Vraag

Wegvallende WiFi en soms televisie met Fritz!box

  • 3 April 2024
  • 12 reacties
  • 112 keer bekeken

Reputatie 1

Zelfde probleem Met fritzbox. Gisteren gebeld met XS4ALL vandaag zou monteur komen helaas niemand gezien en niks gehoord (dat vind ik nog storender) Wifi valt weg, tv blijft soms hangen, apps laden op tv duurt lang of werkt niet internetsnelheid erg laag. 

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt
 


12 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Hoi @RenévdWe 

Het beste kun je in dit geval de Fritz!Box helemaal terug zetten naar fabrieksinstellingen, en vervolgens via Wizard opnieuw aanmelden op het KPN glasvezelnetwerk.
Controleer ook of er mogelijk een nieuwe software update voor je Fritz!Box klaar staat.
Zo ja, installeer die dan gelijk.

Stappenplan om je Fritz!Box terug te zetten naar fabrieksinstellingen:

  • Log in op je Fritz!Box (via fritz.box)
  • Ga in het linkermenu naar Systeem en klik daarop
  • Klik daarna (eveneens in de linkerkolom) op Back-up
  • Op deze pagina klik je (bovenaan) op Fabrieksinstellingen en volg de aanwijzingen.
  • Het terugzetten naar fabrieksinstellingen, duurt tussen de 5 en 10 minuten

Zodra de Fritz!Box weer klaar is voor gebruik, kun je via de wizard alles weer opnieuw inladen.
Gebruik dan wel KPN Glasvezel (heb je DSL kies dan voor KPN) tijdens de stappen in de wizard.
Als je door de wizard heen bent, krijg je als slot een melding als er een nieuwe software update voor je Fritz!Box klaar staat, maar je kunt ook je Fritz!Box laten zoeken naar eventuele software updates.

Laat even weten, of je hiermee de door jouw vermelde problemen hebt kunnen oplossen.
Zo niet, dan ligt het waarschijnlijk aan de lijn tussen de wijkcentrale en je huisadres.

Reputatie 1

Dank voor je reactie! Waarom zou ik kiezen voor KPN Glasvezel? Ik zit nu (nog) bij XS4all namelijk

 

Reputatie 7
Badge +10

XS4ALL bestaat officieel niet meer, en is nu volledig overgenomen door KPN.
Alleen de website is nog in de lucht (maar bij veel keuze’s wordt je al doorgelinkt naar de website van KPN), en er is nog een eigen klantenservice actief bij vragen en technische problemen.

Maar als XS4ALL klant maak je al wel gebruik van een Mijn KPN account, om o.a. je facturen in te kunnen zien.

Vandaar dat je tijdens het herinstalleren van je Fritz!Box (via de wizard) ook gewoon kunt kiezen voor de keuze KPN glasvezel, want dat werkt namelijk ook gewoon.

Met andere woorden: XS4ALL = KPN!

Denk dat over een tijdje de website van XS4ALL uit de lucht wordt gehaald, en de klantenservice wordt ondergebracht bij KPN Service Plus waar al ex-medewerkers van XS4ALL werkzaam zijn.

Reputatie 1

Dank voor je reactie!
Herstarten etc is gelukt, helaas haal ik nog geen 100mb (bedraad) zal dus wellicht toch aan de lijn liggen
Bedankt voor je hulp

Reputatie 7
Badge +30

Hoi Rene, fijn dat het herstarten enzo is gelukt. Maar ik kom graag nog even terug op je eerste bericht. Je geeft aan dat er een monteur zou komen, maar die is niet geweest. Dan raad ik je toch aan om even opnieuw telefonisch contact op te nemen (020-3987666) zodat er een nieuwe afspraak gemaakt kan worden, of een technische melding als dat nodig blijkt. 

Reputatie 1

Dank voor je bericht Erik. Donderdag is er een monteur geweest van KPN. De monteur van woensdag was ingepland via XS4ALL.  Al is het natuurlijk 1 pot nat. De monteur die er donderdag was gaf aan dat de monteur op woensdag alles had afgevinkt en weg is gereden. Zelfs wifi getest maar hij is niet eens binnen geweest sterker nog niet eens aan de deur. Ook geen reactie gehad op mijn berichten die ik gestuurd had. Kei slechte service. 

Reputatie 7
Badge +30

Oef, dat is inderdaad niet heel netjes. Ik verwacht dat de monteur die er donderdag geweest is hier ook verder werk van heeft gemaakt. 

Is je verbinding na zijn bezoek wel weer in orde?

