Beantwoord

Wel sterk wifi maar geen internet. Wat nu?

  • 26 November 2022
  • 25 reacties
  • 1041 keer bekeken

Hallo , al enkele maanden last van wegvallend internet . Wifi signaal goed maar regelmatig geen internet en dan uitroep teken achter wifi signaal . TV binnen via kpn blijft stabiel draaien dus er moet internet zijn via de glasvezel .  3x KPN WiFi accespoint experia bijgeplaatst . Het probleem doet zich meerdere keren per dag voor. 

icon

Beste antwoord door GeSp 29 November 2022, 04:14

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

25 reacties

Badge +19

Dag @Bianca de G is de tv ontvanger met een kabel aangesloten op het modem?

hallo, alles met kabels . zowel tv ontvanger als versterkers

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @Bianca de G 

 

Heb je een Box 12 modem en heb je dat probleem op een laptop of PC via WiFi?

Dan hier 2 mogelijke oplossingen voor dit probleem, hopelijk werkt daar 1 van:

1)

Het probleem kan liggen aan de bandbreedte instelling van de Box 12 voor 5GHz, bepaalde netwerkkaarten werken na de update van de Box 12 alleen goed als je die op ‘80MHz’ zet (zie afbeelding onderaan, paars omcirkelde instelling).

Om dit aan te passen, ga naar de WiFi-instellingen in de Box 12 en controleer of de 5Ghz staat ingesteld op ‘80Mhz’.

 

Dit doe je door in te loggen op de Box 12 via http://mijnmodem.kpn 

Soms werkt inloggen via die link niet maar wel met deze link https://192.168.2.254/2.0/gui/#/ of dezelfde link zonder https http://192.168.2.254/2.0/gui/#/

 

Als je nog geen eigen wachtwoord had ingesteld dan inloggen met het wachtwoord dat op de achterkant van het modem staat (tip: scan de QR-code, er worden soms onmogelijke leestekens gebruikt).

Na inloggen ga je naar de WiFi-instellingen, daar kan je bij de 5Ghz de Bandwidth aanpassen.

De 2.4Ghz kan op 20Mhz blijven staan maar die bij de 5Ghz indien nodig aanpassen naar 80Mhz.

In sommige gevallen (meestal als je voor de 1ste keer inlogt in de Box 12) moet je eerst de standaard beveiligingsgegevens (naam en wachtwoord) van de WiFi wijzigen, je kan er dan bij beide een ‘1’ achter zetten en alles aanpassen, vervolgens verbind je met dat nieuwe netwerk en haal je de ‘1’ weer weg.

Als je dit via een netwerkkabel doet dan hoef je niet eerst opnieuw te verbinden maar kan de naam gelijk weer aanpassen.

 

2)

Als optie 1 niet werkt kan je proberen of het helpt om in de Box 12 de Wireless Mode op 802.11b+g+n (2.4GHz)  en 802.11a+n+ac (5GHz) te zetten, daarmee staat de Box 12 op WiFi 5 i.p.v. WiFi 6.

 

Beste GeSp, 

 

Bedankt voor de heldere uitleg alleen heb ik de Experia box V 10 A en geen box 12. Of maakt dat niet uit? Verder doet het probleem zich voor zowel op mijn laptop en op mijn gsm wifi. Televisie blijft het goed doen . gr Bianca

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @Bianca de G 

 

Met een V10A en ExperiaWiFi's zou je dat probleem niet moeten hebben, je kan natuurlijk altijd even kijken hoe de instellingen staan en of je in de V10A ook de Bandwidth kan aanpassen indien nodig.

 

Ik heb wel eerder gelezen dat bij iemand de TV wel doorging maar er via WiFi en ook bedraad toch geen internet verkeer mogelijk was.

Kan je de laptop ook tijdelijk eens via een netwerkkabel aansluiten om te testen of dat bij jou ook het geval is?

Beste GeSp,   dit heb ik ook al geprobeerd en dan blijft internet verbinding wel goed. Misschien dat ze van kpn uit in mijn modem kunnen “kijken” wat er precies gebeurd op bepaalde momenten .

In ieder geval super bedankt voor het meedenken👍

Reputatie 7
Badge +18

Gelukkig ligt het dan niet aan de internet verbinding zelf.

Je zou de WiFi manager eens kunnen draaien, wellicht kan die de instellingen verbeteren en het probleem verhelpen: https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm

Ik kan dit niet aanpassen er wordt dan gevraagd mijn sidd en password aan te passen dat lijkt me niet de bedoeling. 
 

klantenservice zegt dat het aan mijn kabel ligt tussen mijn modem en de glasvezel kastje dat is natuurlijk nonsens. Er wordt een nieuwe kabel opgestuurd ik hoop dat er iemand is die er wel wat verstand van heeft en die dit gewoon kan oplossen.

 

ik heb nu problemen met mijn verwarmingen en mijn zonnepanelen omdat er geen WiFi is, dus zou graag een oplossing willen.
 

groet

Badge +19

Wat is er aan de hand @Mervin van dijk ?

Wat is er aan de hand @Mervin van dijk ?

