Beantwoord

Met enige regelmaat geen draadloze en bekabelde internetverbinding

  • 28 March 2024
  • 13 reacties
  • 114 keer bekeken

Goededag

 

Ik zit op internet met een bekabelde pc rechtstreeks naar een kpn box 12, ik had er zelf allemaal cat6 kabels tussen zitten maar nu kabels die ik van de kpn toegestuurd heb gekregen om uit te proberen.

Het geval is als volgt ik zit een avondje te youtuben en merk dat de verbinding trager wordt langere laadtijden etc etc dan open ik een nieuw browser window in firefox om dan vervolgens naar een site te gaan die ik ook regelmatig bezoek, twitter, reddit, 9gag, geen een pagina te openen connection timed out. ook mobiele apparaten beginnen dan te zeuren over de wifi verbinding en de google home geeft ook aan geen verbinding meer te hebben met internet

 

ik zet dan de kpn box en het glasvezel kastje beiden voor enkele minuten uit en schal ze daarna weer in en ik heb weer een goede verbinding.

ik heb hierover al meerdere keren contact opgenomen met kpn en ze kunnen me niet helpen, behalve op afstand mijn modem opnieuw opstarten en kabels opsturen.

dit begint aardig frustrerend te worden zeker voor de abonnement kosten die ik iedere maand moet aftikken voor een slecht functionerende verbinding.

ik heb al verschillende suggesties van de forum leden gevolgd een “schone installatie” dank u daarvoor ik ben een halve dag bezig geweest om iedere smart switch weer op het wifi netwerk te krijgen vooral de plafond ventilators waren grappig.

het vijf minuuten stroomloos maken van zowel het modem als het glasvezel kastje enkel de pc aansluiten en alle andere apparatuur afkoppelen niet helpt ik wordt er moedeloos van en overweeg zelfs het ondenkbare terug naar ziggo zei boden in ieder geval stabiel internet

icon

Beste antwoord door Alex van KPN 4 April 2024, 20:40

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hallo @Richarddeleeuw , dit klinkt als een vervelend probleem dat blijft terugkomen.

Omdat je aangeeft dat andere devices in je thuisnetwerk ook de verbinding kwijtraken, zou ik de oorzaak in je router zoeken. Alleen heeft de gemiddelde gebruiker niet zomaar extra routers thuis liggen om na te gaan of het daar aan ligt. Ik denk dat je je glasvezelkastje in ieder geval niet steeds van het stroom af hoeft te halen.

Alleen de router herstarten volstaat denk ik. Wat er echt gebeurt is vanaf hier lastig te bepalen:

  • of je router loopt te snel vol (veel verbindingen)
  • of er is een apparaat in je netwerk dat alles opslurpt (kan van alles zijn: torrentverkeer, zombiepc, virus whatever)

Ik snap dat je niet zomaar een andere router aanschaft, zeker niet als de oorzaak van de klachten onduidelijk is. Wat je wel kan doen is alles een keer van je netwerk afhalen: zowel de draadloze apparaten als bekabeld.

En dan alleen met je PC verbinden en de dingen doen die je normaal doet. Als dat goed gaat (en goed blijft gaan), kan je langzaam steeds een paar apparaten weer toevoegen. Daarna weer je dingen doen die je altijd doet en vervolgens weer wat apparaten toevoegen. Net zolang tot het een keer mis gaat. Welke apparaten zijn er dan als laatste toegevoegd. Zo kan je stapje voor stapje nagaan of er in je netwerk apparaten zijn die er voor zorgen dat je verbinding langzaam wegvalt.

Het is helaas een lange weg, want je moet steeds de tijd nemen om na te gaan wat je toevoegt en of dat het verschil maakt. Ik heb zelf geen box 12, dus ik weet niet of er diagnosemiddelen in zitten waarmee je makkelijk je netwerkverkeer kan monitoren.

Reputatie 7
Badge +24

Hi @Richarddeleeuw, welkom bij ons. 

Allereerst, fijn om te lezen dat XS4-Arjan je alvast op weg heeft geholpen. Ik denk uiteraard ook graag mee. Zo te lezen heb je alles al gedaan wat je kon doen, ook de nodige resets. Is je modem ook omgewisseld? En zou ik ook mee mogen kijken? 

Zou je je KPN profiel willen invullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 
 


 

Hallo profiel is aangevuld, mijn modem is nog niet vervangen, hoe bedoelt u meekijken moet ik dan ergens toestemming geven voor support op afstand? waar/hoe doe ik dat ?

 

Om terug te komen op wat de eerste reageerder XS4-Arjan aangaf dat mijn router vol loopt dat is dus de KPNbox12 ik heb hier een paar switchen achter hangen voor verschillende bekabelde applicaties de rest is wifi

Maar mijn KPNBOX fungeert als modem en router, dit vooral omdat ik de KPNBOX niet in bidge modus kreeg,

Dat enkel met mijn pc aangesloten op het modem heb ik al geprobeerd maar ook dan loopt op een gegeven moment de verbinding gewoon muurvast.

Het frappante is dat ik al weer een hele tijd internet heb in deze opstelling en dat ik pas halverwege afgelopen jaar problemen begon te ervaren terwijl er niets veranderd is

Reputatie 7
Badge +24

Duidelijk, dan stel ik voor om de modem om te ruilen bij een Post NL punt. Dit zou kunnen bij de DA Bart van Peltplein binnen 2 dagen. Komt dit goed uit?

Ja dat is volgens mij het laatste redmiddel, en ik kijk niet uit naar alle smart apparaten opnieuw linken aan een nieuw wifi maar als ik dan weer goed internet heb heel graag.

Reputatie 7
Badge +24

Ja dat is volgens mij het laatste redmiddel, en ik kijk niet uit naar alle smart apparaten opnieuw linken aan een nieuw wifi maar als ik dan weer goed internet heb heel graag.

Snap ik, zullen we het alsnog doen? 

doe maar ik begin echt een beetje moedeloos te worden van de situatie ik moet steeds mijn kpn box uit en aan zetten

Reputatie 6
Badge +9

Heb jij ook TV van KPN? en zo ja,

is die bekabeld aangesloten? en zo ja

Welke switches zitten er tussen je tv en de KPN box?

Reputatie 6
Badge +5

doe maar ik begin echt een beetje moedeloos te worden van de situatie ik moet steeds mijn kpn box uit en aan zetten

als je de huidige wifi gegevens opschrijft en invoert in het nieuwe modem zouden de smart dingen weer opnieuw moeten verbinden

ik heb geen tv van kpn

Reputatie 7
Badge +24

doe maar ik begin echt een beetje moedeloos te worden van de situatie ik moet steeds mijn kpn box uit en aan zetten

Begrijp ik. Dit is echter wel de eerste stap. Ik heb opgestuurd naar DA Bart van Peltplein. Met een beetje geluk staat hij daar morgen(5 april) voor je klaar, je ontvangt ook nog een bericht van ons als het zover is. Neem dan de huidige modem mee in een doosje, en vergeet je ID-bewijs niet. 

Reputatie 7
Badge +30

Heb je het modem kunnen ruilen, @Richarddeleeuw, en is het daarmee ook beter geworden?

het modem is gerolen dank daarvoor en aangesloten, nu even aankijken hoe de verbinding zich houdt

Reageer