Beantwoord

Wegvallende wifi

  • 9 June 2020
  • 14 reacties
  • 118 keer bekeken

Goedemorgen,

Sinds kort heb ik 2 Experia Wifi versterkers geïnstalleerd. Vanaf dat moment valt de wifi verbinding vaak weg en komt na een paar minuten pas weer terug. De Experia box heb ik al gereset en alles nogmaals opnieuw geïnstalleerd. 1 versterker hangt in de meterkast naast de Experia box (v10) en neemt dus de wifi van de box over. De andere staat in de slaapkamer welke aangesloten is op de Ethernetkabel van de Tv ontvanger. 

Ook de snelheid is aan de lage kant. Bij de meterkast meet ik 120 Mbps download. Maar in de woonkamer (1 deur door) hou ik daar ongeveer 5 Mbps van over. 

De wifimanager heb ik ook al vaak gebruikt maar verhelpt het probleem helaas niet. Iemand nog suggesties? Ik hoor het heel graag. 

icon

Beste antwoord door RobbertVisscher 23 July 2020, 19:02

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Die in de meterkast, kun je die niet beter in de woonkamer plaatsen?

Daar heb ik inderdaad ook aan gedacht maar dan heb ik geen wifi signaal meer voor mijn Auto die voor de deur staat. En die heeft dat nodig voor updates. Dan nog verhelpt dit niet het probleem van het wegvallen van de Wifi. 

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @RobbertVisscher. Welkom op het KPN Forum. Wat vervelend dat jouw wifi verbinding vaak wegvalt. Ervaar je deze wifi problemen op meerdere apparaten? Denk hierbij aan laptops, smartphones, etc. Daarnaast zou ik graag willen weten of je ook problemen ervaart op jouw tv-ontvanger. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kijk ik of ik vanuit deze kant iets bijzonders zie. 

Reputatie 7
Badge +24

Dan nog verhelpt dit niet het probleem van het wegvallen van de Wifi. 

Wegvalend wifi komt mogenlijk doordat wifi punten in de buurt staan van een externe storingsbron. Met dit in het achterhoofd is een meterkast een hele slechte plek. Daarom zou ik toch maar eens proberen om hem in de woonkamer te plaatsen. Zodanig dat er de eerst paar meter geen enkel ander elektrisch apparaat te vinden is.

Reputatie 7
Badge +21

@RobbertVisscher We hebben niets meer van je gehoord. Heb je nog geprobeerd om jouw versterker te verplaatsen naar de woonkamer, zoals Nick83 voorstelde? Ik ben erg benieuwd of je nu een stabielere wifi verbinding hebt in huis. We horen graag van je!

@Vikash Sorry ik zie de berichten nu pas. Ik heb mijn profiel aangevuld. Ik ervaar nog steeds wegvallende wifi. Zowel beneden als op zolder. Het verplaatsen van de versterker heeft weinig zin omdat ik ook buiten bij de voordeur Wifi moet hebben. Eigenlijk is het wifi signaal nog slechter geworden na installatie met van de versterkers. Daarvoor met alleen het Modem was de verbinding wel stabiel. De snelheid was toen erg laag maar is dat nu ook vaak nog steeds. 

Reputatie 7
Badge +21

Ik heb het probleem vanuit hier proberen te verhelpen. Zou je willen bekijken of je de komende dagen verschil merkt? Als dit niet het geval is, dan moet we het verder uitzoeken.

@Vikash helaas nog steeds problemen. Het lijkt te komen door de versterker die op de 1e verdieping staat. Deze valt vaak ook uit een moet ik opnieuw opstarten. Deze heb ik al een paar keer opnieuw geïnstalleerd. Zouden we deze kunnen omruilen voor een andere? Ik hoor het graag. 

@Vikash ook de tv ontvanger werkt erg slecht met de versterker ertussen. Is vaak de verbinding kwijt. Ik heb de versterker er nu tussen uit gehaald en dan werkt het zoals het zou moeten. Ik hoor graag hoe de versterker omgeruild kan worden. 

Reputatie 7
Badge +21

@RobbertVisscher Ik zal voor jou uitzoeken of het mogelijk is om de versterker om te ruilen. Ik kom er zo snel mogelijk op terug.

Reputatie 7
Badge +21

Het is gelukt! Zaterdag 11 juli kan een nieuwe Experia Wifi ophalen. Je ontvangt zo een privébericht.

Reputatie 7
Badge +21

Heb je de nieuwe Experia Wifi inmiddels al opgehaald en is het probleem daarmee verholpen?

Het is gelukt! Zaterdag 11 juli kan een nieuwe Experia Wifi ophalen. Je ontvangt zo een privébericht.

@Vikash ik heb hem dinsdag opgehaald en geïnstalleerd. Wifi boven lijkt nu een stuk beter. Komende dagen zal ik het nog even goed testen. Voor nu bedankt! 

Reputatie 7
Badge +21

Wat goed om te lezen dat jouw wifi verbinding in huis is verbeterd. Als je mijn hulp nog nodig hebt, dan lees ik dat graag.