Ik heb wel WiFi verbinding en 5g verbinding maar geen internet verbinding. Ik krijg hierdoor geen toegang tot mijn WiFi verbinding. het werkte allemaal prima nooit problemen gehad tot ik mijn stroom een dagje eraf heb gehad van de week.

klantenservice heeft wat testjes gedaan ik heb hem wel diverse keren een harde resetten gegeven stroom er weer af gehad en een andere kabel geprobeerd maar tot op heden nog steeds niet mogelijk om internet verbonden te krijgen

Badge +19

Welk type modem heb je? Heb je wifi versterkers? Heb je dit soort dingen in huis?

 

Box12 zonder versterkers

Badge +19

En heb je het modem al teruggezet naar fabrieksinstellingen oftewel harde reset?

En heb je het modem al teruggezet naar fabrieksinstellingen oftewel harde reset?

Ja paar keer enkel reset ingedrukt en paar keer combi resetten-wps ingedrukt mocht niet baten

Badge +19

Om de box 12 te resetten moet je het resetknopje minimaal 15 seconden ingedrukt houden. 

Ja heb ik gedaan totdat de lampjes uitgingen

De servicetool en wifimanger komen ook niet verder dan me te vertellen dat er geen internetverbinding is.

moet echt iets in het modem zijn lijkt me of hij heeft last gehad van een piekstroom toen ik de hoofdschakelaar in de meterkast heb aangezet in dat geval moet de box vervangen worden en niet de kabel.

Badge +19

Dan denk ik dat ie een klap heeft gehad. Bel de klantenservice 0800-0402 toch maar weer. Meer kan je niet doen.

Dan denk ik dat ie een klap heeft gehad. Bel de klantenservice 0800-0402 toch maar weer. Meer kan je niet doen.

Ok dank je wel

Beste allemaal,

 

Nu inmiddels een paar maanden verder en heb van alles geprobeerd. De wifi verbinding blijft op volle sterkte binnenkomen. Maar het internet valt weg , soms maar heel kort. Meerdere keren per dag. Heb inmiddels een fritzbox modem gekocht en heb deze een rapport laten uitdraaien wat er gebeurd met de internet verbinding van het modem. Ik zal het hieronder inplakken :

 

 

09.05.23
15:08:31
IPv6 prefix obtained successfully. New prefix: 2a02:a457:99ef::/48
09.05.23
15:08:31
IPv6 internet connection established successfully. IP address:2a02:a457:99ef::1
09.05.23
15:08:30
Internet connection established successfully. IP address:77.169.116.195, DNS server: 195.121.1.34 and 195.121.1.66,gateway: 195.190.228.35, broadband PoP: 195.190.228.35
09.05.23
15:08:18
Timeout during PPP negotiation.
09.05.23
15:08:18
Internet connection cleared.
09.05.23
15:08:18
IPv6 internet connection was cleared; prefix no longer valid.
09.05.23
14:45:34
IPv6 prefix obtained successfully. New prefix: 2a02:a457:99ef::/48
09.05.23
14:45:34
IPv6 internet connection established successfully. IP address:2a02:a457:99ef::1
09.05.23
14:45:33
Internet connection established successfully. IP address:77.169.116.195, DNS server: 195.121.1.34 and 195.121.1.66,gateway: 195.190.228.35, broadband PoP: 195.190.228.35
09.05.23
14:45:23
Timeout during PPP negotiation.
09.05.23
14:45:23
Internet connection cleared.
09.05.23
14:45:23
IPv6 internet connection was cleared; prefix no longer valid.
09.05.23
09:54:49
IPv6 prefix obtained successfully. New prefix: 2a02:a457:99ef::/48
09.05.23
09:54:49
IPv6 internet connection established successfully. IP address:2a02:a457:99ef::1
09.05.23
09:54:48
Internet connection established successfully. IP address:77.169.116.195, DNS server: 195.121.1.34 and 195.121.1.66,gateway: 195.190.228.35, broadband PoP: 195.190.228.35
09.05.23
09:54:35
Timeout during PPP negotiation.
09.05.23
09:54:35
Internet connection cleared.
09.05.23
09:54:35
IPv6 internet connection was cleared; prefix no longer valid.
09.05.23
07:39:21
IPv6 prefix obtained successfully. New prefix: 2a02:a457:99ef::/48
09-05-2023 21:36 FRITZ!Box 7490
192.168.178.1 2/47
09.05.23
07:39:21
IPv6 internet connection established successfully. IP address:2a02:a457:99ef::1
09.05.23
07:39:20
Internet connection established successfully. IP address:77.169.116.195, DNS server: 195.121.1.34 and 195.121.1.66,gateway: 195.190.228.35, broadband PoP: 195.190.228.35

Op een service site van fritzbox kwam ik de volgende opmerking tegen :

De internetverbinding is verbroken door de centrale van je internetprovider. De centrale verbreekt de internetverbinding op PPP-niveau zonder aanwijsbare reden of onderbreekt de uitwisseling van "PPP LC Echos" om de internetverbinding te controleren ("LCP-Monitoring"). Dit is geen fout van de FRITZ!Box.

 

Zou mijn probleem dan toch aan de kant van kpn kunnen liggen ?

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @Bianca de G 

 

Dat zou best zo kunnen zijn, ervaar je nu ook onderbrekingen in het TV signaal op die momenten (dat zou ik dan wel verwachten)?

Welke Fritz!Box heb je nu, de 7590 die KPN ook zelf aanbied?

Het snelste is om de klantenservice 0800-0402 te bellen en vragen of die een lijnmeting willen doen.