Reputatie 1

Wifi is een hel, elke x paar tellen geen verbinding. Monteur die op donderdag is geweest heeft enkel glasvezel kastje vervangen. Wilde ook nieuwe router V12 of zoiets van KPN ophangen en WIFI versterker plaatsen, die versterker moest ik dan betalen. Toen leek het me handiger om maar helemaal over te stappen naar KPN. Dat heeft hij in gang gezet, netjes mail gehad dat ze me gaan bellen, nog steeds niemand gehoord, echt waardeloze service.
Wel direct zelfde dag (donderdag) door een ander nummer gebeld (1064 op het einde) om me een mobiel abonnement te verkopen, en zaterdag belde ze weer met dat nummer om alle diensten die ik afneem van kpn ‘ even door te nemen’ Terwijl ik nog geen KPN heb. Ik zei ik wil wel overstappen dus doe maar een leuke aanbieding maar nee dat kon niet want hij was niet van de verkoopafdeling.
Kortom, XS4all wifi en tv nog steeds niet 100% en KPN belt ook niet om om te zetten.

Reputatie 1

@Erik van KPN  Het verhaal wordt overigens nog mooier! Ik heb zelf maar gebeld met KPN vanochtend via 088 en kreeg XS4all aan de lijn (lang leve nummer herkenning) Wat de monteur heeft gedaan meneer mag niet (klantenservice KPN vragen mij te benaderen voor een overstap)
De monteur wilde bij zijn bezoek alvast de V12 box ophangen, dit mag hij ook helemaal niet doen meneer. Dit gaan we ook opnemen met de monteur.
Ik mag wel overstappen naar KPN maar krijg geen welkomstkorting, dat is de voorwaarde van XS4all en KPN, wilt u WIFI versterkers dan moet u die zelf kopen. 


Ik heb zelfs netjes een email gehad op de dag dat de monteur bij me was‘ Bedankt voor je interesse in KPN!’ Wij gaan je bellen met ons nummer 088-7751031 Vervolgens wordt je beloond dat je binnen het concern blijft door wel een overstap mogelijk te maken maar je krijgt geen extra's of korting. Blijf ik bij XS4all dan kan ik wel korting krijgen. Waar je overigens zelf voor moet bellen. Niemand die je belt voor de overstap en niemand die vraagt of de storing verholpen is.

Weet iemand of het zin heeft hier een klacht over in te dienen? Ik vind het niet erg als ik ergens voor moet betalen of even moet wachten tot ik aan de beurt ben maar dit is echt niet netjes in mijn ogen.

​​​ ​- Eerste monteur komt niet opdagen
- Tweede monteur brengt me aan bij KPN maar mag dat helemaal niet doen
- Tweede monteur mag helemaal niet aanbieden een V12 router op te hangen
- KPN belt niet om me een aanbod te doen voor een overstap
- KPN belt wel gelijk om me een mobiel abonnement aan te smeren 
- KPN belt me vervolgens ook in het weekend om alle KPN producten door te nemen en te vragen hoe te tevreden ik ben terwijl ik nog geen KPN heb. Maar een aanbod doe ik niet meneer dat is niet mijn afdeling
- XS4all vertelt me vervolgens doodleuk, u mag wel overstappen maar krijgt dan VOOR STRAF geen korting bij KPN

Volgens de dame van XS4all was er ook geen notitie in mijn dossier over bezoek/overstap

Reputatie 7
Badge +30

Hmmm, ja, dat loopt allemaal wel een beetje door elkaar. Kan me voorstellen dat dit niet alleen verwarrend werkt, maar ook frustrerend is.  

Weet iemand of het zin heeft hier een klacht over in te dienen? Ik vind het niet erg als ik ergens voor moet betalen of even moet wachten tot ik aan de beurt ben maar dit is echt niet netjes in mijn ogen.

 

Ik ben niet van de klachtenafdeling, dus ik weet niet hoe de afhandeling gaat zijn, maar je mag hier zeker een klacht over indienen als je dat wilt. Wel zul je daarvoor moeten bellen, want die klacht moet door XS-afdeling behandeld worden. En voor zover ik weet zijn zij alleen telefonisch bereikbaar via doorverbinden vanaf het reguliere nummer (020-3987666)). 

 

We zijn nu een poosje verder, is er, na het wisselen van het glasvezelkastje, wel iets van verbetering opgetreden? Zo niet, dan willen we hier ook nog wel even meedenken over je wifi. Kun je dan aangeven welke FRITZ!Box je hebt, of je FRITZ!Repeaters of andere wifipunten gebruikt, en iets meer toelichting over de problemen die je precies ervaart?

Reputatie 1

@Erik van KPN 
 

Dank voor je reactie! En de tijd die je erin hebt gestopt

Verbinding:

Ik heb vorige week nogmaals contact gehad met een IT medewerker die me heeft geholpen en de verbinding lijkt nu goed.

Op zolder heb ik helaas geen beste WIFI omdat de repeater die op de eerste verdieping hangt dit niet goed red maar het is prima.

 

Traject:

Als eerst de monteur van XS4ALL niet komt en ook niks laat weten en de volgende de monteur van KPN wel komt terwijl achter de schermen alles 1 is, dan ben ik het even kwijt. Vooral als de monteur verteld dat de monteur van een dag eerder alles heeft afgevinkt maar ik niemand heb gezien.
Als je niet komt als monteur of je vinkt alles af bel dan tenminste even aan, geef een hand stem even af met de klant die zit te wachten.

