat je ons kan helpen

heb de gegevens achter gelaten in mijn profiel

Hoi @rgrk91 . Ik zie inderdaad heel veel verbrekingen.

We meten op dit moment een slechte verbinding.  Nu willen we graag eerst de situatie bij jou thuis uitsluiten.

Hoe is de experiabox aangesloten? Zit het kabeltje goed vast? Hoe lang is dat kabeltje? Hoe ziet jouw KPN aansluitpunt er uit? Kun je er desnoods even een foto van maken.

Mocht er nog een zogenaamde splitter tussen de hoofdaansluiting en jouw experiabox zitten, mag je die ertussenuit halen.

Als alles goed zit, pakken we de draad verder op.

 

De experiabox  is door een kpn monteur aangesloten en al die tijd niet veranderd.

De experiabox  is rechtstreeks aangesloten op het kpn aansluitpunt, geen splitter zit er tussen.

Reputatie 7
Badge +30

Dan zou ik graag een monteur voor je aan willen vragen. Is dat in orde en zo ja, wanneer komt jou dit uit? Het kan op doordeweekse dagen tussen 8 en 18 uur. Zou je ook een contacttelefoonnummer in je forumprofiel willen zetten? Zodat de monteur contact met je op kan nemen van te voren? Dat kan onder ‘persoonlijke opmerkingen'. 

 

Ik moet er nog even bij vermelden dat er kosten in rekening gebracht kunnen worden door de monteur, als het probleem toch aan jouw kant blijkt te liggen. Stel er zit een kabel niet goed in o.i.d. Vandaar ook de eerdere vraag of alles naar behoren aangesloten zit. 

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @rgrk91 Ik zie dat je niet hebt gereageerd op de vraag van collega Marcia. Is het nog nodig om een monteur voor je in te plannen? Zo ja, wanneer zou dit kunnen voor jou? Of werkt alles inmiddels beter? 

vind het prima om een monteur in te plannen, liefst op een maandag.

mijn telefoonnummer staat in het profiel.

nee, het werkt nog niet beter.

Reputatie 7
Badge +21

Ik heb zojuist een afspraak ingepland voor maandag (18 mei) tussen 10.00 en 12.00 uur. Laat je ons weten hoe het afloopt?

Wil graag de afspraak voor de monteur annuleren (18-5 tussen 10.00 en 12,00 uur)

Het lukt mij niet dat online te doen, geen mogelijkheid gevonden omdat te kunnen doorgeven, daarom deze mededeling. neem aan dat dit voldoende is.

 

Dat is een beetje kort dag, @rgrk91 . Het forum is niet permanent bewaakt. Voor acute zaken kun je dan beter 0800 0402 bellen.

Is de monteur vanochtend geweest? Mag ik de reden vragen waarom je de monteur wilt annuleren?

Heb de monteur aan de lijn gehad en uit gelegd dat annuleren moeilijk is op de KPN site.

Onverwachts kwam er wat van het werk tussendoor.

Werken alle diensten nu wel naar behoren?

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.