 

Ik maakte overigens zelf een nieuwe afspraak voor een monteur op de site en dacht toen ik de sms kreeg oh shit ik ben XS4ALL dus ik moet niet KPN hebben. Ik dacht ik zie wel hoe dit afloopt. Ik kreeg vervolgens ook een SMS van XS4ALL en ook van zowel KPN als XS4ALL een email over het monteursbezoek.
Als je een afspraak maakt met een monteur, spreek dan uit 1 mond en stuur niet 2 sms-jes en 2 e-mails. Als de medewerker van XS4ALL het zelf inplant krijg ik ook niks dubbel.

 

De monteur wilde een V12 box ophangen en een KPN repeater / versterker. Mijn conclusie was toen dan kan ik beter overstappen, dat was correct en de monteur bracht direct de lead aan bij KPN omdat ik wilde overstappen. Ik heb zelfs de monteurs bon waar dit gewoon zwart op wit opstaat.
Als monteurs niks mogen verkopen, je niet als lead mogen aanbrengen stem dat dan met hen af.

 

KPN zelf heeft me hier nooit over gebeld, wel gemaild dat ze gaan bellen. Al bel je maar om te reageren op je mail en aan te geven meneer u zit bij XS4ALL, ik mag u niet helpen, nee hoor niet reageren.

Als je zegt dat je gaat bellen, bel dan en stem af wat de situatie is en hoe het verder gaat.


De sms van het monteursbezoek bevat een link, hier kun je aanvullende info geven. Al zet je er je bankrekening op met pincode en inlog, niemand die het leest of regeert.

Lees de berichten die teruggekoppeld kunnen worden vanuit de monteurslink en antwoord erop of geef de mogelijkheid niet

 

 

De medewerker van XS4ALL die me vertelde over de gevolgen van een overstap naar KPN etc. gaf ook aan dat er geen enkele notitie in mijn dossier was over overstappen naar KPN, blijkbaar heeft een XS4ALL klant 2 dossiers? Oud  en nieuw?

Wil een klant van XS4All naar KPN? Lekker laten gaan, geef dezelfde korting als een nieuwe klant. Ze blijven binnen de club wees daar blij mee. Een jaar weggaan en terugkomen en je bent ook nieuwe klant.

De medewerker IT die me heeft geholpen op ik meen 9 april gaf aan dat de monteursbon /opdracht nog steeds open stond/staat…….

 

Service:

Wat ik echt slecht vind is de service van KPN en XS4ALL.
Of je bent XS4ALL of KPN. Kan me voorstellen dat dit ook voor de medewerkers klote werken is. Spreek gewoon uit 1 mond en niet de factuur van KPN, klantenservice Fritzbox XS4ALL, overige vragen weer KPN.

  • Een monteur maakt een lead aan terwijl hij op bezoek is bij mij, de medewerker van XS4ALL zegt later aan de telefoon ‘dat mag hij helemaal niet doen meneer’ en als ik vertel over direct vervangen van het modem ‘dat mag hij al helemaal niet meneer’
  • KPN me een email stuurt ‘bedankt voor uw interesse we bellen u binnenkort met nummer…’ er wordt wel direct zelfde dag gebeld (binnen 4 uur) om me een mobiel abonnement te verkopen en op de zaterdag erna om mijn KPN producten door te nemen die ik helemaal niet heb. Of wel? Heb ik de producten van KPN of XS4ALL 😉
  • XS4all me verteld dat ik wel mag overstappen naar KPN maar dat ik geen extra’s krijg zoals bijvoorbeeld 6 maanden korting of 2 wifi punten. Ze kan wel wat extra’s doen als ik bij XS4all blijf……. Of te wel straf als je overstapt
  • Ik dien een klacht in en word gebeld door KPN ‘oh ik zie dat u klant bent van XS4ALL vind u het goed als ik u doorzet?’ vervolgens hang ik met mijn klacht in de wacht bij XS4ALL, wat een service!! Ik heb opgehangen en niks meer gehoord van KPN of XS4ALL. Ik snap dat dan wel weer, KPN heeft een vinkje gezet en XS4ALL weet van niks want ja 2 dossiers….

 

 

Ik hoop echt dat iemand die iets te vertellen heeft binnen de organisatie, en dat bedoel ik zonder de 'gewone' medewerkers te kort te doen dit leest en denkt, klap erop alles naar KPN en we stoppen met dit gehannes.
Dit is geen service verlenen dit is schijt hebben aan je klant en dat komt omdat er 2 dossiers zijn, medewerkers onderling niet weten hoe of wat en de klant is de dupe.
Die denkt ze hebben schijt aan mij en dat klopt deels maar komt ook omdat het dossiermatig een chaos is met XS4ALL klanten.

Reputatie 7
Badge +30

Dank je voor deze, uitgebreide, aanvullende feedback, @RenévdWe. Ik ga dit in ieder geval doorzetten. Hopelijk kunnen de relevante mensen en afdelingen hier niet alleen lering uit trekken, maar ook daadwerkelijk iets mee doen.

Reageer